ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΤΗΣ Ο.ΣΥ. ΣΤΗ ΒΑΡΔΙΑ ΤΟΥΣ



18-7-2024

Κινητοποίηση στη διοίκηση της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) πραγματοποίησαν εργαζόμενοι της εταιρείας, όλων των ειδικοτήτων, την Τετάρτη 17 Ιούλη. Στο επίκεντρο των διεκδικήσεών τους βρέθηκαν οι όροι για την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης, η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων και η βελτίωση των συνθηκών εργασίας, ζητήματα που απασχολούν όχι μόνο τους ίδιους αλλά και τους επιβάτες.
Κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης, εκλεγμένοι σε Διοικητικά Συμβούλια των Σωματείων του χώρου συναντήθηκαν με τον γενικό διευθυντή της ΟΣΥ στον οποίο έθεσαν μια σειρά προβλήματα όπως η κατάσταση που επικρατεί στις στάσεις των λεωφορείων.


Όσον αφορά τους εργαζόμενους ανέφεραν ενδεικτικά κάποια από τα ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΤΗΣ Ο.ΣΥ. ΣΤΗ ΒΑΡΔΙΑ ΤΟΥΣ

*ΧΡΟΝΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΕΡΜΑΤΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΒΑΡΔΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ.
Οι χρόνοι διαδρομής των δρομολογίων έχουν μειωθεί, όπως και ο αριθμός των λεωφορείων που αναλογεί σε κάθε γραμμή. Αποτέλεσμα αυτού, είναι να μεγαλώνει η απόσταση μεταξύ των δρομολογίων, να αυξάνει ο χρόνος αναμονής στη στάση για τους επιβάτες, τα λεωφορεία να υπερφορτώνονται (ιδιαίτερα τα αρθρωτά), η κατάσταση μέσα στο λεωφορείο να είναι αφόρητη, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τον οδηγό. Οι καθυστερήσεις, οδηγούν σε πολλά ανεκτέλεστα δρομολόγια, κενά οχηματοχιλιόμετρα, μεγάλη αναμονή στη στάση για τον επιβάτη. Να σημειωθεί ότι το κυκλοφοριακό φορτίο στους δρόμους του λεκανοπεδίου έχει αυξηθεί σημαντικά, σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, δημιουργώντας επιπλέον καθυστερήσεις.
Τόσο τις πρωινές ώρες, όταν το λεωφορείο μεταβαίνει σε αφετηρίες ή τέρματα και αντίστροφα όταν μετά τη λήξη των δρομολογίων του μεταβαίνει προς το αμαξοστάσιο, ο χρόνος είναι περιορισμένος και δεν επαρκεί, με αποτέλεσμα να μπαίνει στο αμαξοστάσιο μετά τη λήξη της βάρδιας του. Αυτό συμβαίνει ιδιαίτερα στις απογευματινές βάρδιες μεταξύ 19:00 ως 22:00. Το ωράριο του οδηγού είναι 7ώρες & 45΄ και δεν μπορεί να παραβιάζεται συστηματικά. Η υπερωρία είναι για έκτακτες περιπτώσεις και όχι μια καθημερινότητα.

*ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΗΣ ΒΑΡΔΙΑΣ
Στις νωρίς πρωινές και νωρίς απογευματινές βάρδιες, τα διαλείμματα δίνονται πολύ αργά, πριν το τελευταίο δρομολόγιο. Αντίστοιχα στις αργά πρωινές και αργά απογευματινές βάρδιες, τα διαλείμματα δίνονται πολύ νωρίς, αμέσως μετά την εκτέλεση του πρώτου δρομολογίου. Τα διαλείμματα πρέπει να δίνονται κατά το δυνατό στη μέση της βάρδιας, για την καλύτερη ανάπαυση του οδηγού, ως την ολοκλήρωση της βάρδιάς του.

*ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ – ΨΥΚΤΕΣ – ΧΩΡΟΙ ΑΝΑΠΑΥΣΗΣ,ΑΝΑΜΟΝΗΣ (ΚΑΝΤΙΝΕΣ)

Σε όλες τις ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ και ΤΕΡΜΑΤΑ, πρέπει όπου δεν υπάρχουν, να τοποθετηθούν τουαλέτες (όπου θα εποπτεύεται ο τακτικός καθαρισμός τους) ψύκτες μέσα σε χώρους ανάπαυσης(καντίνες) όταν αυτό είναι εφικτό ή σε παλιά σταθμαρχεία, για τις βασικές ανάγκες του οδηγού, όλο τον χρόνο. Παρατηρείται το φαινόμενο, πολλές τουαλέτες να μην καθαρίζονται για μεγάλο χρονικό διάστημα ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές και κάποιοι ψύκτες που υπάρχουν, να έχει διακοπεί η ηλεκτροδότηση. Επίσης κάποιοι χώροι αναμονής χρειάζονται ανακαίνιση ή καθαρισμό.

*ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία που εντάχθηκαν στο στόλο της εταιρίας, είναι πρωτόγνωρα για τη σχέση που έχει οδηγός με τα πετρελαιοκίνητα ή αυτά του φυσικού αερίου. Δεν τίθεται ζήτημα, για το αν μπορεί να οδηγήσει ένα τέτοιο όχημα αφού είναι επαγγελματίας. Είναι αναγκαίο να εξοικειωθεί κατά το δυνατό και με τη λειτουργία των οργάνων και διακοπτών του οχήματος και με την ενημέρωσή του για κάποια έκτακτη ανάγκη που πιθανώς να συμβεί στη βάρδιά του, για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού , του οδηγού και του λεωφορείου. Η εκπαίδευση του πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον μια εργάσιμη ημέρα και να συνοδεύεται απαραίτητα με φυλλάδιο οδηγιών για την ασφαλή λειτουργία του οχήματος και οδηγίες σε περίπτωση κινδύνου. Η μέχρι τώρα εκπαίδευση, που διαρκεί περίπου 10 λεπτά είναι για να απαλλαγεί από την ευθύνη που έχει η εταιρία στο να εκπαιδεύει σωστά και με επάρκεια τους οδηγούς της και να μεταφέρει το βάρος σε ότι απρόοπτο συμβεί σ΄ αυτούς. Δεν μπορεί ένας οδηγός που υποτίθεται ότι εκπαιδεύτηκε σήμερα μέσα σε ένα δεκάλεπτο, να κληθεί να οδηγήσει ηλεκτρικό λεωφορείο μετά από ένα μήνα και να θεωρείται ενημερωμένος και ικανός για να ανταποκριθεί.

ΓΡΑΜΜΕΣ Α1-Α2 (ΤΕΡΜΑ)
*Επαναφορά της καντίνας με κλιματισμό και ψύκτη.
*Μέχρι τις 22:00, όλα τα λεωφορεία μπαίνουν μετά τη λήξη του ωραρίου στο ΑΜ/ΣΙΟ.

ΓΡΑΜΜΕΣ Α2 -Α3 (ΑΦΕΤΗΡΙΑ)
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΗ 550 (ΑΦΕΤΗΡΙΑ)
*Καθαρισμός και ηλεκτροδότηση της καντίνας με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΗ 550 – Α7 (ΤΕΡΜΑ)
*Τοποθέτηση ψύκτη σε παλιό σταθμαρχείο.

ΓΡΑΜΜΕΣ 040 (Χ95) (ΑΦΕΤΗΡΙΑ)
*Τοποθέτηση καντίνας με κλιματισμό και ψύκτη.
*Μέχρι τις 22:00, όλα τα λεωφορεία μπαίνουν μετά τη λήξη του ωραρίου στο ΑΜ/ΣΙΟ.

ΓΡΑΜΜΗ 171 (ΑΦΕΤΗΡΙΑ)
*Καντίνα με κλιματισμό και ψύκτη.
*Νέα τουαλέτα, η υπάρχουσα είναι παλιά και μένει ακαθάριστη.

ΓΡΑΜΜΗ 122 (ΑΦΕΤΗΡΙΑ)
*Νέα τουαλέτα, η υπάρχουσα μένει ακαθάριστη.
*Τοποθέτηση καντίνας με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΗ 122 (ΤΕΡΜΑ)
*Τοποθέτηση τουαλέτας στο ΤΕΡΜΑ.
*Τοποθέτηση ψύκτη σε παλιό σταθμαρχείο.

ΓΡΑΜΜΕΣ Β2 – 910 (ΑΦΕΤΗΡΙΑ)
*Καθαρισμός του χώρου αναμονής και τοποθέτηση κλιματιστικού και πάγκων στο χώρο που υπάρχει στο σταθμό Συγγρού Φιξ.

ΓΡΑΜΜΕΣ 049 – 838 – 914 (ΤΕΡΜΑ)
*Τοποθέτηση ψύκτη μέσα στο υπάρχον σταθμαρχείο, στην οδό Αθηνάς.

ΓΡΑΜΜΗ Β9
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη ούτε σε Αφετηρία, ούτε στο Τέρμα.

ΤΟΠΙΚΑ ΚΗΦΙΣΙΑΣ
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό.

ΓΡΑΜΜΕΣ 406 – 407 – 418 – 447 – 501 – 527 – 541
*Δεν υπάρχουν πουθενά χώροι αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΗ 604
*Δεν υπάρχει τουαλέτα για τον οδηγό.
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΗ 224 (ΠΟΛΥΓΩΝΟ)
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΗ 224 (ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ)
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό.
*Ο υπάρχων ψύκτης δεν λειτουργεί αν και υπάρχει ρεύμα.

ΓΡΑΜΜΕΣ 220 – 221 – 235
*Στο χώρο αναμονής, αν και υπάρχει ψύκτης, δεν έχει συνδεθεί με το νερό και το κλιματιστικό δεν λειτουργεί.

ΓΡΑΜΜΗ 140 (ΤΕΡΜΑ)
*δεν υπάρχει ψύκτης.

ΓΡΑΜΜΗ 813
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΕΣ 054 – 605
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό.

ΓΡΑΜΜΕΣ 622 – 815
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΕΣ 212 – 206 (ΑΓ ΜΑΥΡΑ)
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΗ 021
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΕΣ 209 – 211
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΗ 227
*Δεν υπάρχει ψύκτης.

ΓΡΑΜΜΗ Α13
*Δεν έχει ρεύμα η καντίνα.

ΓΡΑΜΜΕΣ Α11 – Β11 – 747 (ΑΦΕΤΗΡΙΑ)
*Άμεσή μεταφορά της Αφετηρίας από την πλατεία Βάθη, στη οδό Μάρνης (Αφετηρία Α8), λόγω αδυναμίας παρκαρίσματος στην Αφετηρία από Ι.Χ
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.
*Δεν υπάρχει τουαλέτα.

ΓΡΑΜΜΗ Α8
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΕΣ 700 – 719 (ΑΦΕΤΗΡΙΑ)
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΕΣ Γ12 – 701 – 704 – 705 (ΑΦΕΤΗΡΙΑ)
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΗ 732 (ΑΦΕΤΗΡΙΑ)
*Η τουαλέτα είναι παλιά.
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΗ Α15 (ΑΦΕΤΗΡΙΑ) & (ΤΕΡΜΑ)
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΕΣ 822 – 823 (ΑΦΕΤΗΡΙΑ)
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.
*Στην ίδια Αφετηρία υπάρχει και γραμμή του ΗΛΠΑΠ όπου υπάρχει σταθμαρχείο με ψύκτη, αλλά δεν ανοίγει με τα κλειδιά που έχουν οι οδηγοί της Ο.ΣΥ., επίσης στη γραμμή τρόλεϊ , εργάζονται και γυναίκες οδηγοί, γι΄αυτό χρειάζεται και δεύτερη τουαλέτα.

ΓΡΑΜΜΗ 830 (ΑΦΕΤΗΡΙΑ) & (ΤΕΡΜΑ)
*Υπάρχει μόνο τουαλέτα.
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΗ Β12 (ΤΕΡΜΑ)
*Υπάρχει μόνο τουαλέτα.
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΗ Β12 (ΑΦΕΤΗΡΙΑ)
Υπάρχει μόνο τουαλέτα, που είναι κοινή με τρόλεϊ.
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

ΓΡΑΜΜΗ 915
*Δεν υπάρχει χώρος αναμονής με κλιματισμό και ψύκτη.

** Όλες οι τουαλέτες πρέπει να έχουν φως για τις νυχτερινές ώρες.
** Σε όλους τους ψύκτες να τοποθετηθούν φίλτρα, τα οποία θα αντικαθίστανται τακτικά.

Συνάδελφοι οι καταγραφή των προβλημάτων συνολικά συνεχίζεται ώστε να εκτεθούν με νέα παρέμβαση στη διοίκηση.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα επικοινωνήστε με τον εκλεγμένο συνδικαλιστή της ΔΑΣ ΟΑΣΑ στο Δ.Σ του συνδικάτου Οικονόμου Θανάση στο τηλέφωνο 6952004813

Τελευταία άρθρα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός