31ο Συνέδριο της ΟΣΜΕ: Ακόμα τρία χρόνια χωρίς ΣΣΕ οι εργαζόμενοι στις μεταφορές



Δεκέμβρης 2022

31ο Συνέδριο της ΟΣΜΕ

Ακόμα τρία χρόνια χωρίς ΣΣΕ οι εργαζόμενοι στις μεταφορές

Ο εκφυλισμός των διαδικασιών και η «νομιμοποίηση» των μηχανισμών διατήρησης των πλαστών πλειοψηφιών ήταν το χαρακτηριστικό και αυτού του συνεδρίου όπως και των προηγούμενων.
Ήταν όλοι εκεί! Διάφοροι ζογκλέρ και ακροβάτες του συνδικαλισμού που άλλα έλεγαν, άλλα εννοούσαν και άλλα έκαναν, ταχυδακτυλουργοί της κάλπης και παλιάτσοι της εργοδοσίας, παρατρεχάμενοι των κομμάτων εξουσίας, όλοι αυτοί «μαζί» σε ένα το απίστευτο τσίρκο που τυπικά ονομάστηκε συνέδριο Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών !!

Κατά τη έναρξη του συνεδρίου η ΔΑΣ πρότεινε ως είθισται σε όλα τα συνέδρια των δευτεροβάθμιων και τριτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων να γίνει η νομιμοποίηση των αντιπροσώπων. Η πλειοψηφία αρνήθηκε και απέρριψε τη διαδικασία της νομιμοποίησης με προφανή στόχο να μην γνωρίζει το σώμα ποιοι σύνεδροι συμμετέχουν κι από ποια σωματεία της χώρας.
Η πλειοψηφία από την πλευρά της δεν ήθελε κάτι τέτοιο γιατί πως αλλιώς θα «νομιμοποιούσε» το παραδοσιακό «μπάζωμα» της κάλπης -που προηγήθηκε του συνεδρίου- σε μια σειρά από πρωτοβάθμια σωματεία που πρόσκεινται στην παράταξη της ;;
Σωματεία με ελάχιστη έως ανύπαρκτη δράση, που είναι κλειστά όλο το χρόνο και ανοίγουν μόνο για τις εκλογές εμφάνιζαν αντιπροσώπους που αντιστοιχούσαν σε εκατοντάδες ψηφοφόρους-μέλη.
Άλλα σωματεία εμφάνιζαν -για ξεκάρφωμα- 38 ή και λίγο περισσότερους ψηφίσαντες στις εκλογές τους και αυτό γιατί τόσα απαιτεί το Καταστατικό της ΟΣΜΕ ως ελάχιστο αριθμό για την εκλογή ενός αντιπροσώπου!
Στο 31ο συνέδριο της ΟΣΜΕ δεν υπήρξε ούτε καν χρονοδιάγραμμα των εργασιών με τον πρόεδρο της ΟΣΜΕ να μιλάει 4-5 φορές «απαντώντας» κάθε φορά σε όποιον σύνεδρο της ΔΑΣ έπαιρνε το λόγο.
Κάποια στελέχη του προεδρείου πήραν το λόγο την πρώτη μέρα για να «απαντήσουν» σε ομιλητές της ΔΑΣ αλλά δήλωσαν ότι αυτή δεν είναι η “κανονική” τους ομιλία και ότι θα μιλήσουν και την επόμενη μέρα του συνεδρίου !!!
Άλλοι πρόεδροι σωματείων οδηγών φορτηγών που εκπροσωπούσαν υποτίθεται σωματεία με πάνω από 1.000 ψηφίσαντες και 15 αντιπροσώπους για να απαντήσουν κι αυτοί στη ΔΑΣ που αναφέρθηκε στα ωράρια των οδηγών δήλωσαν φόρα παρτίδα στο συνέδριο ότι ακόμα και οι αντιπρόσωποι του σωματείου τους δουλεύουν 15 ώρες τη μέρα!! Τέτοιους «αγώνες» κάνουν για τους οδηγούς φορτηγών!
Όλα αυτά τα απαράδεκτα φαινόμενα δεν είναι καινούργια και δεν αφορούν μόνο την Ομοσπονδία μας. Απλά τα αναφέρουμε για να κατανοηθεί το πως φτιάχνονται οι «πλειοψηφίες» των 15 εδρών σε σύνολο 17 του Δ.Σ. και να καταδείξουμε ποια κατάληξη έχουν για τους εργαζόμενους τέτοιες πρακτικές.

Πολύ λάδι αλλά από τηγανίτα τίποτα

Αυτός ο τίτλος θα ταίριαζε στην πλειοψηφία που αρκέστηκε στις διαπιστώσεις της άσχημης κατάστασης που ζουν οι εργαζόμενοι στη μεταφορά χωρίς ωστόσο να καταθέσει ΚΑΜΙΑ πρόταση και ΚΑΜΙΑ δράση (π.χ. Πανελλαδική Κλαδική Απεργία) για τα προβλήματα τους. Ειδικότερα για το τι θα γίνει με τις Συλλογικές Συμβάσεις της Ομοσπονδίας που έχουν λήξει εδώ και 10 χρόνια και οι εργαζόμενοι είναι ξεκρέμαστοι η ΔΑΣ κατέθεσε ψήφισμα για Πανελλαδική Κλαδική Απεργία σε όλη τη μεταφορά και τη συγκοινωνία προς το σώμα των συνέδρων.

Το ψήφισμα δεν μπήκε ποτέ σε ψηφοφορία με το «έτσι θέλω» της πλειοψηφίας η οποία αρκέστηκε να πει ότι κάποια κατάλληλη στιγμή στο μέλλον θα υπογραφεί ΣΣΕ με καλύτερους όρους από την προηγούμενη (δηλ. του 2009) !! Ζήσε Μάη μου……
Το προεδρείο που πρόσκειται στο ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε ανεπιτυχώς να πείσει ότι δήθεν ΜΟΝΟ οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές (εννοώντας τη ΝΔ) είναι αυτές που ευθύνονται για όλα τα κακά που περνάν οι εργαζόμενοι στη μεταφορά.
Η ΔΑΣ υπενθύμισε σε όλους ότι ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός 1370 για την «απελευθέρωση της μεταφοράς» εφαρμόστηκε αρχικά από τον ΣΥΡΙΖΑ και στη συνέχεια από τη ΝΔ και είναι πάνω από νόμους και κυβερνήσεις.
Με βάση αυτό τον Κανονισμό ψηφίστηκε η σχετική νομοθεσία όπως π.χ. το άρθρο 54 του ν.4568/2018 από τον ΣΥΡΙΖΑ για να δοθούν γραμμές του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ.
Είχε προηγηθεί ο ν. 4482 για τον ΟΑΣΘ όπου αφού το κράτος πήρε τις μετοχές από τους μετόχους μετά έκοψε κομμάτια του συγκοινωνιακού έργου για να το ξαναιδιωτικοποιήσει.
Πρόσφατα η κυβέρνηση της ΝΔ με τον ν.4974/2022 έδωσε νέα προνόμια στα ΚΤΕΛ ώστε να κατοχυρώσει μέσα από τους διεθνείς διαγωνισμούς τη θέση τους ως κυρίαρχα στην υπεραστική συγκοινωνία της χώρας.
Τα παραπάνω δεν είναι έργο μιας μόνο κυβέρνησης αλλά συνολικά μιας πολιτικής που υπηρετείται από όλες τις κυβερνήσεις ανεξάρτητα πολιτικού προσήμου («αριστερή», «δεξιά», «κεντροαριστερή» κλπ.)
Ας δούμε δυο χειροπιαστά παραδείγματα :
Ποιος έχει «ξεχάσει» ότι ο ΣΥΡΙΖΑ με νόμο της ΝΔ ξεπούλησε τα αεροδρόμια στους Γερμανούς της FRAPORT ;;
Ποιος έχει «ξεχάσει» ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς για 45 εκ. ευρώ ενώ «έκραζε» τη ΝΔ που και εκείνη ήθελε να την ξεπουλήσει αλλά με μεγαλύτερο αντίτιμο (300 εκ. ευρώ) ;;

Ένα το κρατούμενο για το 31ο συνέδριο ήταν το ότι μοναδική παράταξη που ανέλυσε και κατέθεσε προτάσεις και πλαίσιο πάλης και διεκδίκησης ήταν η ΔΑΣ ΟΣΜΕ.
Η ΔΑΣ άσκησε κριτική στα πεπραγμένα της πλειοψηφίας αναφέροντας ότι η πλειοψηφία δεν θέλει να συσπειρώσει τον κλάδο σε αγωνιστική κατεύθυνση, εφάρμοσε το νόμο Χατζηδάκη (ΓΕΜΗΣΟΕ και ηλεκτρονικές ψηφοφορίες ακόμα και στο συνέδριο) και αναλώθηκε μόνο σε παρεμβάσεις με δικηγόρους στα δικαστήρια.
Ενώ η ακρίβεια τσακίζει και έχουν τιναχτεί στον αέρα οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί η πλειοψηφία δεν προκήρυξε ούτε μια κλαδική απεργία για το θέμα των Συλλογικών Συμβάσεων και των αυξήσεων στους μισθούς.
(Άλλες Ομοσπονδίες –Οικοδόμοι- έχουν υπογράψει ΣΣΕ με αυξήσεις μέχρι +38%).

Ως ΔΑΣ ΟΣΜΕ σε όσους εργασιακούς χώρους είχαμε δυνάμεις :
Mπήκαμε μπροστά για να αναδειχθούν τα προβλήματα του εργασιακού χώρου και να συσπειρωθούν οι εργαζόμενοι σε γραμμή διεκδίκησης και αγώνα απέναντι από λογικές της εργοδοσίας και ορισμένων συνδικαλιστών της «ευτυχώς εμείς έχουμε δουλειά, κοιτάξτε τι γίνεται έξω»
Πραγματοποιήσαμε παραστάσεις διαμαρτυρίας μέσα στην πανδημία τόσο σε συγκοινωνιακούς φορείς (ΟΣΥ-ΟΑΣΘ) όσο και σε υπουργεία για μέτρα προστασίας για τους εργαζόμενους και τους επιβάτες.
Δώσαμε τη μάχη στους χώρους εργασίας για να μάθουν όλοι οι εργαζόμενοι τι τερατώδεις διατάξεις περιλαμβάνει ο νόμος Χατζηδάκη όταν άλλοι κοίταζαν πως θα τον εφαρμόσουν.
Πρωτοστατήσαμε για να αναπτυχθούν κινητοποιήσεις για Συλλογικές Συμβάσεις με αυξήσεις κόντρα στην ηττοπάθεια και το συμβιβασμό που καλλιεργούσαν άλλες δυνάμεις.
Ξεμπροστιάσαμε την πολιτική της κυβέρνησης στο θέμα της ιδιωτικοποίησης της συγκοινωνίας που υποτίθεται θα έλυνε το πρόβλημα ενώ αντίθετα το επιδείνωσε με τεράστιο οικονομικό κόστος για το λαό που πληρώνει μέσω των συμβάσεων εκατομμύρια στους ιδιώτες και τελικά σωστή συγκοινωνία δεν έχει.

Ασκήσαμε δριμεία κριτική με ανακοίνωση καταγγελία στον πρόεδρο της ΟΣΜΕ για την απαράδεκτη πρόταση του στην Επιτροπή Επεξεργασίας της Βουλής του μετέπειτα νόμου 4850 όπου είπε να θεσπιστεί ανώτατο όριο ηλικίας άσκησης του επαγγέλματος του οδηγού φορτηγών ή λεωφορείων το 65 έτος ηλικίας!!!
Αν οι εργαζόμενοι έχουν τέτοιους «φίλους» τότε τι να τους κάνουν τους εχθρούς ;;
Για αυτή μας τη στάση το προεδρείο της ΟΣΜΕ έχει μηνύσει τη ΔΑΣ και σέρνει στα δικαστήρια τον προηγούμενο εκπρόσωπο της ΔΑΣ ΟΣΜΕ Θανάση Οικονόμου.
Η ΔΑΣ ΟΣΜΕ κόντρα στη θέληση της εργοδοσίας θα υπερασπιστεί το δικαίωμα των εργαζομένων στη μεταφορά οι οδηγοί και γενικά οι υπάλληλοι που είναι ενταγμένοι στα ΒΑΕ να ΜΗΝ δουλεύουν μέχρι τα βαθιά γέρματα στο τιμόνι ή σε άλλες εργασίες.

Μπορεί το 31ο συνέδριο της ΟΣΜΕ να τελείωσε και η πλειοψηφία να πανηγυρίζει για τη «μεγάλη επιτυχία» των 15 εδρών αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι οι εργαζόμενοι στη μεταφορά συνεχίζουν να εργάζονται με σκυμμένο το κεφάλι, με κακή ψυχολογία και κυρίως με άδειες τσέπες.
Μαζί τους πανηγυρίζει και η εργοδοσία που θα έχει ήσυχο το κεφάλι της για άλλα τρία χρόνια ώστε να ξεζουμίζει ανενόχλητη τους εργαζόμενους στον κλάδο της μεταφοράς και της συγκοινωνίας χωρίς αντιδράσεις από απεργιακές κινητοποιήσεις και διεκδικήσεις καλύτερων μισθών.
Τέλος ένα ακόμα χαρακτηριστικό στοιχείο που καταγράφηκε στο 31ο συνέδριο της ΟΣΜΕ και αποδεικνύει αυτό που αναφέραμε στην αρχή για συνέδριο μηχανισμών είναι το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ.
Από τα 109 ψηφοδέλτια της πλειοψηφούσας παράταξης (Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Εργαζομένων/ΣΥΡΙΖΑ) ο πρόεδρος της ΟΣΜΕ πήρε 109 σταυρούς.
Ούτε ο Μουαμάρ Καντάφι δεν συγκέντρωνε τέτοια ποσοστά!

Να ποιοι και πως δίνουν τροφή και αφορμές να φύονται απόψεις του τύπου : «Όλοι οι συνδικαλιστές είναι ίδιοι», για την απαξίωση των συνδικάτων, για αποχώρηση συνδικάτων από την ΟΣΜΕ και δημιουργίας άλλης Ομοσπονδίας όπως αυτό του Συνδικάτου ΟΑΣΑ κλπ.
Φυσικά τα πραγματικά κίνητρα για το τελευταίο είναι πολιτικά και αν κάποιος ρίξει μια ματιά στα επίσημα έγγραφα που δόθηκαν στους σύνεδρους και αφορούν τα έσοδα των 248.653 ευρώ από 1-12-2019 μέχρι 30-11-2022 της ΟΣΜΕ θα καταλάβει ότι υπάρχουν κι άλλες προεκτάσεις πίσω από τέτοιες αποφάσεις.

Εάν οι συνάδελφοι θέλουν πραγματικά μια Ομοσπονδία που να παλεύει για τα συλλογικά τους συμφέροντα κόντρα στις αντιλαϊκές πολιτικές θα πρέπει σε κάποιο επόμενο συνέδριο να δώσουν τα παπούτσια στο χέρι σε αυτούς που υπονομεύουν τα συμφέροντα των πολλών γιατί το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η μάχη για την καρέκλα και τα προνόμια τους.

Παλεύουμε για :

• ΣΣΕ με αυξήσεις σε ΚΤΕΛ, Φορτηγά, Τουριστικά, Ταξί, Φορτηγά Δημοσίου
• Σύνταξη για όσους εργάζονται στα ΒΑΕ στα 55 για τους άνδρες και 50 για τις γυναίκες ή μετά από 30 συνεχή χρόνια εργασίας
• 7ωρο, 5ημερο, 35ωρο με πλήρεις μισθολογικές αποδοχές
• Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στη συγκοινωνία
   Ενιαίος κρατικός φορέας με κοινωνικό χαρακτήρα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός