Για την ψηφιακή κάρτα εργασίας



8-5-2023

Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ. δεν έχουμε να απολογηθούμε για τίποτα. Σταθερά το συγκοινωνιακό έργο εκτελείται κάτω από αντίξοες συνθήκες με τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, ανταλλακτικά, τρένα. Είναι η φύση της δουλειάς τέτοια όπου εάν οι τεχνίτες δεν επιδιορθώσουν τις βλάβες, εάν οι ηλεκτροδηγοί δεν είναι στη θέση τους, οι σταθμάρχες και οι εκδότες εισιτηρίων στους σταθμούς κ.ο.κ. πολύ απλά δεν θα υπήρχε συγκοινωνία.

Όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά και η εργοδοσία, συνειδητά αποκρύπτουν τους πραγματικούς στόχους που έχουν με την εφαρμογή των αντεργατικών νόμων που ψηφίζουν. Με τον εκτρωματικό νόμο Χατζηδάκη επιδιώκουν την αποδυνάμωση των συνδικάτων, την υποταγή των εργαζομένων στις ανάγκες της εργοδοσίας, την απογείωση της εκμετάλλευσης.

Η ψηφιακή κάρτα συμπληρώνει και ανοίγει το δρόμο και για άλλα άρθρα του νόμου Χατζηδάκη, όπως είναι ο διαχωρισμός του διαλείμματος από το συνολικό χρόνο εργασίας, η διευθέτηση του χρόνου εργασίας σύμφωνα με τις ανάγκες της εργοδοσίας όπου με βάση τη διάκριση του χρόνου εργασίας σε “ενεργό” και “ανενεργό” θα δοθεί εκ νέου χτύπημα στον σταθερό χρόνο εργασίας και το εισόδημα των εργαζομένων.

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας δεν είναι ούτε ένα απλό εργαλείο καταμέτρησης των ωρών εργασίας, ούτε πολύ περισσότερο μέσο αντιμετώπισης της αδήλωτης εργασίας και των απλήρωτων υπερωριών. Για αυτό και πανηγυρίζουν από κοινού κυβέρνηση και εργοδοτικές ενώσεις με διθυραμβικές δηλώσεις για τους δρόμους που ανοίγονται ως προς την ακόμα μεγαλύτερη εκμετάλλευση των εργαζομένων.

Χρήσιμα συμπεράσματα για το πώς έχει χρησιμοποιηθεί η ψηφιακή κάρτα, μας δίνει η εμπειρία από τα σούπερ μάρκετ και τις τράπεζες, όπου ήδη από τα τέλη του 2022 έχει ξεκινήσει η εφαρμογή του μέτρου. Τα σωματεία του κλάδου και το ΠΑΜΕ έχουν καταγγείλει περιστατικά εργοδοτικής αυθαιρεσίας και εντατικοποίησης της εργασίας.

Συνάδελφοι,
Να μην επιτρέψουμε την εφαρμογή του μέτρου. Ένα μέτρο που προκαλεί αρνητικές συνέπειες στην ήδη επιβαρυμένη εργασιακή μας καθημερινότητά. Χρησιμοποιείται ως δικαιολογία για να μην δίνονται άδειες, να μην εγκρίνονται αλλαγές βαρδιών κ.α. Με τους εργαζόμενους πρωταγωνιστές, με συντονισμένη και οργανωμένη δράση μπορούμε να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας, να μην αποδεχθούμε την επιβολή της εργοδοτικής αυθαιρεσίας, την όξυνση της εκμετάλλευσης.

Κυβέρνηση και εργοδοσία να σταματήσουν να κουνάνε το δάχτυλο και να στοχοποιούν για τα πάντα τους εργαζόμενους. Εάν πραγματικά τους ενδιαφέρει η ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών να αναλάβουν τις διαχρονικές ευθύνες που έχουν για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη και ας προχωρήσουν άμεσα σε πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με πλήρη εργασιακά δικαιώματά. Να δώσουν 100% κρατική χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών. Να ενισχύσουν τον στόλο με καινούργια τρένα. Να δώσουν ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς.

Υ.Γ. Η “παρέα – αχταρμάς” του Ρεβύθη στο ΣΕΛΜΑ δυστυχώς έχει επιλέξει το δρόμο της. Αντί να ασχοληθούν με τα προβλήματα που καίνε τους εργαζόμενους βυθίζονται στο βούρκο της λάσπης που ρίχνουν και της διαστρέβλωσης της πραγματικότητας. Εξυπηρετούν τις επιδιώξεις της διοίκησης και της κυβέρνησης έχοντας ως μοναδικό αντίπαλο τις ταξικές δυνάμεις της ΔΑΣ και του ΠΑΜΕ. Ως ΔΑΣ δε θα σταματήσουμε ούτε στιγμή να βρισκόμαστε στο πλευρό όλων των συναδέλφων για να αντιμετωπίσουμε όλοι μαζί τα προβλήματα που μας βασανίζουν. Τους παραδίδουμε στην κρίση σας

Τελευταία άρθρα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός