Παλεύουμε για ενιαίο κρατικό φορέα συγκοινωνιών, χωρίς ιδιώτες, που να καλύπτει τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 1-9-2023 

Συνάδελφοι-σσες, το Υπουργείο έχει δώσει εντολή σε εταιρία χρηματοοικονομικών συμβούλων (Deloitte) να αξιολογήσει τον ΟΑΣΘ ώστε μέχρι το τέλος του 2023 να παρθεί απόφαση για το μέλλον του. Αν και οι της ΝΔ δηλώνουν τα περί «Δημόσιου Φορέα» με βάση την πολιτική που εφάρμοσαν εδώ και 4 χρόνια δεν έχουμε καμία αυταπάτη για το τι πραγματικά εννοούν. Ήδη το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης πριν καν λειτουργήσει το έχουν δώσει σε κοινοπραξία εταιριών.

Με βάση τα αποτελέσματα της μελέτης θα αποφασίσουν αν θα κόψουν ακόμα ένα ή περισσότερα κομμάτια για να τα δώσουν στους ιδιώτες και θα κρατήσουν έναν μικρό –πλην τίμιο- «κρατικό» ΟΑΣΘ ή αν θα μπάσουν τον ιδιώτη από την πίσω πόρτα για να αρμέγει την κρατική επιδότηση όπως κάνουν τα ΚΤΕΛ εδώ και 3 χρόνια. Απέναντι σε όλα αυτά τα τεχνοκρατικά σενάρια που υπολογίζουν μόνο το κέρδος των επιχειρηματικών ομίλων η μόνη ρεαλιστική λύση για τους εργαζόμενους και το λαό είναι η πάλη για ενιαίο συγκοινωνιακό φορέα που να καταργεί κάθε επιχειρηματικό κέρδος και να καλύπτει με σύγχρονα μέσα μεταφοράς και νέο συγκοινωνιακό χάρτη τις ανάγκες του λαού για συγκοινωνία.
Επίσης κατά τη διάρκεια της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στον ΟΑΣΘ πριν λίγες μέρες παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών ανάμεσα στα άλλα «έπεσε» στο τραπέζι η πρόταση να εργαστούν οι οδηγοί, κάποια από τα ρεπό (δηλ. εξαήμερο) ή την άδεια τους ώστε να μπορέσουν να βγουν περισσότερα λεωφορεία το επόμενο διάστημα.
Στο Δ.Σ. του Συνδικάτου στις 31-8 οι περισσότερες παρατάξεις αρχικά τοποθετήθηκαν κατά μιας συζήτησης γύρω από το θέμα ωστόσο –καθόλου τυχαία-από την παράταξη της ΔΑΚΕ ειπώθηκε ότι υπάρχουν συνάδελφοι που έχουν ανάγκη και θέλουνε να δουλέψουν (εξαήμερο) και θα πληρωθούν κανονικά! Επίσης είπαν ότι όποιος θέλει να δουλέψει μπορεί να δουλέψει (εθελοντικά) και ότι το πρόβλημα θα ήταν αν αυτό γίνονταν αναγκαστικά. Πλήρης στοίχιση από τη ΔΑΚΕ πίσω από την πολιτική της κυβέρνησης για να σπάσει το πενθήμερο «εθελοντικά» ! Συνάδελφοι να είμαστε σε εγρήγορση ! Κανένας να μη δεχθεί να δουλέψει 6η μέρα !

Οι παραπάνω εξελίξεις δεν είναι άσχετες αλλά «δένουν» συνολικά με την πολιτική της κυβέρνησης που θέλει να βάλει ταφόπλακα στον σταθερό ημερήσιο χρόνο εργασίας.
Η κυβέρνηση της ΝΔ ήδη έχει νομοθετήσει :
• Το «σπάσιμο» του 8ωρου με τη 10ωρη εργάσιμη ημέρα με το νόμο Χατζηδάκη το 2021
• Τη δουλειά έως τα 74 (δηλ. μέχρι τα γεράματα) σε προγράμματα της ΔΥ.ΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ)
• Τη δουλειά στο τιμόνι μέχρι τα 67 για τους συνταξιούχους επαγγελματίες οδηγούς
Με το νέο νομοσχέδιο που κατέθεσε πριν λίγες μέρες η ΝΔ προτίθεται να νομοθετήσει:
• Δουλειά μέχρι τελικής πτώσης με 13 ώρες εργασία και 11 ώρες ανάπαυση !
• Συμβάσεις «κατά παραγγελία» (zero hour contacts) για δουλειά όταν θέλει, όπου θέλει και όσο θέλει η εργοδοσία με μόνη υποχρέωση της να ενημερώνει 24 ώρες πριν τον εργαζόμενο
• Χτύπημα της 5ημερης εργάσιμης εβδομάδας με δυνατότητα οι εργαζόμενοι να
απασχολούνται και 6η μέρα με προσαύξηση 40% από 30% που ισχύει σήμερα.
• Ποινικοποίηση της απεργίας με πρόστιμα 5.000 και 10.000 ευρώ και ποινές φυλάκισης για όσους υπερασπίζονται το δικαίωμα τους να περιφρουρούν τις κινητοποιήσεις τους

Συνάδελφοι-σσες, δεν ζούμε για να δουλεύουμε αλλά δουλεύουμε για να ζούμε!
Απέναντι στην πολιτική που εξαναγκάζει τους εργαζόμενους να δουλεύουν σε 2 και 3 δουλειές, σε δουλειά σε μέρες ρεπό και αδειών, διεκδικούμε προσλήψεις οδηγών και αυξήσεις των μισθών !
Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης να μείνει στα χαρτιά !!

ΌΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΣΤΙΣ 17:30 ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΧΑΝΘ

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός