ΠΑΜΕ: Τα μεγάλα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών αναδεικνύουν την ανάγκη απεργιακής απάντησης στις 28 Νοέμβρη.



 

«Συνάδελφοι εργαζόμενοι, επιβάτες

Απευθυνόμαστε σε σας που κάθε μέρα βασανίζεστε από την απαράδεκτη κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Σας καλούμε σε κοινή δράση εργαζομένων και επιβατών που είναι αναγκαία και σημαντική.

Είναι κοινή η απαίτηση για κρατική φθηνή, συχνή, αξιόπιστη συγκοινωνία για τις ανάγκες μετακίνησης του λαού.

Η κατάσταση σε όλο το δίκτυο αστικών συγκοινωνιών είναι χειρότερη από ποτέ.

Δεκάδες συρμοί στη σταθερή τροχιά και ο μισός στόλος λεωφορείων και τρόλεϊ είναι ακινητοποιημένος (από 2.000 και πλέον οχήματα κυκλοφορούν 1.000 στην καλύτερη περίπτωση), η εντατικοποίηση της εργασίας χτυπάει κόκκινο λόγω έλλειψης προσωπικού. Η κρατική χρηματοδότηση που είναι μηδαμινή έχει αποτέλεσμα να μην υπάρχουν τα αναγκαία ανταλλακτικά.

Οι μισθοί των εργαζομένων παραμένουν σε επίπεδα φτώχειας, ενώ ταυτόχρονα η ταλαιπωρία των επιβατών που πληρώνουν ακριβό εισιτήριο είναι ατελείωτη περιμένοντας στις στάσεις και στις αποβάθρες.

Για να πας στη δουλειά στις κεντρικές γραμμές-κορμούς της οδικής συγκοινωνίας περιμένεις είκοσι και πολλές φορές τριάντα λεπτά. Στο ΜΕΤΡΟ είναι ακινητοποιημένοι 23 συρμοί λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και αναλώσιμων. Η έλλειψη προσωπικού είναι εμφανής και ιδιαίτερα στην τεχνική βάση. Για να βγάλεις εισιτήριο στο μετρό στήνεσαι στην ουρά για μεγάλο χρονικό διάστημα γιατί από τα 109 εκδοτήρια στα 21 υπάρχει προσωπικό. Σε ώρες αιχμής η συχνότητα των συρμών συνεχώς ελαττώνεται, του «ηλεκτρικού» ακόμα περισσότερο, με συρμούς 5 αντί 6 βαγονιών και στις αποβάθρες επικρατεί επικίνδυνος συνωστισμός. Στο ΤΡΑΜ τα μισά σχεδόν οχήματα είναι εκτός λειτουργίας.

Οι οδηγοί πολλές φορές γίνονται στόχος για τα χάλια της συγκοινωνίας , οι τεχνίτες τσακίζουν τα κορμιά τους για να κρατήσουν τα σαράβαλα αξιόμαχα, οι ηλεκτροδηγοί βγάζουν τα μάτια τους στα τούνελ, όλες οι ειδικότητες κοπιάζουν για να βγει ακόμα και αυτό το λειψό συγκοινωνιακό έργο.

Οι εργολαβίες δίνουν και παίρνουν για εργασίες εντός του δικτύου, ενώ μπορούν κάλλιστα να γίνουν από το μόνιμο προσωπικό αν γίνουν προσλήψεις. Ακόμα οι καθαρίστριες και οι φύλακες είναι εργολαβικοί, κακοπληρωμένοι και αρκετές φορές απλήρωτοι για μεγάλο διάστημα.

Παράλληλα η κυβέρνηση ετοιμάζει νέα αύξηση της τιμής των εισιτηρίων εφαρμόζοντας τη διαζωνική τιμολόγηση με χρέωση ανάλογα με την απόσταση.

Η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών με κριτήριο όχι την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών αλλά τη συμβολή τους στην καπιταλιστική κερδοφορία δημιουργεί εκρηκτικά προβλήματα. Οι συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής είναι χειροπιαστές τόσο για τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) όσο και για το λαό που τα έχει ανάγκη.

Η χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό μειώνεται συνεχώς την ίδια ώρα που οι διορισμένες από την κυβέρνηση διοικήσεις παίρνουν μέτρα και θέτουν στόχο οι αστικές συγκοινωνίες να χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από τους επιβάτες, δηλαδή να βάλει ο λαός πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να μεγαλώσουν τα κέρδη του κεφαλαίου.

Ο νέος νόμος που ψήφισε πρόσφατα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δίνει τα πάντα στους επιχειρηματικούς ομίλους, εξασφαλίζει παραπέρα χρυσές δουλειές στους εργολάβους που ήδη δραστηριοποιούνται σε εργασίες της αστικής συγκοινωνίας, τους διευκολύνει να παρέχουν συγκοινωνιακό έργο με κρατικό χρήμα και φθηνούς, ευέλικτους εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα.

Να μην περιμένουμε άλλο. Αυτή η κατάσταση δεν αλλάζει αν δεν πάρουμε τα μέτρα μας. Οι εργαζόμενοι και συνολικά ο λαός να κάνουν δική τους υπόθεση την οργάνωση της απεργίας

Άμεση δυναμική απάντηση δίνουμε συμμετέχοντας στην 24ωρη απεργία στις 28 Νοεμβρίου.

Συγκέντρωση στις 10.30 στην Ομόνοια.

Βάζουμε μπροστά τις δικές μας ανάγκες.

Κοινός αγώνας για κρατικό φορέα αστικών συγκοινωνιών στην υπηρεσία του λαού και όχι του κεφαλαίου.

Κατάργηση του πρόσφατου νόμου ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που ιδιωτικοποιεί πλήρως τα ΜΜΜ και όλων των προηγούμενων που ψήφισαν ΝΔ – ΠΑΣΟΚ.

Καμία επιχειρηματική δράση στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Έξω οι εργολάβοι από τη συγκοινωνία.

Κρατική επιχορήγηση για την επισκευή και ανανέωση του στόλου (ΤΡΕΝΑ, ΤΡΑΜ, ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ,ΤΡΟΛΕΪ.)

Μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%.

Επέκταση του συγκοινωνιακού δικτύου σε όλο το νομό.

Κατάργηση του νόμου Αχτσιόγλου – Βρούτση.

Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, με πραγματικές αυξήσεις.

Απαιτούμε μείωση του ωραρίου – 7ωρο – 5ήμερο – 35ωρο.

Κατάργηση των διακεκομμένων βαρδιών.

Προσλήψεις προσωπικού με πλήρη δικαιώματα, εργασιακά, ασφαλιστικά, μισθολογικά. Ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγιεινής και ασφάλειας.

Επέκταση της λειτουργίας της Ιατρικής της Εργασίας στους χώρους δουλειάς για πραγματική πρόληψη.

Μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης.

Ένταξη στο Βαρύ – Ανθυγιεινό όλων των εργαζομένων στην αστική συγκοινωνία».

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός