Για την επίσκεψη του Υπουργού Μεταφορών στον ΟΑΣΘ



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ    15-1-2024

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα : Επίσκεψη του Υπουργού Μεταφορών στον ΟΑΣΘ

Μετά από 4 ½ χρόνια διακυβέρνησης σήμερα ανακοινώθηκε επίσημα από τον Υπουργό Μεταφορών ότι η ΝΔ «κατόρθωσε» να ενισχύσει τον ΟΑΣΘ με 80 περίπου επιπλέον λεωφορεία και να φτάσει στα 300 κυκλοφορούντα από τα 220 που παρέλαβε από τον ΣΥΡΙΖΑ το καλοκαίρι του 2019.
Δεν θα αναφερθούμε στην «ποιότητα» των μεταχειρισμένων –γιατί το έχουμε αναλύσει πολλές φορές- και στο υπέρογκο κόστος για την ενοικίαση τους που με αυτά τα χρήματα οι Θεσσαλονικείς θα είχαν καινούργια λεωφορεία σήμερα.

Θα θυμίσουμε όμως ότι ο υπουργός ξέχασε να πει στις δηλώσεις του ότι υπολείπονται ακόμα περίπου 70 λεωφορεία και άλλοι 150 οδηγοί για να συμπληρωθεί ο αριθμός οχημάτων και οδηγών -όχι για να καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες του λαού σε μεταφορικά μέσα- αλλά που είναι υποχρεωμένος με βάση το νόμο να κυκλοφορεί ο ΟΑΣΘ.
Επειδή έγινε αναφορά και στις προσλήψεις των νέων οδηγών δεν ξέρουμε αν ενημέρωσαν τον Υπουργό αρμοδίως ότι ήδη ένας μικρός αριθμός από αυτούς που έπιασαν τιμόνι πριν 10 μέρες έχουν παραιτηθεί ενώ άλλοι δεν προσήλθαν καν για να πιάσουν δουλειά.

Αυτές είναι οι εργασιακές συνθήκες στον ΟΑΣΘ που διαμόρφωσαν τόσο η δική του, όσο και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Αυτές είναι ΚΑΙ οι εργασιακές σχέσεις και για τους εκατοντάδες εργαζόμενους οδηγούς των ΚΤΕΛ που εργάζονται στην αστική συγκοινωνία οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις απαράδεκτες ατομικές συμβάσεις που τους υποχρέωσαν να υπογράψουν με το πιστόλι στον κρόταφο ώστε να έχουν δουλειά από 1-1-2024.
Η φράση «εργασιακός μεσαίωνας» είναι λίγη για να περιγράψει το σύνολο των απαράδεκτων αντεργατικών ρυθμίσεων που περιλαμβάνουν όπως, η ρήτρα λόγω αποχώρησης από την εταιρία με πρόστιμο 100 ευρώ τη μέρα για τον εργαζόμενο (!), η αποδοχή του εργαζόμενου της παρακολούθησης του με κάμερες, οι απλήρωτες υπερωρίες, ο τόπος εργασίας που περιλαμβάνει όλη την επικράτεια, η απασχόληση σε άσχετες εργασίες όπως το σκούπισμα και το πλύσιμο του λεωφορείου χωρίς καμία αποζημίωση, η μη ύπαρξη ηλεκτρονικής κάρτας καταγραφής του ωραρίου (βλ. απλήρωτες υπερωρίες) κ.α.

Εκεί έχει οδηγήσει η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών που στην περίπτωση του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης έχει ήδη ιδιωτικοποιηθεί πριν καν ξεκινήσει η λειτουργία του.
Τα προηγούμενα 10 χρόνια ζήσαμε την απόλυτη απαξίωση του μοναδικού συγκοινωνιακού φορέα που υπήρχε για να διαλυθεί και να ξεπουληθεί.
Το επόμενο διάστημα θα περάσουμε στο στάδιο της «αναβάθμισης» και της προσαρμογής σε λειτουργία με πλήρη ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια που σημαίνει ότι θα κοστίζει πολλαπλά στο λαό για να μετακινείται.
Ότι έγινε δηλαδή π.χ. με την κατασκευή και ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων οι οποίοι αφού χρυσοπληρώθηκαν από το λαό, μετά παραδόθηκαν για εκμετάλλευση στις ανάδοχες εταιρίες.

Ο μόνος δρόμος που έχει να επιλέξει ο λαός είναι η πάλη για ποιοτικές φθηνές συγκοινωνίες χωρίς ιδιώτες παρόχους.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός