Για τα προβλήματα των εργαζομένων στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.



Θεσσαλονίκη 22-12-2023

Εργατική Ενότητα στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης
ΔΑΣ ΓΣΕΕ – ΔΑΣ Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα : Για τα προβλήματα των εργαζομένων στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.

Πραγματοποιήθηκε σήμερα 21/12/23 συνάντηση με πρωτοβουλία των εκλεγμένων από την Εργατική Ενότητα στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και από την ΔΑΣ σε ΓΣΕΕ και Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) με τον νομικό σύμβουλο και τον Διευθυντή της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.

Στην συνάντηση αναπτύχθηκαν ορισμένα από τα ζητήματα που αφορούν την απαράδεκτη για τους εργαζόμενους ατομική σύμβαση που καλούνται να υπογράψουν για να μην μείνουν άνεργοι και κατατέθηκε από τους εκπροσώπους των εργαζόμενων ένα 8σελιδο υπόμνημα με όλα τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τους απαράδεκτους όρους που περιλαμβάνει η νέα ατομική σύμβαση που καλεί η ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗΣ Α.Ε. να υπογράψουν οι συνάδελφοι αλλά και άλλα ζητήματα με βάση τις καταγγελίες των εργαζόμενων .
Πιο συγκεκριμένα ζητήθηκε από την διοίκηση του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης να ανακληθεί η συγκεκριμένη σύμβαση και να υπογραφεί νέα όπου δεν θα υπάρχουν καταχρηστικοί παράτυποι και παράνομοι όροι όπως η λύση της ατομικής σύμβασης χωρίς αποζημίωση αν δεν αναλάβει το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης το κομμάτι του έργου της αστικής συγκοινωνίας από τον ΟΣΕΘ ή τον ΟΑΣΘ. Ο ορισμός όλης της επικράτειας ως τόπος παροχής της εργασίας με στόχο εκδικητικές μετακινήσεις σε όποιον διεκδικήσει τα δικαιώματα του. Η απόκρυψη πραγματικού εργάσιμου χρόνου θεωρώντας ως έναρξη και τερματισμό του εργάσιμου χρόνου την έναρξη του πρώτου δρομολογίου από την αφετηρία και την λήξη του τελευταίου δρομολογίου αφήνοντας έξω από πραγματικό εργάσιμο χρόνο που αφορά την προετοιμασία του λεωφορείου και την μετάβαση από και προς το αμαξοστάσιο στην αφετηρία της γραμμής το πρωί και το τέρμα της γραμμής το βράδυ αντίστοιχα. Τα ζητήματα δανεισμού ενοικίασης των συναδέλφων που απαιτούν συγκεκριμένη σύμβαση δανεισμού κι επ αυτής συμφωνία του εργαζόμενου με την υπογραφή του κι όχι ως γενικό κι αόριστο όρο σε μια σύμβαση. Η αγαπημένη κατά τα άλλα «οικογένεια» του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης κατά τα λεγόμενα του νομικού συμβούλου είναι τόσο αγαπημένη που στο απαράδεκτο κείμενο της ατομικής σύμβασης υπονοεί και επιχειρεί να θεωρήσει ότι ακόμη και νομοθετημένες προσαυξήσεις όπως για υπερωριακή, νυχτερινή ή κατά τις αργίες εργασία αποτελούν εθελούσια παροχή της εταιρίας και με άλλους όρους ότι αυτές θα συμψηφίζονται με οποιαδήποτε αύξηση από νόμο, διαιτητική απόφαση υπουργική απόφαση ή σύμβαση!! Η μη καταγραφή ως εργάσιμου χρόνου και κατά συνέπεια η πληρωμή του ως υπερωρία χωρίς την έγγραφη έγκριση της διοίκησης πράγμα πρακτικά αδύνατο στις σημερινές συνθήκες κυκλοφορίας ιδιαίτερα μετά την έναρξη των εργασιών του flyover στην πόλη. Η παράνομη μη ύπαρξη ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας για να μην καταγράφεται οποιαδήποτε τυχόν υπερεργασία υπερωρία. Η απαίτηση από τους συναδέλφους οδηγούς να εκτελούν εργασίες που καμία σχέση δεν έχουν με την ειδικότητα τους και μάλιστα χωρίς καμία πρόσθετη αμοιβή όπως ο καθαρισμός του λεωφορείου η χορήγηση καυσίμων η αλλαγή λαδιών το γρασάρισμα κ.α.. Ότι οι συνάδελφοι θα παραμένουν απλήρωτοι για όσο διάστημα η οποιαδήποτε αναθέτουσα αρχή ή φορέας δεν θα καταβάλουν τα αντίστοιχα συμβατικά πόσα για στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ μεταθέτοντας με αυτόν τον τρόπο το οποίο επιχειρηματικό ρίσκο στους συναδέλφους και τις οικογένειές τους. Η μη καταβολή οποιασδήποτε αποζημίωσης αν και όποτε το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αποφασίσει να λύσει την σύμβαση πριν την λήξη της. Η καταχρηστική απαγόρευση στην ουσία στους συναδέλφους να εργαστούν για μέχρι και μετά ένα χρόνο από την λήξη της σύμβασης ή συμμετοχή σε διαδικασία προσλήψεων σε ανταγωνιστικές εταιρίες και μάλιστα με ποινική ρήτρα 100€ ημερησίως. Ο συγκεκριμένος όρος φανερώνει ότι όλες οι βαρύγδουπες δηλώσεις τους περί «ελεύθερης αγοράς» «ελεύθερου ανταγωνισμού» «αυτορύθμισης της αγοράς» πάνε περίπατο όταν πρόκειται να προστατευτούν τα κέρδη. Η με πρόφαση την εχεμύθεια και το απόρρητο απαγόρευση στον μισθωτό να συζητάει με οποιονδήποτε την εργασιακή του σχέση με την εταιρία αποσκοπώντας στο να μην έχει ο εργαζόμενος σχέση με τους συνδικαλιστικούς του φορείς έτσι ώστε να είναι μόνος και αδύναμος απέναντι στην εταιρία. Η παράνομη βιντεοσκόπηση των εργαζομένων που προβλέπεται στα πλαίσια της συγκεκριμένης σύμβασης.
Από την μεριά των εκπροσώπων της διοίκησης και ιδιαίτερα του νομικού της συμβούλου αρνήθηκαν οποιαδήποτε ουσιαστική συζήτηση για τους καταχρηστικούς όρους της συγκεκριμένης ατομικής σύμβασης αλλά και άλλων ζητημάτων που αφορούν στην εργασιακή και μισθολογική σχέση των εργαζόμενων με την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Μετά από απαράδεκτους χαρακτηρισμούς για τους συναδέλφους που γενίκευαν κάποιες υποτιθέμενες μεμονωμένες συμπεριφορές με βάση τα λεγόμενα τους οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων αποχώρησαν μη ανεχόμενοι την απαξιωτική για τους εργαζόμενους συμπεριφορά από την μεριά της εταιρίας σε αυτούς δηλαδή που καθημερινά δίνουν την μάχη σε αντίξοες συνθήκες και κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους για να βελτιωθεί η παρεχόμενη αστική συγκοινωνία στον λαό της Θεσσαλονίκης.
Καλούμε και με αυτό το δελτίο τύπου την διοίκηση της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. να πάρει πίσω αυτήν την απαράδεκτη ατομική σύμβαση εργασίας να καλέσει εκ νέου όλους τους συναδέλφους να υπογράψουν μία νέα στην οποία θα έχουν απαλειφθεί όλοι οι καταχρηστικοί όροι της παρούσας σύμβασης εντός μίας εβδομάδας. Να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να αποκατασταθούν αναδρομικά σε όλους τους συναδέλφους οποιεσδήποτε οφειλές που έχουν να κάνουνε με βάση τα καταγγελλόμενα από συναδέλφους για απλήρωτες υπερωρίες, διάφορες στα καταβαλλόμενα δώρα και επιδόματα αδείας και κάθε άλλου είδους οικονομική διαφορά.
Καλούμε τον ΟΣΕΘ, τον ΟΑΣΘ, το υπουργείο μεταφορών και την κυβέρνηση συνολικά να σταματήσουν να σφυρίζουν αδιάφορα στην προσπάθεια του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε., αλλά και άλλων ΚΤΕΛ, είτε δουλεύουν στην αστική συγκοινωνία είτε στην υπεραστική , να διαμορφώσουν και να επιβάλουν εργασιακές συνθήκες γαλέρας και μισθούς πείνας και μάλιστα σε εργαζόμενους που έχουν την ευθύνη της καθημερινής μεταφοράς χιλιάδων επιβατών σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συνεχίσουμε να δίνουμε την μάχη που από κοινού ξεκινήσαμε για την ακύρωση της άθλιας ατομικής σύμβασης εργασίας και την υπογραφή νέας χωρίς τους καταχρηστικούς αντεργατικούς όρους, την διεκδίκηση όλων των παράνομα και κατά παράβαση της όποιας εργατικής νομοθεσίας έχει απομείνει αποδοχών, την διεκδίκηση μισθών και δικαιωμάτων που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες μας κόντρα στην προσπάθεια της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αλλά και άλλων ΚΤΕΛ να επιβάλλουν συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα. Με αυτό το περιεχόμενο σας καλούμε σε σύσκεψη στις 9/1/24 στις 10 το πρωί και στις 6 το απόγευμα για να συζητήσουμε και να πάρουμε από κοινού αποφάσεις για το πως θα κινηθούμε από εδώ και πέρα.
Με συναδελφικούς αγωνιστικούς χαιρετισμούς

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός