Ερευνα φανερώνει τα οφέλη των επιχειρηματικών ομίλων από το επιλεκτικό άνοιγμα και κλείσιμο των συνόρων ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς
ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ
Οι Γερμανοί εργοδότες «τρίβουν τα χέρια» τους από την εκμετάλλευση των προσφύγων ως φθηνού εργατικού δυναμικού, φανερώνοντας τα οφέλη των ισχυρών καπιταλιστικών κρατών από το επιλεκτικό άνοιγμα και κλείσιμο των συνόρων, ανάλογα με τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων.
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε σε 2.200 Γερμανούς εργοδότες, πραγματοποιήθηκε από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, την Ενωση Γερμανικών Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων και το γερμανικό υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, η μεγάλη πλειονότητα των γερμανικών εταιρειών που προσέλαβαν πρόσφυγες είναι ικανοποιημένες με την εργασία τους, κυρίως σε θέσεις με χαμηλά προσόντα.
Στοιχεία του υπουργείου Εργασίας της Γερμανίας δείχνουν πως το 2015 εισήλθαν στη χώρα περίπου 890.000 και το 2016 280.000 άνθρωποι, από χώρες όπως η Συρία, το Ιράκ και το Αφγανιστάν και άρχισαν σταδιακά να μπαίνουν στην αγορά εργασίας. Το 14% περίπου έχει βρει απασχόληση και πάνω από τα 3/4 των εργοδοτών που έλαβαν μέρος στην έρευνα δήλωσαν ότι αντιμετώπισαν από ελάχιστες έως και καθόλου δυσκολίες στην καθημερινή εργασία με τους πρόσφυγες που είχαν προσλάβει. Αυτοί που είχαν κάποιες δυσκολίες αναφέρθηκαν κυρίως στο ότι οι εργαζόμενοι αυτοί δεν μιλούν τη γερμανική γλώσσα, στην έλλειψη επαγγελματικών δεξιοτήτων, στις διαφορετικές συνήθειες στην εργασία και την αβεβαιότητα αναφορικά με τη διάρκεια της παραμονής τους στη Γερμανία.
Είναι προφανές ότι τέτοιες έρευνες στοχεύουν στο να δημιουργηθούν καταλληλότερες συνθήκες από το κράτος για μεγαλύτερη αξιοποίηση – εκμετάλλευση των ξένων εργατών.
- Θα ολοκληρωθεί την ερχόμενη βδομάδα η ανάληψη της διαχείρισης των 14 αεροδρομίων στην Ελλάδα, όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπος της εταιρείας «Fraport». Οπως δήλωσε από τη Φρανκφούρτη (σ.σ. έδρα της «Fraport»), «βρισκόμαστε στην τελική ευθεία», «η ελληνική πλευρά εργάζεται πυρετωδώς» για την επίλυση των τελευταίων προβλημάτων. Επιπλέον, σημειώνεται πως «η σύμβαση παραχώρησης των αερολιμένων για διάστημα 40 ετών θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα εγχειρήματα ιδιωτικοποίησης στην υπερχρεωμένη Ελλάδα».
http://www.rizospastis.gr