Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ

Βλάβη στα φρένα λεωφορείου. Η συγκοινωνία δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως κόστος



ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΗ!

Κ Α Τ Α Γ Γ Ε Λ Ι Α

Την Κυριακή 10 Μαΐου, στην περιοχή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και στη διασταύρωση των οδών Μοναστηρίου με Αγίων Πάντων λεωφορείο του ΟΑΣΘ κινδύνεψε να προκαλέσει ατύχημα λόγω βλάβης στα φρένα.

Συγκεκριμένα νωρίς το μεσημέρι της ημέρας ο οδηγός λεωφορείου του ΟΑΣΘ της γραμμής 52 ΤΕΙ-Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός στο οποίο επέβαιναν 8 επιβάτες κινούμενος με κατεύθυνση από τη Σίνδο προς το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό κοντά στη διασταύρωση των προαναφερόμενων οδών κατά τη διαδικασία επιβράδυνσης λόγω φωτεινού σηματοδότη διαπίστωσε ότι τα φρένα του λεωφορείου δεν μπορούσαν να ακινητοποιήσουν το όχημα, με σοβαρό κίνδυνο την πρόσκρουση σε σταματημένο Ι.Χ. όχημα μπροστά του.
Τελικά το λεωφορείο ακινητοποιήθηκε από την απώλεια αέρα στο σύστημα πέδησης ο οδηγός κατάφερε να μετακινήσει λίγα μέτρα το λεωφορείο από το σημείο και να αποβιβάσει τους επιβάτες με ασφάλεια.

Το συγκεκριμένο είναι μια συνέχεια στην αλυσίδα επαναλαμβανόμενων ανάλογων τέτοιων περιστατικών τα τελευταία χρόνια.

Στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ είναι γνωστό ότι η πολιτική της υποσυντήρησης των λεωφορείων του ΟΑΣΘ από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 όταν ο στόλος του ΟΑΣΘ ήταν –κατά τους τότε διοικούντες- ο νεότερος στην Ευρώπη !
Οι “βαριές” προληπτικές συντηρήσεις δεν γίνονταν με τον τρόπο και στους χρόνους που προέβλεπε ο κάθε κατασκευαστής.
Από τότε και μέχρι σήμερα -και χωρίς σε αυτό να έχουν ευθύνη οι τεχνίτες συνάδελφοι- διαχρονική πολιτική του Οργανισμού ήταν η περιστολή του κόστους συντήρησης.

Το αποτέλεσμα της εφαρμογής της παραπάνω πολιτικής είναι να συμβαίνουν τέτοια περιστατικά τα οποία δεν είναι και λίγα ενώ ειδικά τα τελευταία χρόνια αυτά πυκνώνουν σε επικίνδυνο βαθμό.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά και ορισμένα είναι και τεχνικής φύσεως.

-Πότε πέρασε το συγκεκριμένο λεωφορείο ΚΤΕΟ;
Kατά τον έλεγχο του στο ΚΤΕΟ, το σύστημα των φρένων λειτουργούσε σωστά;

-Το σύστημα των φρένων στα μεγάλα και βαριά οχήματα λειτουργούν με αέρα υπό μεγάλη πίεση.
Είναι δε έτσι κατασκευασμένα ώστε όταν η πίεση του αέρα πέφτει κάτω από τα 6 bar να ενεργοποιείτε μηχανισμός που ακινητοποιεί το όχημα.
Ωστόσο το συγκεκριμένο λεωφορείο κινούνταν ακόμα και με ελάχιστη πίεση στο κύκλωμα του αέρα. Γιατί;;

-Ένα άλλο ερώτημα είναι αν γίνεται ο προληπτικός έλεγχος και αν τηρούνται όσα ορίζουν οι κατασκευαστές για την αντικατάσταση ανταλλακτικά κρίσιμων για την ασφάλεια των λεωφορείων.

– Όταν συμβαίνουν περιστατικά όπως το συγκεκριμένο χωρίς συνέπειες χρησιμοποιούμε φράσεις όπως: «είχε τύχη» και «είχε άγιο» κλπ.
Όταν όμως συμβεί κάτι ανάλογο με θύματα ή ζημίες τότε αναζητούνται τα αίτια με πρώτο το ανθρώπινο παράγοντα δηλ. τον οδηγό.
Το τελευταίο διάστημα πολλά ακούμε για το θέμα της «ατομικής ευθύνης».
Στο συγκεκριμένο περιστατικό δεν υπήρχε ατομική ευθύνη, τότε αυτό που συνέβη γιατί συνέβη και ποιος θα αναλάβει την ευθύνη και ποιος θα ελεγχθεί;;

-Το κόστος για την συντήρηση και την αγορά των ανταλλακτικών μπορεί να μετρηθεί από τον ΟΑΣΘ.
Το κόστος για την κοινωνία που μπορεί να προκύψει από πιθανό ατύχημα λόγω της υποσυντήρησης μπορεί να μετρηθεί και ποιος θα αναλάβει να το πληρώσει;;

Το εν λόγω λεωφορείο έχει ηλικία 23 έτη και όλα όσα είναι σαν και αυτό έπρεπε να είχαν αποσυρθεί εδώ και χρόνια ενώ συνεχίζουν να κυκλοφορούν αποτελώντας «δημόσιο κίνδυνο».

Οι αποφάσεις όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων για συνεχή αύξηση των ορίων ηλικίας των λεωφορείων από τα 12 χρόνια -στις αρχές της δεκαετίας του 2000- μέχρι τα 23 χρόνια σήμερα -και με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια επιβατών, εργαζομένων, εποχούμενων και πεζών- δείχνουν ποιό δρόμο ΔΕΝ πρέπει να ακολουθήσουν αυτοί που παίρνουν τέτοιες κρίσιμες για τη ζωή όλων μας αποφάσεις.

Η μείωση του χρόνου ηλικίας, και η τακτική συντήρηση των οχημάτων τηρούμενων όλων των κανόνων και υποδείξεων των κατασκευαστών είναι επιβεβλημένη να γίνει ΤΩΡΑ !

Η αγορά και αντικατάσταση του συνόλου του στόλου από καινούργια νέας αντιρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία πρέπει να γίνει άμεσα.
Επειδή συζητείται η αγορά και δωρεά προς τον ΟΑΣΘ μεταχειρισμένων λεωφορείων από το Δήμο Θεσσαλονίκης αλλά και η μίσθωση άλλων μεταχειρισμένων λεωφορείων από τον Οργανισμό έχουμε να πούμε ότι δεν είναι λύση η προμήθεια μεταχειρισμένων οχημάτων παλιάς τεχνολογίας που ήδη θα έχουν καταγράψει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ τους σε άλλες χώρες.

Αντί να μετατρέψουμε τη χώρα μας σε αποθήκη για τα μεταχειρισμένα οχήματα των άλλων θα έπρεπε να ανατάξουμε την εγχώρια βιομηχανία με τη δημιουργία Κρατικού Ενιαίου Φορέα Μεταφορών-Συγκοινωνιών με κοινωνικό χαρακτήρα

Η συγκοινωνία δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως κόστος αλλά ως κοινωνική παροχή την οποία μάλιστα ακριβοπληρώνει ο λαός.

• Ναυπάρξει άμεση αναστροφή του κακής κατάστασης με ανάταξη της συντήρησης με επάρκεια ανταλλακτικών και σύγχρονα μηχανήματα και μέσα για την συντήρηση των οχημάτων
• Να τηρούνται όλα όσα προβλέπουν οι κατασκευαστές για τον κάθε τύπο λεωφορείου
• Να αποσυρθούν άμεσα τα λεωφορεία που βρίσκονται στο όριο ηλικίας και να αντικατασταθούν με καινούργια

Τελευταία άρθρα

Εργαζόμενοι σε Κίνηση

DAS_Efim

Χρήσιμα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός

Πολυμέσα

Στατιστικά

  • 630517Συνολικές αναγνώσεις:
  • 280Αναγνώσεις σήμερα:
  • 297571Συνολικοί επισκέπτες:
  • 124Επισκέπτες σήμερα:
  • 1Επισκέπτες τώρα:

Web Radio του ΠΑΜΕ



Ακουστε live το Web Radio του ΠΑΜΕ