Κυβέρνηση, διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και εργοδοτική πλειοψηφία στο Συνδικάτο συνεχίζουν τα παιχνίδια στις πλάτες των εργαζομένων, που παραμένουν απλήρωτοι για 2,5 σχεδόν μήνες. Η πλειοψηφία στο ΔΣ στο συνδικάτο (ΠΑΣΚΕ – ΔΑΚΕ) αποφάσισε να αναστείλει από σήμερα την επίσχεση διαρκείας (είχε ξεκινήσει χτες), ενόψει της τριμερούς συνάντησης που συγκάλεσε το υπουργείο Εργασίας για την Πέμπτη 25 Αυγούστου. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη σύσκεψη θα συμμετάσχει επίσης εκπρόσωπος του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Από την πλευρά της, η διοίκηση του ΟΑΣΘ κατέθεσε χτες αγωγή ζητώντας να κηρυχθεί καταχρηστική η επ’ αόριστον επίσχεση εργασίας, πριν την αναστείλει η συνδικαλιστική πλειοψηφία και χωρίς να υπάρχει καμιά εγγύηση ότι οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν τα δεδουλευμένα. Θυμίζουμε ότι στους 2.300 εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ οφείλονται 6,3 εκατ. ευρώ.
Διοίκηση του ΟΑΣΘ και συνδικαλιστική πλειοψηφία, σε κοινή γραμμή, καταγγέλλουν το κράτος για τη μη καταβολή των οφειλών του προς τον Οργανισμό, οι οποίες – όπως ισχυρίζονται – ανέρχονται σε περισσότερα από 130 εκατ. ευρώ. Από την πλευρά της κυβέρνησης, ο υπουργός Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης, δηλώνει ότι το κράτος έχει πληρώσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις και αμφισβητεί αν ο ΟΑΣΘ τηρεί τη σύμβαση με το Δημόσιο.
Την ίδια ώρα, προετοιμάζει το έδαφος για νέες μειώσεις μισθών των εργαζομένων, αφού σε δημόσιες παρεμβάσεις του ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών έχει δηλώσει ότι η μισθοδοσία πρέπει να μειωθεί στα 50 εκατ. ευρώ, από τα 88 που είναι σήμερα. Ολο το προηγούμενο διάστημα, η συνδικαλιστική πλειοψηφία του σωματείου μπήκε μπροστά και συμφώνησε σε μειώσεις μισθών των εργαζομένων, συντάχθηκε με την επιχειρηματολογία της διοίκησης του ΟΑΣΘ και τώρα σφυρίζει τη λήξη των κινητοποιήσεων ενώ επίκειται κλιμάκωση της επίθεσης. Τη στάση της έχει καταγγείλει η ΔΑΣ – ΟΑΣΘ.
Πίσω από αυτή την αντιπαράθεση κρύβεται ο καβγάς για το ύψος των μερισμάτων των μετόχων του ΟΑΣΘ και το ποιος θα πάρει το έργο της συγκοινωνίας της πόλης και του νομού, στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ για απελευθέρωση των μεταφορών, το «σπάσιμο» του συγκοινωνιακού έργου και την ανάθεσή του σε εργολάβους και υπεργολάβους, πάντα στο πλαίσιο της λειτουργίας των συγκοινωνιών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, την οποία κανείς από τους εμπλεκόμενους (κράτος, διοίκηση, συνδικαλιστική πλειοψηφία) δεν αμφισβητεί.
Το πραγματικό περιεχόμενο της σύγκρουσης αναδεικνύεται και από την παρέμβαση που έκανε χτες ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γ. Μπουτάρης, διεκδικώντας εμπλοκή των δήμων στο επιχειρηματικό πεδίο δράσης των συγκοινωνιών. Οπως είπε, «δεν είναι δυνατόν το κράτος να ορίζει τη συγκοινωνία μιας πόλης. Η ιστορία των συγκοινωνιών σε μια πόλη είναι ζήτημα των δήμων. Το μόνο σχήμα που μπορεί να λειτουργήσει είναι η διαδημοτική συνεργασία (…)». Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι θα επιδιώξει άμεσα συνάντηση για το θέμα με τους συναδέλφους του δημάρχους του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.
Σε ό,τι αφορά τα αιτήματα των εργαζομένων, έμμεσα τους κάλεσε να βάλουν «την ουρά στα σκέλια», λέγοντας ότι «θα γίνουν «κόκκινο πανί», γιατί οι πολίτες δεν θα τους δικαιώσουν». Σε κάθε περίπτωση, οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, αλλά και ο λαός της πόλης, είναι αυτοί που θα κληθούν να πληρώσουν το μάρμαρο της παραπέρα ιδιωτικοποίησης, με τη μία ή την άλλη μορφή.
Ετσι, μπροστά στις εξελίξεις, το κάλεσμα του ΠΑΜΕ για κοινό αγώνα ενάντια στην πολιτική που τσακίζει μισθούς και δικαιώματα, αυξάνει τη φτώχεια και την ανεργία για τα κέρδη των λίγων, αποκτά επείγοντα χαρακτήρα, για δουλειά με πλήρη δικαιώματα και σύγχρονες, φτηνές, ασφαλείς συγκοινωνίες, που μπορούν να ικανοποιηθούν μέσα από τον Ενιαίο Φορέα Μεταφορών, σε συνθήκες που ο λαός θα έχει επιβάλει τα συμφέροντά του και θα απολαμβάνει τον πλούτο που παράγει.
http://www.rizospastis.gr