«Βάκχες» του Ευριπίδη από τους σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας



Με ιδιαίτερη επιτυχία συνεχίζονται οι διπλωματικές παραστάσεις των σπουδαστών της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας με τις «Βάκχες» του Ευριπίδη σε διδασκαλία Παρθενόπης Μπουζούρη και διδασκαλία κίνησης Όλγας Σπυράκη.

Οι παραστάσεις στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας, το διήμερο Παρασκευή 29 Ιούνη και Σάββατο 30 Ιούνη με ώρα έναρξης τις 21.30, θα πραγματοποιηθούν στο Ανοικτό Θέατρο της Κρήνης.

Οι «Βάκχες» του Ευριπίδη είναι μια από τις πιο αινιγματικές τραγωδίες της αρχαιοελληνικής γραμματείας.

Οι «Βάκχες» είναι τραγωδία του Ευριπίδη. Γράφτηκε το 407 π.Χ., όταν ο ποιητής βρισκόταν στην Πέλλα της Μακεδονίας, στην αυλή του βασιλιά Αρχέλαου, και σκηνοθετήθηκε από το γιο του το 405 π.Χ. στην Αθήνα. Η τραγωδία αυτή διδάχθηκε (παίχτηκε) μετά το θάνατο του δημιουργού της, του Ευριπίδη (406 π.Χ.).

Το έργο «Βάκχαι» έχει γνήσια διονυσιακή υπόθεση, εξιστορεί δηλαδή την έλευση του Βάκχου (Διονύσου) στη Θήβα κατά την οποία ο Πενθέας φονεύεται από τη μητέρα του Αγαύη, διότι αντιστάθηκε στη λατρεία του νέου θεού.

Μερικοί στηριζόμενοι σε κάποιες εσωτερικές μαρτυρίες και αναφορές πιστεύουν πως το έργο γράφτηκε για να διδαχτεί σε δραματικούς αγώνες που οργάνωσε ο Μακεδόνας βασιλιάς προς τιμή των Μουσών και του Διονύσου.

Η τραγωδία αυτή παίχτηκε και στην παρθική βασιλική αυλή όπως ιστορεί ο Πλούταρχος.

Στο έργο του Ευριπίδη συνυπάρχουν το τραγικό, το δραματικό και το θεατρικό στοιχείο. Είναι το μοναδικό έργο της αρχαιότητας όπου ο Διόνυσος πρωταγωνιστεί ως ανθρωποποιημένος θεός, καθώς αυτό αποτελεί το δράμα του θεού, που είναι το δράμα του ανθρώπου.

Δραματοποιούνται τα Θεοφάνια του Διονύσου και εξανθρωπίζεται το θείο. Μια καινούργια θρησκεία απειλεί, μια νέα δύναμη εισχωρεί που θέλει να επιβάλει τη δική της λατρεία.

Ο Διόνυσος, γιος του Δία και της κόρης του Κάδμου, Σεμέλης, φτάνει στη Θήβα με μορφή ανθρώπου για να επιβάλει τη λατρεία του. Οι κόρες του Κάδμου αμφισβητούν τη θεϊκή του καταγωγή, αλλά τρελαίνονται από αυτόν και ως μαινάδες πια πηγαίνουν και παραμένουν στον Κιθαιρώνα λατρεύοντας.

Ο βασιλιάς Πενθέας, εγγονός του Κάδμου και γιος της Αγαύης, αποφασίζει να στραφεί ενάντια στις μαινάδες. Συλλαμβάνει τον Διόνυσο, αλλά αυτός ελευθερώνεται και με σεισμό καταστρέφει το παλάτι. Στη συνέχεια ο Πενθέας μεταβαίνει στο βουνό, αλλά εκεί οι μαινάδες, με πρώτη τη μητέρα του Αγαύη, τον διαμελίζουν.

Η Αγαύη επιστρέφει θριαμβευτικά στην πόλη, αλλά ο Κάδμος την κάνει να συνειδητοποιήσει τι έπραξε. Το έργο κλείνει με την εμφάνιση του Διονύσου ως θεού και το μένος που πέφτει στην περιοχή. Δεν υπάρχει πρόσωπο στο έργο που δεν θα μεταμορφωθεί, ο ίδιος ο θεός μεταμορφώνεται από ζώο σε θνητό, ο Πενθέας από βασιλιάς γίνεται μαινάδα, ηδονοβλεψίας, αδύναμο παιδί, ελάφι, σφάγιο.

Η είσοδος είναι ελεύθερη (κατόπιν κράτησης στο ταμείο του Θεάτρου «Απόλλων» – τηλ. ταμείου: 2610 273613) την Παρασκευή 29 και Σάββατο 30 Ιούνη στις 21.30.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός