ΠΡΟΣ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΚΑΙ ΔΣ ΣΕΟΑΣΘ



Θεσσαλονίκη  9-5-2024

ΠΡΟΣ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΚΑΙ ΔΣ ΣΕΟΑΣΘ

Το αφήγημα της κυβέρνησης για αναβάθμιση των συγκοινωνιών καταρρίπτεται καθημερινά με τα συνεχή προβλήματα των μισθωμένων λεωφορείων. Το νέο περιστατικό σήμερα με την φωτιά που πήρε λεωφορείο της εταιρείας ενοικίασης στον περιφερειακό και κάηκε ολοσχερώς, έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά περιπτώσεων με καμένα οχήματα που βάζουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των εργαζόμενων οδηγών αλλά και των επιβατών. Αναδεικνύουν επίσης ότι είναι επιτακτική ανάγκη η ανανέωση του στόλου με καινούργια λεωφορεία και η πρόσληψη τεχνικού προσωπικού για την συντήρηση τους.

Πλέον έχουμε χάσει το μέτρημα τα τελευταία χρόνια από το πόσα οχήματα του Οργανισμού αλλά και των ΚΤΕΛ έχουν καεί. Επίσης έχουμε χάσει «το μέτρημα» από τα εκατομμύρια που καρπώνεται κάθε χρόνο η εταιρία ενοικίασης για τα σαπάκια που νοικιάζει με περίπου 3.000 ευρώ το μήνα για το κάθε ένα.

Η απαξίωση του ΟΑΣΘ τα τελευταία χρόνια από τις κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ και ΠΑΣΟΚ υποβάθμισε την ποιότητα του συγκοινωνιακού έργου και είχε σαν συνέπεια ο γερασμένος στόλος του ΟΑΣΘ στην πλειοψηφία του να εγκαταλειφθεί στην μοίρα του λόγω και της έλλειψης προσωπικού. Το αποτέλεσμα ήταν η είσοδος ιδιωτών στη Συγκοινωνία κατά εφαρμογή και της Ευρωπαϊκής οδηγίας 1370/2007, τόσο με την ενοικίαση λεωφορείων, όσο και με την παραχώρηση γραμμών στο ΚΤΕΛ με κόστος πολλών εκατομμυρίων.
Τα μισθωμένα λεωφορεία που έρχονται έχοντας εργαστεί τα περισσότερα περίπου 10 χρόνια σε χώρες της κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης είναι φορτωμένα με πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα με συνέπεια να παρουσιάζουν συνεχή προβλήματα και να θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των δρομολογίων. Με αποκορύφωμα τα πολλά κρούσματα με φωτιές, στα οποία έως τώρα ευνόησαν οι συγκυρίες και δεν θρηνήσαμε θύματα. Το Υπουργείο Μεταφορών και η διοίκηση του ΟΑΣΘ πρέπει άμεσα να λάβουν τα μέτρα τους να μην υπάρξουν ανάλογα περιστατικά.

Την ίδια ώρα έχει λήξει η ΣΣΕ και η κυβέρνηση αρνείται να την υπογράψει θέτοντας διάφορα προσκόμματα και χαρακτηρίζοντας υψηλό το κόστος των μη μισθολογικών παροχών. Μάλιστα άφησε τους εργαζόμενους το Πάσχα χωρίς χρήματα και χωρίς καμιά παροχή που θα κάλυπτε ένα μέρος των εξόδων για το πασχαλινό τραπέζι. Επίσης αρνείται να συζητήσει για αυξήσεις την στιγμή που ο πληθωρισμός είναι στο 10% και τρώει ένα σημαντικό μέρος του μισθού.
Για όλα τα παραπάνω προτείνουμε να γίνει την Παρασκευή 10/5 εκτάκτως στάση εργασίας στο μέσο της βάρδιας και να προγραμματιστούν δράσεις για την ενημέρωση του επιβατικού κοινού.

Οι εκλεγμένοι με τη ΔΑΣ σύμβουλοι του ΔΣ.:
Ηλιού Κώστας,Τζαμπάζης Στέλιος, Τσαρίδης Νικήτας

Τελευταία άρθρα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός