Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ

Έχουμε ανοιχτά μέτωπα με την διοίκηση, την κυβέρνηση, και τους συνεργάτες τους στο συνδικαλιστικό κίνημα που ίσως δεν διστάσουν και μέσα στην καλοκαιρινή περίοδο να επιχειρήσουν να επιβάλουν τον σχεδιασμό τους.



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΙΟΥΛΙΟΣ 2020

Συνάδελφοι, σες, συνεχίζονται οι αρνητικές εξελίξεις για τους εργαζόμενους στα μέσα μαζικής μεταφοράς, στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας καθώς και για το επιβατικό κοινό, τα λαϊκά στρώματα που κάνουν χρήση των
μέσων. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας απόλυτα ευθυγραμμισμένη στο δρόμο που είχαν χαράξει οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ΠΑΣΟΚ (ΚΙΝΑΛ), προχωράει στην υλοποίηση του σχεδιασμού για την ιδιωτικοποίηση των μέσων μαζικής μεταφοράς και στην πρωτεύουσα της χώρας μετά τη Θεσσαλονίκη.

Ενώ με αγωνιστικές κινητοποιήσεις η ΔΑΣ με τους εργαζόμενους του κλάδου διεκδικούν να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες σε ΟΣ.Υ και ΣΤΑ.ΣΥ για τη μετακίνηση του λαού, οι κυβερνήσεις και οι διοικήσεις αρνούνται για πάνω από 10 χρόνια να προβούν σε προσλήψεις εργατικού δυναμικού (οδηγούς, τεχνίτες,
διοικητικό προσωπικό) και στην ανανέωση των οχημάτων.

Ο αντιλαϊκός σχεδιασμός τους περιλαμβάνει το χτύπημα των μισθολογικών και εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων του κλάδου, των λαϊκών στρωμάτων που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ για τις μετακινήσεις για τη
δουλειά τους αλλά και για τις κοινωνικές τους ανάγκες, με την παραπέρα εμπλοκή επιχειρηματικών ομίλων που θα παρέχουν οχήματα με τη μορφή «leasing», που περιλαμβάνει τη συντήρηση και επισκευή των οχημάτων, αλλά και στη συνέχεια προσλήψεις προσωπικού με επαχθείς όρους δουλειάς, για την πλήρη ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών το επόμενο διάστημα.

Αυτή η αντιλαϊκή επιλογή παρουσιάζεται από τη κυβέρνηση, γενικότερα τα κόμματα του κεφαλαίου και τους αντιπροσώπους τους στα συνδικάτα (ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ) δήθεν ως η μοναδική άμεση επιλογή ανάγκης,
γιατί προτεραιότητα τους δεν είναι οι πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων, αλλά η διασφάλιση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων σε νέα πεδία όπως είναι το δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών στο ενιαίο σύστημα Ο.ΣΥ – ΣΤΑΣΥ.

Η συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου, ο γερασμένος στόλος, η έλλειψη προσωπικού, είναι επακόλουθα της δικής τους πολιτικής, τις λειτουργίας δηλαδή των εταιρειών με ιδιωτικό-οικονομικά κριτήρια κέρδους –οφέλους,
που στις συνθήκες της νέας καπιταλιστικής κρίσης και διασποράς της πανδημίας του COVID-19 οι συνέπειες είναι οδυνηρές για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα.

Οι δηλώσεις στελεχών της κυβέρνησης, του υπουργείου Μεταφορών, της Διοίκησης Ο.ΣΥ για την ένταξη στο δίκτυο, λεωφορείων με τη μορφή «leasing», προσλήψεις προσωπικού με μπλοκάκι και συμβάσεις ορισμένου
χρόνου, μειώσεις και περικοπές επιδομάτων και παροχών πρόνοιας κ.α. προωθούνται με τη στήριξη του εργοδοτικού – κυβερνητικού συνδικαλισμού (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ) στα αμαξοστάσια, και στους άλλους χώρους
δουλειάς.

Βεβαίως δεν μπορεί να προσδιοριστεί απόλυτα ο τρόπος με τον οποίο θα επιχειρήσουν οι διοικήσεις να σπάσουν την μονιμότητα, το ωράριο και όσα δικαιώματα υπάρχουν ακόμα στις αστικές συγκοινωνίες για να δημιουργήσουν εργαζόμενους διαφορετικών ταχυτήτων. Άλλωστε και για αυτό το ζήτημα υπάρχει αντεργατικό νομικό οπλοστάσιο με πληθώρα μορφών απασχόλησης για αξιοποίηση που φέρει την υπογραφή όλων των αστικών κομμάτων.

Η παραπέρα ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών περιλαμβάνει αύξηση του κόστους των εισιτηρίων, μείωση της ποιότητας των υπηρεσιών και ένταση του βαθμού εκμετάλλευσης των εργαζομένων. Σε όλα αυτά η
κυβέρνηση έχει άξιο συνεργάτη τα προεδρεία των σωματείων του χώρου καθώς και παρατάξεις δήθεν αριστερές που βγαίνουν ως λαγοί και στρώνουν το έδαφος για τις ανατροπές, κάνοντας τους ανήξερους σε ζητήματα για τα
οποία οι ίδιοι έχουν πρωτοστατήσει το προηγούμενο διάστημα.

Τα πρώτα ¨βιολιά¨ του χώρου είναι οι εκλεγμένοι στη Γ.Σ.Ε.Ε (ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ Σιορίκης Κώστας και ο πρόεδρος του σωματείου τεχνικών Ραυτόπουλος Αποστόλης), που ανταμείβονται για τις υπηρεσίες τους (όπως πρόσφατα μετά από μία ακόμα συνδιαλλαγή με τη διοίκηση), με την τοποθέτηση των δικών τους ¨παιδιών¨ σε θέσεις διευθυντών, υποδιευθυντών, και τμηματαρχών. Γι’ αυτό συντονισμένα προωθούν από τη μία τον εφησυχασμό του κλάδου έχοντας καταργήσει τις γενικές συνελεύσεις και από την άλλη προπαγανδίζουν την αναγκαιότητα της λύσης του leasing.

Ενώ υπάρχει ανάγκη να γίνουν γενικές συνελεύσεις για ενημέρωση του κλάδου και να παρθούν αποφάσεις που να διεκδικούν λύσεις στα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα, για την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας, για τη λήψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας της υγείας μας και ενώ ως παράταξη το έχουμε επανειλημμένα ζητήσει το αρνούνται συνειδητά.

Βάζουν τους εργαζόμενους στην άκρη, ξεπληρώνουν τα γραμμάτια για την εκλογή τους στη Γ.Σ.Ε.Ε, οδηγώντας τον κλάδο σαν πρόβατο στη σφαγή στις ορέξεις της εργοδοσίας. Σε μόνιμη αντιπαράθεση μεταξύ των συνδικαλιστικών παρατάξεων του χώρου έχουν αναδειχθεί μόνο οι δικαστικές διαμάχες για τις τυχόν αποζημιώσεις που θα αποφέρουν ορισμένες αποφάσεις.

Έχουν μετατρέψει τα συνδικάτα σε φάμπρικες παραγωγής πελατείας στα δικηγορικά γραφεία, πουλώντας φρούδες ελπίδες για διεκδικήσεις σε μισθούς και δικαιώματα τα οποία πρώτοι παρέδωσαν μέσα και από την υπογραφή τους σε συλλογικές συμβάσεις εργασίας αφού αποδέχονται όλους τους νόμους για τις περικοπές.

Επίσης αποπροσανατολιστική και κάλπικη είναι η αντιπαράθεση που υποκινείται από ορισμένους τάχα ανεξάρτητους και αξιοποιείται από ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚΕ-ΜΕΤΑ, λύνοντας τα χέρια της διοίκησης να εφαρμόζει την αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης χωρίς καμία αντίδραση.

Συνάδελφε, συναδέλφισα οι εξελίξεις απαιτούν σοβαρή αντιμετώπιση, καλή γνώση των νέων δεδομένων προκειμένου να οργανώσουμε την αντεπίθεση μας.

Έχουμε ανοιχτά μέτωπα με την διοίκηση, την κυβέρνηση, και τους συνεργάτες τους στο συνδικαλιστικό κίνημα που ίσως δεν διστάσουν και μέσα στην καλοκαιρινή περίοδο να επιχειρήσουν να επιβάλουν τον σχεδιασμό τους.

Η προσπάθεια μας είναι στην κατεύθυνση για ενιαία δράση με τους μαζικούς φορείς του κινήματος, με τα λαϊκά στρώματα για τη δημιουργία καλύτερων συνθηκών δουλειάς, για μέτρα προστασίας της υγείας μας.

Εντείνουμε την ενημέρωση και τη δράση μας μέσα από τη συσπείρωση στις επιτροπές αγώνα για όλα τα προβλήματα της καθημερινότητας, αλλά και στα κύρια μέτωπα πάλης ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, για την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας με πραγματικές αυξήσεις για φθηνή, συχνή, ασφαλή, αξιόπιστη συγκοινωνία, που να εξυπηρετεί τις ανάγκες μετακίνησης του λαού και όχι των επιχειρηματικών ομίλων.

ΑΞΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΕΡΓΙΑ

ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ –ΚΡΑΤΙΚΗ ΛΑΪΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ

 Όχι στην ιδιωτικοποίηση.
 Άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με πλήρη μισθολογικά, ασφαλιστικά
δικαιώματα.
 Μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50%.
 Υπογραφή Σ.Σ.Ε με πραγματικές αυξήσεις.
 Επέκταση του συγκοινωνιακού έργου σε όλο το Νομό Αττικής.
 Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
 Κατάργηση του ενιαίου μισθολογίου και όλων των εφαρμοστικών νόμων από το 2009
έως σήμερα.
 Επαναφορά 13 ου και 14 ου μισθού.

ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΑΡΙΖΕΤΑΙ

Η ΕΝΕΡΓΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ!!!

Δ.Α.Σ Ο.Α.Σ.Α

Τελευταία άρθρα

Εργαζόμενοι σε Κίνηση

DAS_Efim

Χρήσιμα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός

Πολυμέσα

Στατιστικά

  • 663076Συνολικές αναγνώσεις:
  • 6Αναγνώσεις σήμερα:
  • 308514Συνολικοί επισκέπτες:
  • 6Επισκέπτες σήμερα:
  • 2Επισκέπτες τώρα:

Web Radio του ΠΑΜΕ



Ακουστε live το Web Radio του ΠΑΜΕ