Για την επιθεώρηση των μεταχειρισμένων λεωφορείων από τον Υπουργό Μεταφορών στο Σταθμό Μετεπιβίβασης ΙΚΕΑ



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

2-9-2020

Σήμερα παρουσία του Υπουργού Μεταφορών-Υποδομών στο Σ.Μ. ΙΚΕΑ στήθηκε μια νέα κυβερνητική «φιέστα» με την παραλαβή μεταχειρισμένων λεωφορείων από τη Γερμανία που αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης.
Ακόμα ένα παιχνίδι στις πλάτες του λαού της πόλης που ταλαιπωρείται εδώ και χρόνια με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, παλαιότερα ΠΑΣΟΚ-ΝΔ μετά ΣΥΡΙΖΑ και ξανά ΝΔ.

Τι δεν λένε στο λαό της πόλης;

-Ότι τα λεωφορεία είναι δεκαετίας και βάλε που σημαίνει ότι είναι παλιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Με απλά λόγια οι Γερμανοί αφού τα οχήματα «δουλεύτηκαν» τα «ξεφορτώθηκαν» και τα «φορτωθήκαμε» εμείς για να συνεχίσουν την «καριέρα» τους ρυπαίνοντας την πόλη μας.
(Τέτοια λεωφορεία –που ρυπαίνουν την πόλη- έχει κι ο ΟΑΣΘ)

-Ότι διαθέτουν μόνο δυο πόρτες που στις σημερινές συνθήκες της πανδημίας όπου η μπροστινή πόρτα είναι μονίμως κλειστή για την προστασία των εργαζομένων οδηγών, οι επιβάτες θα συνωστίζονται για να εισέλθουν και να εξέλθουν μόνο από τη μια πόρτα με ότι αυτό σημαίνει.
(Τέτοια λεωφορεία με δυο πόρτες διαθέτει και ο ΟΑΣΘ –mini bus- και κανονικά από αυτά που εξυπηρετούσαν τις περιφερειακές γραμμές τα προηγούμενα χρόνια και κυκλοφορούν σήμερα στην πόλη αφού οι γραμμές δόθηκαν στα ΚΤΕΛ)

-Ότι δεν είναι εξοπλισμένα με σύστημα κλιματισμού για τους επιβάτες που σημαίνει ότι για να δρομολογηθούν σε συνθήκες καλοκαιριού και υψηλών θερμοκρασιών πρέπει να γίνει εκ νέου μελέτη και τοποθέτηση κλιματισμού και άρα νέα έξοδα για να μπορούν να κυκλοφορήσουν τηρώντας τις προδιαγραφές για συνθήκες ψύξης.
(Τέτοια λεωφορεία έχει κι ο ΟΑΣΘ που όταν η εξωτερική θερμοκρασία πλησιάσει τους 30ο οι οδηγοί –με βάση το νόμο- είναι υποχρεωμένοι να τα επιστρέψουν στα αμαξοστάσια).

Η άφιξη αυτές τις μέρες και άλλων μεταχειρισμένων λεωφορείων με την μέθοδο του leasing από την εταιρία Παπαδάκης έρχεται να συμπληρώσει την εικόνα του στόλου των λεωφορείων που θα σηκώσουν το κύριο βάρος της συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης για τα επόμενα χρόνια.

Τα παραπάνω δείχνουν την προχειρότητα και την σκοπιμότητα με την οποία παίρνονται οι αποφάσεις που αφορούν την συνολική πολιτική για το πως αντιμετωπίζει η κυβέρνηση και οι προηγούμενες κυβερνήσεις το πρόβλημα της συγκοινωνίας της πόλης αλλά και της χώρας.

Αυτή η πολιτική όλων των κυβερνήσεων ακουμπάει στην εφαρμογή των Ευρωενωσιακών πολιτικών για την εφαρμογή του Κανονισμού για την «απελευθέρωση» των μεταφορών δηλ. την είσοδο ιδιωτών και ξένων εταιριών σε όλο το πεδίο της μεταφοράς και της συγκοινωνίας.

Με τη λογική του «κόστους-οφέλους» των κυβερνήσεων και της ίδιας της ΕΕ του προχώρησαν το προηγούμενο διάστημα στις παραπάνω ενέργειες :

1. Έκλεισαν την ΕΛΒΟ που μπορούσε και κατασκεύαζε καινούρια οχήματα και τώρα εισάγουμε μεταχειρισμένα από το εξωτερικό με ότι αυτό συνεπάγεται και για την απόκτηση νέας τεχνογνωσίας αλλά και για την απώλεια θέσεων εργασίας.

2. Εκχώρησαν συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ (ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ΚΤΕΛ Σερρών, ΚΤΕΛ Κιλκίς) και τα πριμοδότησαν με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για ένα έργο που εκτελούσε μόνος του ο ΟΑΣΘ.

3. Επινοικιαζουν μεταχειρισμένα λεωφορεία από ιδιώτη ο οποίος θα εισπράττει μέχρι και 2.800 ευρώ το λεωφορείο το μήνα!

Την ώρα που η κυβέρνηση πανηγυρίζει για τα δισεκατομμύρια ευρώ που θα πάρει η χώρα μας από το ευρωπαϊκό ταμείο ανάκαμψης ο ελληνικός λαός αντί να μετακινείται με καινούρια λεωφορεία νέας αντιρυπαντικής τεχνολογίας θα συνεχίζει να στοιβάζεται σε παλιά λεωφορεία που δεν καλύπτουν καν τις ανάγκες που έχει για φθηνή και ασφαλή μετακίνηση.

Ο λαός της πόλης και οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό πρέπει να προβάλουν τις δικές τους ανάγκες και αυτές είναι:

● Κρατική χρηματοδότηση για την άμεση επισκευή όλων των οχημάτων που διαθέτει ο ΟΑΣΘ και ένταξη τους στην κυκλοφορία.

● Σύγχρονα καινούρια οχήματα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (ηλεκτρικά, φυσικού αερίου κλπ) που θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα.

● Μείωση του ορίου ηλικίας των λεωφορείων στα 12 χρόνια από 23 που είναι σήμερα.

● Ενιαίος Κρατικός Φορέας Συγκοινωνιών-Μεταφορών με κοινωνικό χαρακτήρα που θα περιλαμβάνει και τους φορείς μεταφοράς και συγκοινωνίας αλλά και τις βιομηχανίες κατασκευής και επισκευής οχημάτων.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός