ΣΩΜΑΤΕΙΑ – ΛΑΪΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: Κινητοποιήσεις για αστικές συγκοινωνίες που να καλύπτουν τις λαϊκές ανάγκες



Πηγή: Motionteam


Σε κινητοποιήσεις για το οξυμένο πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών προχωρούν η Ένωση Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης, το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Τουριστικών Επισιτιστικών Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης – Πιερίας – Χαλκιδικής, το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Θεσσαλονίκης, το Σωματείο Εργολαβικών Καθαριστριών και Φυλάκων Κ. Μακεδονίας και Λαϊκές Επιτροπές Θεσσαλονίκης μπροστά και στο συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ για τη ΔΕΘ το Σάββατο 8 Σεπτέμβρη στις 6 μ.μ. στην πλ. Αριστοτέλους.

Συγκεκριμένα τα Σωματεία της Θεσσαλονίκης σήμερα, Τρίτη 4 Σεπτέμβρη στις 11 π.μ., θα πραγματοποιήσουν παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία του ΟΑΣΘ.

Την Τετάρτη 5 Σεπτέμβρη, στις 3 μ.μ., θα κάνουν παράσταση διαμαρτυρίας στον τερματικό σταθμό στο ΙΚΕΑ.

Την Πέμπτη 6 Σεπτέμβρη στις 7 μ.μ., θα προχωρήσουν σε πικετοφορία στην πλατεία Γαλοπούλου στην Ξηροκρίνη.

Σε ανακοίνωσή τους (διαβάστε την εδώ) σημειώνουν:

«Αστικές συγκοινωνίες που να καλύπτουν τις λαϊκές ανάγκες!

Έχει περάσει περίπου ένας χρόνος από τη διαφημιζόμενη, ως «ιστορική μεταρρύθμιση» της κυβέρνησης. Η σημερινή πραγματικότητα διαψεύδει με τον καλύτερο τρόπο τα περί «σημαντικής βελτίωσης» της μετακίνησης με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην πόλη που θα έφερνε η «αποϊδιωτικοποίηση» του ΟΑΣΘ.

Μάλιστα το επόμενο διάστημα ΟΣΕΘ και ΟΑΣΘ σχεδιάζουν σαρωτικές αλλαγές, σχεδόν σε όλες τις λεωφορειακές γραμμές της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, με στόχο να εκτελείται το συγκοινωνιακό έργο με λιγότερα λεωφορεία και εργαζόμενους.

Και το χρεοκοπημένο μοντέλο του κρατικοδίαιτου – ιδιωτικού ΟΑΣΘ και το δήθεν «κρατικοποιημένο», που εξακολουθεί να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια βάζουν σε δεύτερη θέση το δικαίωμα του λαού για σύγχρονες, ασφαλείς και φθηνές αστικές συγκοινωνίες που να καλύπτουν τις πραγματικές του ανάγκες.

Κόντρα σε αυτήν την κατάσταση, πρέπει να παλέψουμε ενωμένα και συντονισμένα για σύγχρονες φτηνές συγκοινωνίες.

Η τιμή του εισιτηρίου παραμένει τσουχτερή. Μάλιστα όπως επισημαίνει το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων, για πολλούς εργαζόμενους με σχέσεις εργασίας μερικής απασχόλησης και αμοιβή 300€, το κόστος μετακίνησης μπορεί να φτάνει στο 10% του μισθού τους. Οι εργαζόμενοι και τα υπόλοιπα λαϊκά στρώματα που χρησιμοποιούν καθημερινά τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ διαπιστώνουν σημαντικές καθυστερήσεις, τόσο στις πρωινές ώρες όσο ακόμα περισσότερο στην επιστροφή από τη δουλειά τους. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα:

– Της γραμμής 5 (Νέα Κρήνη) που τα λεωφορεία έχουν μειωθεί, με αποτέλεσμα πολλοί εργαζόμενοι να στοιβάζονται, ακόμα και να αργούν στο χώρο εργασίας τους.

– Το πρόβλημα είναι ακόμα πιο έντονο στον κόσμο που θέλει να κάνει μετεπιβίβαση σε κοντινά χωριά εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος π.χ. για Τρίλοφο, Καρδία, που έχουν ως και μία ώρα αναμονή με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι που σχολούν απόγευμα από τη δουλειά τους να φτάνουν σπίτι τους το βράδυ!

– Η απόφαση του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) να προχωρήσει σε τροποποίηση των λεωφορειακών γραμμών 23 και 22 του ΟΑΣΘ, οδηγεί σε υποβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου στη Δυτική Άνω Πόλη και σε ταλαιπωρία των κατοίκων της περιοχής.

– Τον Ιούνη ενημερώθηκε το διαμερισματικό Συμβούλιο του 4ου διαμερίσματος Θεσσαλονίκης, για την περικοπή λεωφορείων της γραμμής 12 της Κάτω Τούμπας που ήδη εφαρμόζεται και οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις διέλευσης των λεωφορείων.

– Στο Δήμο Νεάπολης – Συκεών, ανακοινώθηκε η συγχώνευση των γραμμών 25 (Νεάπολη) και 57 (Χορτιάτη), με αποτέλεσμα να μένει ακάλυπτο ένα μεγάλο κομμάτι της Νεάπολης.

Το μόνο που ενδιαφέρει τη Διοίκηση του ΟΑΣΘ στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η εξοικονόμηση 5 λεωφορείων και του ανάλογου προσωπικού.

Η Διοίκηση του ΟΑΣΘ και το υπουργείο γνωρίζοντας το οξυμένο πρόβλημα καταφεύγουν ακόμα και σε διάφορα φτηνά κόλπα -όπως την παραμονή λεωφορείων στο τέρμα γραμμών, για να φαίνεται ότι είναι στο δρόμο. Προσπαθεί έτσι να αποφύγει την οργή των επιβατών που αναγκάζονται να περιμένουν ώρα στη στάση.

Τα λεωφορεία που κυκλοφορούν είναι λιγότερα από τα αναγκαία γιατί λείπουν τα κονδύλια για ανταλλακτικά και πρόσληψη τεχνικών, με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος του στόλου να παραμένει ακινητοποιημένο (λειτουργεί το 50 – 60 ή 70% του στόλου). Η αιτία για όλα αυτά είναι ότι ο ΟΑΣΘ συνεχίζει να λειτουργεί με τη λογική κόστους – οφέλους που διέπει τη λεγόμενη αποϊδιωτικοποίηση της κυβέρνησης. Μια λογική που θα οδηγήσει και στην επανιδιωτικοποίηση των όποιων κερδοφόρων γραμμών στο μέλλον, με τσουχτερό εισιτήριο και την κουτσά – στραβά διατήρηση των υπολοίπων με προπομπό αυτό που βλέπουμε σήμερα. Όπως αποδεικνύεται δηλαδή, καθόλου δεν μπορεί η συνεπής εφαρμογή τέτοιων αρχών να πηγαίνει μαζί με την ικανοποίηση των αναγκών για ασφαλή, σύγχρονη μετακίνηση με ΜΜΜ στην πόλη. Είναι ακόμα μια πλευρά που δείχνει τι σόι νέα εποχή έρχεται με την επιστροφή στην ανάπτυξη και την «έξοδο από την εποχή των μνημονίων».

Ενόψει και της μεγάλης διαδήλωσης στα εγκαίνια της ΔΕΘ όπου η κυβέρνηση ετοιμάζεται να δώσει μια νέα παράσταση εξαπάτησης, χρειάζεται οργάνωση του αγώνα και διεκδίκηση. Το σύνθημα του συλλαλητηρίου είναι: «Μπροστά οι δικές μας ανάγκες και όχι τα κέρδη των λίγων», κάτι που δένει πλήρως και με το ζήτημα της μετακίνησης στην πόλη μας!

Διεκδικούμε:

Μείωση της τιμής του εισιτηρίου στο μισό, κατοχύρωση της δωρεάν μετακίνησης των ανέργων.
Δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων και των μαθητών τις ώρες που μετακινούνται από και προς τη δουλειά και τα σχολεία.
Συντήρηση του στόλου από μόνιμο προσωπικό.
Προσλήψεις εργαζομένων με πλήρη δικαιώματα.
Αξιοποίηση των εγχώριων δυνατοτήτων για κατασκευή νέων οχημάτων.
Συχνές, τακτικές αστικές συγκοινωνίες με ανθρώπινες συνθήκες.
Κάλυψη της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό».

Τελευταία άρθρα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός