Το ξήλωμα των δικαιωμάτων των ναυτεργατών έχει προκαλέσει τραγικές συνέπειες στις οικογένειές τους



Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, καλούν τους ναυτεργάτες να δώσουν δυναμικό παρών στη συγκέντρωση – διαμαρτυρία την Τετάρτη 1η Σεπτέμβρη στις 8 μ.μ στο Σύνταγμα, (προσυγκέντρωση στις 7:30 μ.μ στη πλατεία Κλαυθμώνος), που πραγματοποιούν συνδικάτα ενάντια στην ψήφιση του νομοσχεδίου που φέρνει η κυβέρνηση, για την ιδιωτικοποίηση της επικουρικής ασφάλισης, κλιμακώνοντας την επίθεση σε ότι έχει απομείνει από την Κοινωνική Ασφάλιση.

Την Δευτέρα 6 Σεπτέμβρη καλούν σε συμμετοχή στη πλατιά συνδικαλιστική σύσκεψη στις 7.30 μ.μ., στην πλατεία Μητροπόλεως, με θέμα την οργάνωση της πάλης «ενάντια στην κλιμάκωση της αντεργατικής και αντιλαϊκής επίθεσης» και την προετοιμασία της αγωνιστικής δράσης «για να υπερασπιστούμε το δικαίωμά μας στη συλλογική οργάνωση και πάλη, στη δουλειά με δικαιώματα», για «να μείνει στα χαρτιά ο νόμος – έκτρωμα Χατζηδάκη και να ξηλωθούν όλοι οι αντεργατικοί νόμοι».

Στη συνεδρίαση της ΕΕ της ΠΝΟ που πραγματοποιήθηκε χθες, για την έναρξη των διαπραγματεύσεων για τις ΣΣΕ, ελέγχους στα πλοία, οικονομικά της ομοσπονδίας κ.ά. οι εκπρόσωποι των ταξικών δυνάμεων των σωματείων στις παρεμβάσεις τους ανέδειξαν ότι το διαρκή ξήλωμα των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, των εργαζομένων, από την αντιλαϊκή πολιτική των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων, έχει προκαλέσει τραγικές συνέπειες για την εργατική – λαϊκή οικογένεια.

Όπως σημείωσαν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία, αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής, που συνεχίζεται για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας των εφοπλιστών, του κεφαλαίου, είναι οι μειώσεις μισθών, η ανεργία, η εντατικοποίηση της δουλειάς, το τσάκισμα των ΣΣΕ, της κοινωνικής ασφάλισης, των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, η υπονόμευση της υγείας, του περιβάλλοντος, της ανθρώπινης ζωής.

Το εφοπλιστικό κεφάλαιο παρότι απολαμβάνει σωρεία προνομίων και επιδοτήσεων, δεν διστάζει να μην εφαρμόζει ούτε τα ελάχιστα που προβλέπονται στις ΣΣΕ, ενώ η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) από το 2010 συνεχίζει προκλητικά να απέχει από τις διαπραγματεύσεις για την ανανέωση των ΣΣΕ.

Οι συνθήκες εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων διαρκώς χειροτερεύουν λόγω των μειωμένων οργανικών συνθέσεων και των απαιτήσεων των εφοπλιστών, με κίνδυνο την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, ενώ παραμένει το οξυμένο πρόβλημα των αντικαταστάσεων με τον πολύμηνο εγκλωβισμό χιλιάδων ναυτεργατών στα ποντοπόρα καράβια με πρόσχημα την πανδημία.

Μπροστά στην επιθετικότητα των εφοπλιστών, της κυβέρνησης της ΝΔ, με την στήριξη των άλλων αστικών πολιτικών κομμάτων και του εργοδοτικού – κυβερνητικού συνδικαλισμού, οι ταξικές δυνάμεις πρότειναν την αναγκαιότητα για καλύτερη οργάνωση με την μαζική συμμετοχή των ναυτεργατών στα σωματεία, να σπάσουμε την απογοήτευση, την μοιρολατρία, την αντίληψη του λιγότερου κακού, που οδηγούν διαρκώς στο χειρότερο.

Να πραγματοποιηθούν πολύμορφες παρεμβάσεις και απεργιακές κινητοποιήσεις σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και με ιδιαίτερο σχεδιασμό στα ποντοπόρα, μεσογειακά φορτηγά, με αιχμή την ανανέωση των ΣΣΕ. Να δυναμώσει η αλληλεγγύη και η κοινή δράση με συνδικάτα, για το σύνολο των οξυμμένων προβλημάτων ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου.

Για τα οικονομικά της ομοσπονδίας και την διαχείριση τους ζήτησαν να δοθεί αναλυτική έκθεση.

Σήμερα πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και της ΠΝΟ για την ανανέωση των ΣΣΕ.

Προκλητικά οι εφοπλιστές για άλλη μια χρονιά απαίτησαν στα πλαίσια του κοινωνικού εταιρισμού το “μάρμαρο” να πληρώσουν οι ναυτεργάτες, για να αντιμετωπίσουν τους περιβαντολογικούς κανονισμούς για την μείωση των ρύπων και την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.

Επικαλέστηκαν την πανδημία για την μείωση των κερδών τους, δεν δίστασαν να εκφράσουν την δυσαρέσκεια τους που δεν είχαν ανάλογες κρατικές επιδοτήσεις και δυσκολεύονται για αυξήσεις στους μισθούς.

Στις τοποθετήσεις τους οι ταξικές δυνάμεις πρόβαλαν ότι οι εφοπλιστές, η κυβέρνηση, με τις τεράστιες ευθύνες του εργοδοτικού – κυβερνητικού συνδικαλισμού, που συνεχίζει και με τον νέο Γ.Γ να αποτελούν πλειοψηφία, περνούν πρόσθετους αντιναυτεργατικούς νόμους όπως ο 4714/2020, ενώ οι πραγματικές ανάγκες και τα δικαιώματα των ναυτεργατών να θυσιάζονται για τα κέρδη των εφοπλιστών.

Ανέφεραν ότι αποτελεί μονόδρομο για τους ναυτεργάτες ο αγώνας για την ανανέωση των ΣΣΕ με αυξήσεις στους μισθούς και την πλήρη εφαρμογή τους, με οργανικές συνθέσεις και συνθήκες εργασίας ενάντια στην εντατικοποίηση και την υπονόμευση της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός