Η κυβέρνηση δεν θέλει πραγματικά να προχωρήσει σε αλλαγές προς όφελος των μαθητών, εκπαιδευτικών, αντίθετα θέλει να τους κάνει συνυπεύθυνους στις αντιδραστικές αλλαγές που ετοιμάζει, τονίζει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΓΣΓΜΕ) σε ανακοίνωσή της σχετικά με το προσχηματικό «Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία» που επιχειρεί να στήσει η κυβέρνηση.
«Με λίγα λόγια μας καλεί με τη συμμετοχή μας στο διάλογο να διαλέξουμε εμείς το σχοινί με το οποίο θα κρεμάσουν τα παιδιά μας» σημειώνει η ΑΣΓΜΕ και προσθέτει ότι «χρόνια τώρα όλες οι κυβερνήσεις με όπλο τους τον διάλογο προσπαθούσαν να εφαρμόσουν τις αποφάσεις που είχαν συμφωνήσει στους διεθνείς οργανισμούς (…) Τα αποτελέσματα όλων των μεταρρυθμίσεων και των διαλόγων των προηγούμενων ετών τα νιώθουμε πολύ καλά στο πετσί μας σήμερα και οδήγησαν στην παραπέρα υποβάθμιση και εμπορευματοποίηση της δημόσιας παιδείας στην όξυνση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση».
Το ΔΣ της ΑΣΓΜΕ εκτιμά πως πρέπει να οργανωθεί μια ουσιαστική συζήτηση για τα προβλήματα του σχολείου σήμερα, όχι μόνο τις ελλείψεις και τα κενά, αλλά και για το περιεχόμενο της μόρφωσης, για το σχολείο των σημερινών αναγκών. Τονίζει την ανάγκη «όλο και πιο πολλοί γονείς να γνωρίσουν την πρόταση της ΑΣΓΜΕ, να γίνει συζήτηση με εκπαιδευτικούς που σέβονται το λειτούργημά τους και βάζουν πάνω απ’ όλα τη μόρφωση και την διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας. Να ακούσουμε την φωνή των μαθητών. Αυτός είναι ο δικός μας διάλογος. Είναι διάλογος ουσιαστικός, όχι προσχηματικός!»
Σε αυτή την βάση η ΑΣΓΜΕ δεν παίρνει μέρος σε φιέστες του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν τον διάλογο και καταθέτει το δικό της πλαίσιο διαλόγου που είναι η πάλη για:
-
Λήψη άμεσων μέτρων για ένα σχολείο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, που δεν θα κλείνει την πόρτα στο παιδί της λαϊκής οικογένειας, που δεν θα προσπερνά αδιάφορα στο όνομα του ρεαλισμού την κοινωνική ανισότητα των μαθητών του για να προχωρά τελικά, με όσους έχουν τη δυνατότητα από το κοινωνικό τους περιβάλλον.
-
Ένα σχολείο Ενιαίο 12χρονο Βασικό σχολείο, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, σαν προαπαιτούμενο για την παραπέρα εκπαίδευσης και επιλογής ζωής του νέου ανθρώπου.
-
Ένα σχολείο που δε θα διαφοροποιείται σύμφωνα με τη μετέπειτα επαγγελματική προοπτική του μαθητή.
-
Ένα σχολείο σύγχρονων υποδομών που δεν θα συνθλίβει την νεανική δημιουργικότητα, θα έχει χώρους εργαστηρίων, αθλητισμού, πολιτισμού, σίτισης και ξεκούρασης για όλα τα παιδιά. Χώρους μελέτης και διαβάσματος για όλα τα παιδιά, έτσι που τα μέσα και οι όροι διδασκαλίας να μην διαφοροποιούνται από το Πέραμα, στην Εκάλη.
-
Ένα σχολείο μόνιμων εργασιακών σχέσεων και επάρκεια σε βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό.