Σύμβουλο που θα αναλάβει την προώθηση των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης των υπόλοιπων μεγάλων λιμανιών της χώρας, αρχίζοντας από Αλεξανδρούπολη και Καβάλα, φέρεται να αναζητά η κυβέρνηση μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με το ναυτιλιακό Τύπο, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, συνέχισε και χτες τις συνεντεύξεις του στα ΜΜΕ, καλώντας σε «προσέλκυση ενδιαφέροντος» για τα λιμάνια τουριστικού ενδιαφέροντος των νησιών τα οποία θα ιδιωτικοποιηθούν, σύμφωνα με τον ίδιο, με τις «διαδικασίες υποπαραχωρήσεων» σε εταιρείες κρουαζιέρας για «επενδύσεις».
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που διαρρέονται από το ΤΑΙΠΕΔ, τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας έχουν μπει στο στόχαστρο μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων λόγω της γεωστρατηγικής τους θέσης, ενώ ο σχεδιασμός είναι αυτά να ιδιωτικοποιηθούν με την πώληση του 100% των μετοχών τους που διαθέτει το ΤΑΙΠΕΔ. Ειδικά για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα, ανταγωνίζονται ρωσικά, ευρωπαϊκά αλλά και κινεζικά και αμερικανικά συμφέροντα και αυτό γιατί ήδη στην περιοχή έχουν αναπτυχθεί δραστηριότητες συνδυασμένων μεταφορών, ενώ «αποτελεί επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Βαλκανική μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης LNG από αμερικανικά και ελληνικά συμφέροντα».
Ο υπουργός στις χτεσινές του δηλώσεις αναφέρθηκε αρχικά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λέγοντας ότι «είμαστε κοντά στην υλοποίηση της μεταβίβασης», στην κοινοπραξία («Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Terminal Link SAS» και «Belterra Investments Ltd.», συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη) που πλειοδότησε στο διαγωνισμό για την αγορά του 67% των μετοχών του ΟΛΘ. Εκτιμάται ότι η διαδικασία αυτή θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Οκτώβρη. Ο ίδιος, δείχνοντας ότι η πρεμούρα της κυβέρνησης είναι να προωθήσει τους στόχους του κεφαλαίου για τη μετατροπή της Ελλάδας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, ανέφερε για τη Θεσσαλονίκη ότι ιδιωτικοποιείται γιατί είναι «ένα λιμάνι κομβικό που μπορεί να συνδέσει τη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη. Μάλιστα, η σύνδεση – μέσω των έργων που θα γίνουν – με την Εγνατία και με τον σιδηρόδρομο τού δίνει μεγαλύτερη ακόμα αναπτυξιακή δυναμική». Συμπλήρωσε ότι υπάρχει «επενδυτικό ενδιαφέρον» για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, αλλά «δεν μπορώ να πω τίποτα περισσότερο για αυτό», κατέληξε.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ