ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ «Στρατηγικού χαρακτήρα» η ενίσχυση των εγχώριων συνδυασμένων μεταφορών



Υποστήριξη από «κράτος και τράπεζες» ζήτησαν εκπρόσωποι μεγάλων κατασκευαστικών

Τη δημιουργία δομών στρατηγικού σχεδιασμού των δημοσίων υποδομών μεταφορών, οι οποίες θα είναι ενταγμένες στο κυβερνητικό σχέδιο «παραγωγικής ανασυγκρότησης», υποσχέθηκε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, μιλώντας χτες σε συνέδριο για τις υποδομές και τις μεταφορές, παρουσία εκπροσώπων επιχειρηματικών ομίλων από τους χώρους των κατασκευών και των μεταφορών. Ο υπουργός σημείωσε ακόμη ότι οι δημόσιοι φορείς τον τελευταίο 1,5 χρόνο αναπτύσσουν «δράσεις εξωστρέφειας», μαζί δηλαδή με ιδιωτικές εταιρείες «πηγαίνουν και διεκδικούν έργα στο εξωτερικό», ενώ λίγο αργότερα ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών, Θ. Βούρδας, έκανε λόγο για την ανάγκη κατάρτισης «στρατηγικού πλαισίου με ορίζοντα το 2037, πέρα από μικροκομματικές βλέψεις και τοπικιστικές αντιλήψεις».

Χαρακτηριστική ήταν ακόμα η τοποθέτηση του αντιπροέδρου της «Goldair» Κ. Καλλίνικου, που σημείωσε ότι ο τομέας των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών εξελίσσεται γοργά σε έναν από τους πιο δυναμικούς της ελληνικής οικονομίας, λόγω της γεωγραφικής θέσης της χώρας και της αξιοποίησης των δύο πολύ σημαντικών λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας που έχει αναλάβει μαζί με την ΕΤΒΑ την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου του Θριασίου, χαρακτήρισε την συγκεκριμένη επένδυση «στρατηγικού χαρακτήρα» για την ελληνική οικονομία, αφού είναι το πρώτο σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο της χώρας, που συνδέεται με το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και με τον διευρωπαϊκό δίκτυο σιδηροδρομικών και οδικών μεταφορών «Ten-T».

Στις θετικές επιδόσεις που καταγράφει η «Cosco» στον Πειραιά αναφέρθηκε ο εμπορικός διευθυντής της «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά» Τ. Βαμβακίδης, σημειώνοντας ιδιαίτερα την ευνοϊκή επίδραση που έχει η απουσία επιβολής ΦΠΑ για τα εμπορεύματα που εισάγει η κινεζική εταιρεία, ενώ στη δυναμική που αναπτύσσουν και οι αεροπορικές μεταφορές αναφέρθηκε ο πρόεδρος του «Ελ. Βενιζέλος» Δ. Δημητρίου, λέγοντας ότι η Αθήνα εξελίσσεται σε διεθνή αεροπορικό κόμβο.

Πάντως «παράπονα» εξέφρασαν οι εκπρόσωποι των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών που συμμετείχαν στο συνέδριο – ΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, J&P ΑΒΑΞ, αλλά και ο εκπρόσωπος του ΣΤΕΑΤ, του συλλογικού φορέα των επιχειρήσεων του χώρου – για μια σειρά ζητήματα, όπως η έλλειψη «υποστήριξης» από το κράτος και τον τραπεζικό τομέα για την έξοδό τους σε αγορές του εξωτερικού, αλλά και για το γεγονός ότι τα δημόσια έργα τελειώνουν δίχως να έχουν σχεδιαστεί νέα…

 ΠΗΓΗ:RIZOSPASTIS

 

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός