Όλοι στην εκλογοαπολογιστική συνέλευση του συνδικάτου



19-12-2022

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Μετά από πάρα πολύ καιρό, μεγάλα λόγια και εξαγγελίες για τη καλύτερη Σ.Σ.Ε. των τελευταίων ετών, τα δυο προεδρεία συμφώνησαν και υπόγραψαν με τη διοίκηση της Ο.ΣΥ. Μία Σ.Σ.Ε. που όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές συνθήκες, αλλά δεν καλύπτει ούτε τις πιο βασικές μας ανάγκες.

Κινείται στην ίδια κατεύθυνση με τη Συλλογική Σύμβαση που συμφώνησαν τα προεδρεία των σωματείων στη ΣΤΑ.ΣΥ. με την αντίστοιχη διοίκηση. Πρόκειται για συμβάσεις που το μόνο “νέο” που έχουν να προσφέρουν στους εργαζόμενους είναι κουπόνια. Καμία αύξηση του βασικού μισθού με τη δικαιολογία του ενιαίου μισθολογίου. Δεν είναι τυχαίο ότι επαναλαμβάνεται και εδώ η “εφεύρεση” του λογαριασμού αλληλεγγύης. Η παραχώρηση δηλαδή στη διοίκηση του δικαιώματος να αναπροσαρμόζει παροχές ανάλογα με το διαθέσιμο μπάτζετ καθιστώντας επί της ουσίας τους εργαζόμενους ζητιάνους, που θα παρακαλάμε για ένα ευρώ στα κουπόνια, για ένα επίδομα κλπ.

Μια σύμβαση που προβλέπει μόνο τροφεία, ενώ η αναγνώριση της προϋπηρεσίας των νέων συνάδελφων, και το περιβόητο ποσοστό επί του επιδόματος του σταθμάρχη είναι εκτός σύμβασης, και περιλαμβάνεται μόνο σε υποσχέσεις χωρίς χρονοδιάγραμμα. Η κυβέρνηση είχε όλο το χρόνο να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την υλοποίησή τους πριν την υπογραφή της Σ.Σ.Ε., με δεδομένο ότι έχουμε δει ήδη δείγματα γραφής, δεν υπάρχουν περιθώρια αναμονής. Ας μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο και σύντομα θα διαλυθεί η Βουλή. Επί της ουσίας, πρόκειται για μια ακόμα σύμβαση που αντί να εξυπηρετεί τα δικά μας συμφέροντα, είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των επιχειρηματικών ομίλων-ιδιωτών, που τόσο πιστά Κυβέρνηση και Διοίκηση υπηρετούν. Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι με αυτή τη σύμβαση μας δίνουν ένα ελάχιστο ποσό από αυτά που μας έχουν κλέψει μια δεκαετία τώρα, αλλά με τέτοιο τρόπο κατά τον οποίο ευνοείται επιπλέον η εταιρεία οικονομικά και έχει το πάνω χέρι για την εφαρμογή της.

Όποια παροχή κι αν δίνεται, όπως το κολατσιό, δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ανάγκη για αυξήσεις στους μισθούς, ικανές για να πληρώσουν το αυξημένο νοίκι ή τη δόση του στεγαστικού, τα τρόφιμα και τα είδη πλατιάς κατανάλωσης, οι τιμές τους που έχουν γίνει απλησίαστες, τα πανάκριβα καύσιμα, τον εξωφρενικό λογαριασμό του ρεύματος. Το δίκαιο αίτημα να ζήσουμε τις οικογένειές μας με αξιοπρέπεια, με το μισθό μας και το ωράριό μας θα το διεκδικήσουμε με μαζικούς όρους.

Δυστυχώς, το ζήτημα της υπογραφής Σ.Σ.Ε. δεν έγινε υπόθεση όλων των εργαζόμενων, με ευθύνη κυρίως της πλειοψηφίας ΠΑΣΚΕ- ΔΑΚΕ όχι απλά αρνήθηκε να πάρει μέτρα διεκδίκησης για αυξήσεις, για Σ.Σ.Ε. με αυξημένα δικαιώματα, αντίθετα δεν έκαναν καμία πρόταση και υπηρετούσαν κατά γράμμα τις απαιτήσεις της Εργοδοσίας.

Η πλειοψηφία του Δ.Σ. Αρνήθηκε την πρόταση της ΔΑΣ- ΟΑΣΑ να γίνει Γ.Σ. για την Σ.Σ.Ε., όπως και για να πάρουμε αποφάσεις απέναντι στην ιδιωτικοποίηση. Επίσης, αρνήθηκαν κάθε πρωτοβουλία συντονισμού με τα σωματεία της ΣΤΑ.ΣΥ. και του ΟΑΣΘ, που ήταν σε διαπραγμάτευση για την σύμβαση, και τελικά τη δοσμένη στιγμή εγκλωβισμένοι από τις επιλογές τους, αρκέστηκαν στα ψίχουλα και τις υποσχέσεις.

Δεν περιμέναμε και κάτι παραπάνω σαν εργαζόμενοι από δυνάμεις που στάθηκαν κόντρα στα συμφέροντα μας, από αυτούς που έβαλαν πλάτη όλα αυτά τα χρόνια στην κλοπή του μισθού και των δικαιωμάτων μας. Που συνεχώς δίνουν χώρο και χρόνο αναμονής σε κυβέρνηση και στην εταιρία. Όπως το 2020 που η κυβέρνηση έδωσε έργο στα ΚΤΕΛ και η πλειοψηφία αρνήθηκε να κάνει γενική συνέλευση
δεν έκανε ούτε μια κινητοποίηση ούτε μια ώρα στάση εργασίας και λοιδορούσαν όσους είχαμε προτείνει και καλέσαμε σε γενική συνέλευση στο αμαξοστάσιο του βοτανικού.

Αποδεχτήκαν τα ΚΤΕΛ και τα leasing ως κάτι φυσιολογικό και το δικαιολογούσαν ως προσωρινή λύση. Η κυβέρνηση αξιοποίησε το χώρο και το χρόνο που πήρε από τη πλειοψηφία ώστε να βαθύνει την ιδιωτικοποίηση δίνοντας και άλλο έργο στα ΚΤΕΛ. Δεν έφερε κανένα καινούριο όχημα στα δυο χρόνια που πέρασαν, χρυσοπληρώνοντας τα μεταχειρισμένα των ιδιωτών. Η κατάσταση των οχημάτων του ΚΤΕΛ και οι εργασιακές σχέσεις, που φτάνουν πολλές φορές τις 16 ώρες δουλειάς στο τιμόνι, δείχνει πιο είναι το μέλλον που θέλουν για τους εργαζομένους στις αστικές συγκοινωνίες, όλες οι κυβερνήσεις. Η ΝΔ τώρα και ο ΣΥΡΙΖΑ που έφεραν την ιδιωτικοποίηση.

Χωρίς αγώνες τίποτα δεν χαρίζεται, τίποτα δεν κατακτιέται.

Σωτήρες δεν υπάρχουν.

Ως ΔΑΣ καταθέσαμε εδώ και αρκετούς μήνες συγκεκριμένη πρόταση, όπου άρθρο το άρθρο, θέτει σε πρώτο πλάνο την ικανοποίηση των αναγκών που έχουμε οι εργαζόμενοι. Με πραγματικές και ουσιαστικές αυξήσεις στο μισθό, με επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, (δεν ξεχνάμε ότι πέρσι το Πάσχα πολλοί συνάδελφοι δεν είχαμε χρήματα για το πασχαλινό τραπέζι) με επιδόματα τέκνων κ.ά. που να υπερκαλύπτουν τη διαρκή αύξηση του πληθωρισμού.

Επιχειρήσαμε και συνεχίζουμε να παλεύουμε για να σπάσουμε την απογοήτευση και τη μοιρολατρία, τον ατομικισμό και την αδιαφορία, το ρίξιμο των απαιτήσεων που εδώ και χρόνια καλλιεργούν οι άλλοι συνδυασμοί.

Δεν κάνουμε πίσω στα αιτήματα μας για προσλήψεις προσωπικού, για να μπορούμε να παίρνουμε τις άδειες και τα ρεπό μας ώστε να σταματήσουν τα γραφεία κίνησης να πρεσάρουν τους οδηγούς. Αγορά νέων οχημάτων, χρηματοδότηση για ανταλλακτικά, για μείωση του ωραρίου εργασίας καθώς οι βάρδιες στις σημερινές συνθήκες τσακίζουν τους οδηγούς που δεν σηκώνουν το πόδι από το γκάζι.

Παλεύουμε για να σταθούμε όρθιοι και με ψηλά το κεφάλι, να αγωνιστούμε για να διασφαλίσουμε πως θα γυρνάμε σπίτι μας μετά τη βάρδια, για να δουλεύουμε με ανθρώπινες συνθήκες, για να μην χρειάζεται να δουλεύουμε 30 μέρες το μήνα ή να κάνουμε δεύτερη δουλειά ώστε να τα φέρουμε βόλτα.

Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖOΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ Ο.ΣΥ.

Η εκλογοαπολογιστική συνέλευση του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ στις 20/12 πρέπει να αξιοποιηθεί και να πάρει πρωτόγνωρες διαστάσεις, πρώτα πρώτα από την συμμετοχή, και την ουσιαστική συζήτηση των συναδέλφων. Να δοθεί απάντηση σε αυτούς που έχουν να κάνουν Γ.Σ. από το 2018. Πρώτα και κύρια καταψηφίζοντας τον διοικητικό απολογισμό.

Σας καλούμε συνάδελφοι και συναδέλφισσες να κάνετε το βήμα συμπόρευσης με τη ΔΑΣ-ΟΑΣΑ γιατί γνωρίζετε πως μόνο με τη ΔΑΣ ισχυρή και πρωταγωνίστρια θα μπορέσουμε να βελτιώσουμε τα πράγματα. Να ανατρέψουμε τον αρνητικό συσχετισμό που έχει δημιουργηθεί εδώ και χρονιά στο μεγαλύτερο και πιο ιστορικό συνδικάτο.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ

Γιατί το Συνδικάτο ΟΑΣΑ πρέπει να βρει τον πραγματικό του ρόλο. Να είναι στο δρόμο δίπλα στους εργαζομένους που παλεύουν σε δύσκολες συνθήκες με οχήματα παλαιά, με σπασμένα καθίσματα, με ανύπαρκτους χώρους υγιεινής, για την υπεράσπιση και την αύξηση των μισθών και των δικαιωμάτων μας.

Σας καλούμε να σταθείτε δίπλα μας, να μαζικοποιήσουμε τις διαδικασίες του συνδικάτου για να έχουμε ένα πραγματικά ζωντανό, ισχυρό, ταξικό, μαχητικό συνδικάτο.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός