Με τον αγώνα τους ανοίγει ο δρόμος για ένταξη στα ΒΑΕ



Ο αγώνας των εργατών στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ με μπροστάρη το σωματείο τους, την Ένωση Εργαζομένων στη Διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ), μετρά ήδη ένα σημαντικό βήμα, καθώς ανοίγει ο δρόμος για την ικανοποίηση ενός από τα βασικά τους αιτήματα που είναι η ένταξή τους στο καθεστώς των ΒΑΕ.

Συγκεκριμένα, κάτω από την πίεση που ασκούν η αποφασιστικότητα και η οργανωμένη πάλη των εργαζομένων, το υπουργείο Ναυτιλίας αναγνώρισε το χώρο εργασίας τους ως «λιμένα» και όχι ως «ιδιωτική λιμενική εγκατάσταση». Η εξέλιξη αυτή αποτέλεσε προϋπόθεση για να ακολουθήσει έγγραφο του υπουργείου Εργασίας στον ΕΦΚΑ, με το οποίο τον ενημερώνει ότι «οι διατάξεις της περίπτωσης 41 του ισχύοντος πίνακα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων» βρίσκουν εφαρμογή στο «εργατοτεχνικό προσωπικό που απασχολείται στις εγκαταστάσεις διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ».

Η εξέλιξη αυτή, που πρέπει να περιφρουρηθεί αγωνιστικά και να ισχύσει για όλους, δείχνει ότι η πάλη των εργαζομένων μπορεί να έχει αποτελέσματα. Η συνέχισή της είναι όρος για την αποτελεσματική διεκδίκηση της υπογραφής επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με αυξήσεις στους μισθούς και βελτίωση των όρων δουλειάς.

Είναι ταυτόχρονα ο μόνος δρόμος για να δοθεί απάντηση στις προσπάθειες της εργοδοσίας να υπονομεύσει και να χτυπήσει τον αγώνα τους.

Την ίδια ώρα, η εργοδοσία από τη μία διαφημίζει το πόσο πολύ αυξήθηκε και θα αυξηθεί ο όγκος εργασίας στο λιμάνι του Πειραιά και από την άλλη αξιοποιεί όλο το αντεργατικό οπλοστάσιο της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων για να εντείνει την εκμετάλλευση των εργαζομένων.

Μόλις σήμερα ο γενικός διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ (ΣΕΜΠΟ, θυγατρική της «COSCO») δήλωνε ότι «η μεταφόρτωση εμπορευμάτων έχει υπερτριπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια στον Πειραιά (…) Σε απόλυτους αριθμούς: Το 2017 διακινήθηκαν 3,691 εκατομμύρια κοντέινερ (Teus) έναντι 3,471 εκατομμυρίων το 2016. Το 2018 μπορεί να ξεπεράσουμε και τα πέντε εκατομμύρια (…) Σε έναν – ενάμιση χρόνο ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, από τρίτο που είναι σήμερα (…) ο Πειραιάς είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι στον κόσμο, μόνο φέτος η διοίκηση επιδιώκει να αυξήσει τη διακίνηση εμπορευμάτων κατά 35%».

Η ανάπτυξη, όπως αυτή της διακίνησης και των κερδών της εργοδοσίας, δεν αφορά τους εργαζόμενους και τα δικαιώματά τους, αφού μόλις την περασμένη Παρασκευή οι εκπρόσωποι της εργοδοσίας έλεγαν στη συνάντηση με την ΕΝΕΔΕΠ ότι δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τα αιτήματα των εργατών για αυξήσεις στους μισθούς, επειδή ήδη το «μισθολογικό κόστος» είναι υψηλό και ότι σε αυτό περιλαμβάνονται τα διαλείμματα και η παροχή Μέσων Ατομικής Προστασίας!

Επίσης, καθόλου τυχαία, δημιουργήθηκε με διαδικασίες «εξπρές» εργοδοτικό «σωματείο» με μοναδικό «αίτημα» «να μην ξανακλείσει το λιμάνι». Το «σωματείο» αυτό δηλώνει ότι «είμαστε απέναντι σε απεργιακές κινητοποιήσεις» και στο καταστατικό του υπογραμμίζει ότι πριν κηρυχθεί οποιαδήποτε μορφή αγώνα, «θα πρέπει να εξαντληθούν οι διαπραγματεύσεις για ειρηνική επίλυση των διαφορών». Το παζλ συμπληρώνει η τραμπούκικη επίθεση πριν από λίγες μέρες από το μηχανισμό της εργοδοσίας σε βάρος του προέδρου της ΕΝΕΔΕΠ.

Σε σημερινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΝΕΔΕΠ αποφασίστηκε να γίνει Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 29 Αυγούστου, στις 12 μ., στα γραφεία του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, προκειμένου να ενημερωθούν οι εργαζόμενοι για τις εξελίξεις και να πάρουν αποφάσεις για τα επόμενα βήματά τους. Το βήμα για την ένταξη στα ΒΑΕ που δείχνει τη σημασία του αγώνα και η προκλητική στάση της εργοδοσίας και οι μεθοδεύσεις της για να χτυπήσει τον αγώνα τους, αναδεικνύουν πόσο μεγάλη σημασία έχει οι εργαζόμενοι να συσπειρωθούν στην ΕΝΕΔΕΠ και να τη δυναμώσουν, να μετέχουν μαζικά στη Γενική Συνέλευση με προοπτική την ένταση του αγώνα τους για τα δίκαια αιτήματά τους.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός