Ως «ευκαιρία» για να πάνε πολλά βήματα παρακάτω οι αντιδραστικοί σχεδιασμοί για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν την πανδημία και τις συνέπειές της η κυβέρνηση, η διοίκηση του Οργανισμού, αλλά και του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Πάνω στο έδαφος των τραγικών ελλείψεων, δημοσιεύματα σημειώνουν ότι η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης «τρέχει» την αγορά 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων ηλικίας 8-10 χρόνων, από το Δήμο της Λειψίας, που θα τα παραχωρήσει με χρησιδάνειο στον ΟΑΣΘ μέχρι το Δεκέμβρη του 2022, οπότε ο Οργανισμός, που βρίσκεται υπό καθεστώς εκκαθάρισης, θα πάψει να υπάρχει, ενώ σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το συνολικό κόστος αγοράς, που υπολογίζεται στο 1 εκατομμύριο ευρώ, θα διατεθεί από τα αποθεματικά των ανταποδοτικών τελών. Μάλιστα, η τελευταία ΠΝΠ της κυβέρνησης φαίνεται να περιλαμβάνει φωτογραφικές διατάξεις για τη διευκόλυνση των σχεδιασμών της διοίκησης του δήμου.
Απαντήσεις για τη φημολογούμενη αγορά μεταχειρισμένων λεωφορείων από τον δήμο για τον ΟΑΣΘ από τη Γερμανία ζητά η «Λαϊκή Συσπείρωση» Θεσσαλονίκης.
Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Σωτήρης Ζαριανόπουλος, μιλώντας στον «904 Αριστερά στα FM», σημείωσε ότι «αν ισχύουν τα δημοσιεύματα και οι δηλώσεις, θεωρούμε ότι πρόκειται για μια απαράδεκτη μεθόδευση της διοίκησης του δήμου σε συνεργασία με την κυβέρνηση και το υπουργείο Εσωτερικών» και πως είναι «αδιανόητο το Δημοτικό Συμβούλιο να ενημερώνεται για τόσο κρίσιμες αποφάσεις από τα Μέσα Ενημέρωσης» (ακούστε εδώ την παρέμβασή του).
Με την άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις των πολιτών, αποκαλύπτεται για άλλη μια φορά η τραγική κατάσταση του ΟΑΣΘ, για την οποία ευθύνονται όλες ανεξαιρέτως οι προηγούμενες και η σημερινή κυβέρνηση.
Η έλλειψη λεωφορείων (μετά βίας κυκλοφορούν 300) έχει ως αποτέλεσμα συνθήκες μόνιμου συνωστισμού των επιβατών. Σύμφωνα με εγκύκλιο του ΟΑΣΘ, οι επιβάτες που επιτρέπεται να μετακινούνται αντιστοιχούν στο 100% των θέσεων των καθημένων του λεωφορείου, όμως τα περισσότερα δρομολόγια, κυρίως τις ώρες αιχμής, πραγματοποιούνται με περισσότερους επιβάτες. Φαίνεται πως στην περίπτωση του ΟΑΣΘ οι συνθήκες μετάδοσης του κορονοϊού είναι διαφορετικές αφού δεν προβλέπεται να τηρούνται οι αναγκαίες αποστάσεις 1,5 – 2 μέτρων. Επιβεβαιώνεται έτσι ότι η κάλυψη των αναγκών του λαού της Θεσσαλονίκης για επαρκείς και ασφαλείς μεταφορές παραμένει στο περιθώριο.
Άλλωστε, αυτήν την περίοδο, το ΔΣ του ΟΑΣΘ, με την έγκριση της κυβέρνησης, προχωρά το διαγωνισμό για τη μίσθωση 180 λεωφορείων, με προϋπολογισμό δαπάνης 20.888.800 ευρώ, που και πάλι όμως δεν θα εξασφαλίσει τον αναγκαίο αριθμό των 500 λεωφορείων που απαιτούνται κατ’ ελάχιστο για υποτυπωδώς αξιοπρεπή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, δεδομένου και ότι τον Οκτώβρη θα πρέπει να αποσυρθούν 90 λεωφορεία που έκλεισαν τα 23 χρόνια σε κυκλοφορία.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» με επιστολή τους προς τον δήμαρχο και τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης ζητούν το θέμα να ενταχθεί στην ημερήσια διάταξη του επόμενου Συμβουλίου, στις 11 Μάη, για ενημέρωση του οργάνου και στη συνέχεια να συζητηθεί σε κανονική συνεδρίαση μετά τη λήξη των περιοριστικών μέτρων.