Ανακοίνωση για την υπογραφή ΣΣΕ στην ΟΣΥ



17-10-2024

Συνάδελφοι -σσες βρισκόμαστε σε μια περίοδο που εδώ και μήνες έχει ανοίξει η συζήτηση για την ανάγκη να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για την καλυτέρευση των όρων και των συνθηκών εργασίας, σε ένα περιβάλλον που μυρίζει μπαρούτι κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Ο πόλεμος που συντελείται λίγο μακριά από τα σύνορα της χώρας έχει άμεση σχέση με τον πόλεμο της καθημερινότητας για το μεροκάματο. Έχει τεράστια ευθύνη η σημερινή κυβέρνηση για την εμπλοκή της χώρας μας και τις συνέπειες που ήδη βιώνει ο λαός μας και εμείς ως εργαζόμενοι στην εταιρεία ΟΣΥ.

Αντίστοιχη είναι και η ευθύνη των κομμάτων που στήριξαν ή στηρίζουν αυτήν την επιλογή είτε ως κυβέρνηση παλαιότερα είτε ως αντιπολίτευση σήμερα. Δεν εξαιρούνται και ούτε απαλλάσσονται οι συνδικαλιστές αυτών των κομμάτων που συμβάλουν να φορτώνεται τα βάρη των επιλογών τους ο καθένας εργαζόμενος από εμάς. Γιατί μόνο έτσι εξηγείται το γεγονός ότι πάνε και υπογράφουν ΕΣΣΕ με την διοίκηση της ΟΣΥ (διορίζεται από την κυβέρνηση) που φέρει όλη την κυβερνητική πολιτική θέση περί «παροχών» προς τους εργαζόμενους.

Δηλαδή ενώ η κυβέρνηση ξοδεύει δις από χρήματα του ελληνικού λαού για να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της στα πολεμοκάπηλα σχέδια, έρχεται και στις αστικές συγκοινωνίες να κάνει περικοπές από τους μισθούς των εργαζομένων. 500.000 ευρώ είναι το ημερήσιο κόστος μόνο για την παραμονή της φρεγάτας που διαφυλάσσει τα κέρδη των Ελλήνων εφοπλιστών έξω από τα σύνορα της χώρας και σε εμάς δίνει αντί για αύξηση, παροχή 20 ευρώ το μήνα για να καλύψουμε τα έξοδα για το πλύσιμο του ρουχισμού…

Γιατί μόνο ως κοροϊδία μπορεί να χαρακτηριστεί η για μια διετία ακόμη στασιμότητα του μισθού μας ενώ ο πληθωρισμός σαρώνει.

Γιατί παραμένει η ίδια ανάγκη και ας υπογράφτηκε ΣΣΕ από την συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων να δουλέψουν υπερεργασία είτε στις ημέρες ανάπαυσης είτε κάνοντας δεύτερη δουλειά για να καλύψουν μέρος των αναγκών.

Γιατί οι μισθοί στην εταιρεία ΟΣΥ ξεκινάνε αρκετά κάτω και από τα χίλια ευρώ για εργαζόμενους με πολλών χρόνων εμπειρία και προϋπηρεσία.

Γιατί πάλι ο μήνας δεν θα βγει, γιατί πάλι η βάρδια θα περάσει σε άθλιες συνθήκες, γιατί πάλι στο μυαλό θα τριγυρνάει η ανασφάλεια για το μέλλον…

Συνάδελφοι -σσες οι συνδικαλιστές των ΔΑΚΕ-ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΡΕΙΑΣ- ΠΑΣΚΕ (τεχνικών) χωρίς να έχουν ΚΑΜΙΑ εξουσιοδότηση συμφώνησαν και υπέγραψαν ΕΣΣΕ με την διοίκηση της ΟΣΥ, χωρίς καμία ουσιαστική αύξηση στο μισθό, χωρίς κανένα ουσιαστικό όρο για την βελτίωση της καθημερινότητας. Και το έκαναν παρά τα όσα ορίζονται από τα καταστατικά των σωματείων μας και παρά τις διαθέσεις των εργαζομένων και των δυνατοτήτων που αντικειμενικά υπάρχουν ώστε να δοθεί συλλογική και οργανωμένη πάλη για υπογραφή ΣΣΕ με όρους που θα καλύπτουν τις σημερινές ανάγκες.

Αναπόφευκτά ως συνδυασμός, στα Δ/Σ που έγιναν λίγες ώρες πριν την υπογράψουν καταγγείλαμε την διαδικασία και απορρίψαμε την πρόταση τους, έχοντας υπόψη το γεγονός ότι εκατοντάδες συνάδελφοι μέσω υπογραφών ζητούσαν γενική συνέλευση πριν την υπογραφή της ΣΣΕ, να πουν γνώμη.

Για αυτό και πλέον παραμένει μονόδρομος η μαζική συμμετοχή στην λήψη αποφάσεων, στην κατεύθυνση να οργανωθούν αγώνες που θα πιέσουν την διοίκηση της ΟΣΥ και την κυβέρνηση, να αναγνωρίσουν τα δίκαια αιτήματα μας με βάση το σχέδιο ΣΣΕ που ως ΔΑΣ έχουμε καταθέσει στον κλάδο εδώ και μήνες και σαφώς παραμερίζοντας όλες εκείνες τις συνδικαλιστικές παρατάξεις που μας θέλουν αμέτοχους θεατές, εχθρεύονται τις μαζικές διαδικασίες.

Απαιτείται εδώ και τώρα να παρθούν αποφάσεις μέσα από γενικές συνελεύσεις όλων των σωματείων της ΟΣΥ για 24ωρη απεργία στις 20 του Νοέμβρη ώστε σε κοινή πάλη με τους εργαζόμενους όλης της χώρας να διεκδικήσουμε ουσιαστική αύξηση του μισθού μας.

ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕ- ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΧΑΘΗΚΕ-ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ:
ΑΥΞΗΣΗ 20% ΣΤΟΝ ΒΑΣΙΚΟ ΜΙΣΘΟ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ 13ου &14ου ΜΙΣΘΟΥ
ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΚΕΚΟΜΜΕΝΩΝ ΒΑΡΔΙΩΝ
5ΗΜΕΡΟ-7ΩΡΟ-35ΩΡΟ
ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΑ 55 ΓΙΑ ΑΝΔΡΕΣ 50 ΓΙΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός