Παράσταση διαμαρτυρίας στον ΟΑΣΑ. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ



20-7-2023

Παράσταση διαμαρτυρίας στον ΟΑΣΑ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, εργαζόμενοι και λαϊκά στρώματα της Αττικής που κάνετε χρήση των Μ.Μ.Μ. η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από την επόμενη κιόλας ημέρα των εκλογών έδωσε στη δημοσιότητα μέσω του ΟΑΣΑ διεθνή διαγωνισμό για την εκποίηση 63 λεωφορειακών γραμμών (διακήρυξη ανάδοχου που θα παρέχει συγκοινωνιακό έργο).

Πρόκειται συγκεκριμένα για το συγκοινωνιακό έργο που διεξάγεται κυρίως σε Δυτική και Ανατολική Αττική, το οποίο με πρόσχημα την πανδημία και την ανάγκη για πύκνωση των δρομολογίων από το 2020 έχει παραχωρήσει στις κοινοπραξίες των ΚΤΕΛ.

Βασικό μέλημα της κυβέρνησης είναι να εδραιώσει έγκαιρα και νομικά πλέον τη δυνατότητα παραχώρησης συγκοινωνιακού έργου σε ιδιωτικούς ομίλους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία υπάρχει μεγάλο περιθώριο κερδοφορίας για ιδιώτες επενδυτές ενώ εκ του αποτελέσματος το συγκοινωνιακό έργο είναι χειρότερο.

Είναι πρόσφατες οι τοποθετήσεις του νέου υπουργού μεταφορών κυρίου Σταϊκούρα για επιπλέον επιδοτήσεις στα ΚΤΕΛ την ώρα που ο λαός της Δυτικής και Ανατολικής Αττικής μετράνε τα αποκαΐδια της συγκοινωνίας εδώ και τρία χρόνια, ενώ σήμερα κάηκαν και τα όποια σενάρια και υποσχέσεις για βελτίωση της κατάστασης αυτών των περιοχών.

Υπάρχουν δεκάδες ίσως και εκατοντάδες κραυγαλέα ντοκουμέντα για την άθλια κατάσταση της συγκοινωνίας καθώς και των όρων και συνθηκών εργασίας σε αυτή την τριετία. Αυτό είναι το σχέδιο τους για την ‘επόμενη’ μέρα σε όλη την Αττική. Το βάθεμα της ιδιωτικοποίησης και της πλήρους απελευθέρωσης των αστικών συγκοινωνιών προχωράει με περαιτέρω συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου των ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, συρρίκνωση υποδομών, μέσων και εργατικού δυναμικού, με αύξηση του βαθμού εκμετάλλευσης του υπάρχοντος προσωπικού και με την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων που έχει ψηφιστεί και θα αρχίσει να εφαρμόζεται από το 2024.

Όλα αυτά έχουν νομοθετηθεί από όλες τις κυβερνήσεις τα προηγούμενα χρόνια με κορωνίδες το νόμο Ρέππα (ΠΑΣΟΚ) το 2011 και το νόμο Σπίρτζη (ΣΥΡΙΖΑ) το 2018 και φυσικά με την πλάτη του εργοδοτικού συνδικαλισμού που ηγείται στα σωματεία του κλάδου .

Για αυτό απαιτείται η παρέμβαση όλων όσων θίγονται από αυτή την εξέλιξη προκειμένου με την πάλη μας να ανατρέψουμε τα σχέδια τους. Δηλαδή οι εργαζόμενοι του κλάδου και οι επιβάτες σε κοινό αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των Μ.Μ.Μ. Ο ΟΑΣΑ να ακυρώσει το διαγωνισμό τώρα. Η κυβέρνηση να δώσει έκτακτη χρηματοδότηση για την επισκευή και την ανανέωση του στόλου. Να προσλάβει προσωπικό και να αναπτύξει το συγκοινωνιακό έργο σε όλη την Αττική με σύγχρονα οχήματα που δεν θα καίγονται στους δρόμους, που δεν θα περνάνε κάθε μία και δύο ώρες από την στάση, που οι εργαζόμενοι σε αυτά δεν θα δουλεύουν 12ωρα και 16ωρα ούτε 30 ημέρες το μήνα.

Υπάρχει η δυνατότητα σήμερα να ικανοποιηθούν οι ανάγκες της μετακίνησης του λαού της Αττικής και το απαιτούμε με την κινητοποίηση μας στον ΟΑΣΑ.

ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 26/07/2023 ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΟΑΣΑ (ΜΕΤΣΟΒΟΥ 15) ΚΑΙ ΩΡΑ 10:00π.μ.
Ακύρωση τώρα του διαγωνισμού και επιστροφή των λεωφορειακών γραμμών στην ΟΣΥ.
Έξω τώρα όλοι οι εργολάβοι από τις αστικές συγκοινωνίες.
Φθηνή, ασφαλή, τακτική, σύγχρονη συγκοινωνία για όλο το λαό της Αττικής.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός