ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙΤΑΙ Η ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ



Ξεκίνησε χτες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου «Θέματα υδατοδρομίων, αστικών οδικών μεταφορών και λοιπές διατάξεις» του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, που αποτελεί άλλον έναν κρίκο για την εξασφάλιση μεγαλύτερης κερδοφορίας για το κεφάλαιο και την υπονόμευση της λαϊκής ανάγκης για φτηνή και ασφαλή μετακίνηση.

Προβλέπει, όσον αφορά τα υδατοδρόμια, την παράδοσή τους στους επιχειρηματικούς ομίλους είτε εξολοκλήρου είτε μέσω ΣΔΙΤ. Οσο για τη χρηματοδότηση, επειδή τα υδατοδρόμια χαρακτηρίζονται έργο στρατηγικής σημασίας, σημαίνει ότι θα δοθεί πακτωλός χρημάτων είτε από κοινοτικά κονδύλια είτε μέσω ΣΔΙΤ, ενώ κέρδη προσδοκούν και οι κατασκευαστικές εταιρείες.

Στο δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου προωθείται η επέκταση του κανονισμού 1370/2007 για την «απελευθέρωση» των οδικών επιβατικών αστικών συγκοινωνιών, επανακαθορίζοντας το θεσμικό τους πλαίσιο με πρόσχημα τη «διασφάλιση της συνεχούς παροχής αστικών μεταφορών επιβατών». Προβλέπει ότι ο αρμόδιος υπουργός έχει τη δυνατότητα να προβεί σε προκήρυξη διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης παραχώρησης της δημόσιας αστικής οδικής μεταφοράς επιβατών σε ιδιωτικές εταιρείες. Από τις ρυθμίσεις εξαιρούνται σε αυτήν τη φάση οι αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

ΝΔ, ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Ποτάμι, Ενωση Κεντρώων τοποθετήθηκαν θετικά στην ουσία του νομοσχεδίου, εκφράζοντας επιφυλάξεις σε δευτερεύοντα ζητήματα, κυρίως διαχειριστικά. Η ναζιστική Χρυσή Αυγή καταψήφισε, αν και βρήκε τις περισσότερες διατάξεις για την κατασκευή και λειτουργία των υδατοδρομίων θετικές.

Εξασφάλιση νέων πεδίων κερδοφορίας για τους επιχειρηματικούς ομίλους

Στον αντίποδα, η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο, ανέδειξε ότι είναι ενταγμένο στον στρατηγικό στόχο της αστικής τάξης για την ανάδειξη της Ελλάδας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, με το λαό να «πληρώνει τη νύφη», είτε αυτό αφορά την κατασκευή των απαιτούμενων έργων και υποδομών είτε τις πανάκριβες μεταφορές.

Εστιάζοντας τα υδατοδρόμια, σημείωσε ότι η κατασκευή τους «δεν αφορά τις ανάγκες των νησιωτών, για την απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, αλλά μια ακόμη μεγάλη μπίζνα για τους επιχειρηματικούς ομίλους που θα επιδοτηθούν, μάλιστα, από κοινοτικά προγράμματα και τον κρατικό προϋπολογισμό». Η Δ. Μανωλάκου ανέδειξε ότι ο ιδιώτης θα καθορίζει ακόμα και τα τιμολόγια υπηρεσιών του υδατοδρομίου προς τα υδροπλάνα.

Αντίστοιχα, για το δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου επισήμανε ότι «προωθείται παραπέρα η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, με χτύπημα των εργατικών δικαιωμάτων στον κλάδο και αύξηση του κομίστρου για τη λαϊκή οικογένεια, ώστε να υπάρχει μεγιστοποίηση της καπιταλιστικής κερδοφορίας».

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός