Προς Πρόεδρο και Δ.Σ. του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ    29-3-2024

Συνάδελφοι όπως όλοι γνωρίζετε με την εκπνοή του μηνός Μαρτίου τις επόμενες μέρες φτάνουμε στο τέλος της «μετενέργειας» της Συλλογικής Σύμβασης 2022-2023.
Ενώ οι «διαβουλεύσεις» (για τις οποίες δεν γνωρίζουμε και πολλά) για τη νέα ΣΣΕ του 2024 συνεχίζονται, ο χρόνος κυλάει προφανώς εις βάρος των εργαζομένων και υπέρ της κυβέρνησης.

Μπροστά μας έχουμε :
1. Την 24ωρη Απεργιακή κινητοποίηση στις 17 Απρίλη την οποία πρέπει να αξιοποιήσουμε για να πιέσουμε ώστε να υπογραφεί ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας και να διεκδικήσουμε επιπλέον θεσμικά δικαιώματα αλλά και εφαρμογή των δικαστικών αποφάσεων υπέρ των εργαζομένων που εκκρεμούν λόγω της εκκαθάρισης.
2. Τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για το νέο συγκοινωνιακό φορέα που θα αντικαταστήσει τον ΟΑΣΘ και το σχετικό νομοσχέδιο που θα ακολουθήσει το επόμενο διάστημα.

Τα παραπάνω ως εργαζόμενοι πρέπει να μας κινητοποιήσουν γιατί γνωρίζουμε καλά ότι κάθε νέο νομοσχέδιο κινείται σε αντιδραστικότερη κατεύθυνση από το προηγούμενο και εμείς έχουμε αρκετή πείρα τόσο από τα παλιότερα όσο και από το τελευταίο του 2017 (νόμος Σπίρτζη) που τσάκισε δικαιώματα δεκαετιών.
Ελπίδα για να δώσουμε με καλύτερους όρους τη μάχη αποτελεί η ιστορική απεργιακή κινητοποίηση της 28ης Φεβρουαρίου που άφησε σημαντικές παρακαταθήκες και στρίμωξε για καλά την κυβέρνηση που δεν περίμενε ότι μπορούσαν να πραγματοποιηθούν τέτοιες μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις χωρίς απόφαση -της φιλικής της- απαξιωμένης πλειοψηφίας των εργατοπατέρων της ΓΣΕΕ.
Ήταν σωστή η ομόφωνη απόφαση του Συνδικάτου για συμμετοχή στην 24ωρη απεργία με τον αριθμό των 50 λεωφορείων ως προσωπικό ασφαλείας απέναντι στο νόμο Χατζηδάκη που προβλέπει να εργάζεται το 1/3ου του συνόλου των εργαζομένων.
Ήταν λάθος η απόφαση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. να μην συγκεντρωθούν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ μπροστά στα γραφεία του Οργανισμού τη μέρα της απεργίας όπως πρότεινε η ΔΑΣ.
Ήταν λάθος η απουσία των περισσότερων μελών του Δ.Σ. από την περιφρούρηση της απεργίας στις 28 Φλεβάρη στα δυο αμαξοστάσια.
Η περιφρούρηση των απεργιών δεν μπορεί να γίνεται αλά καρτ τουλάχιστον από όσους πραγματικά παλεύουν για την επιτυχία τους!
Επίσης είναι λάθος το να μην βγαίνει για πολλοστή φορά προσωπικό ασφαλείας στα γραφεία και οι περισσότεροι συνάδελφοι εκεί να εργάζονται κανονικά.
Τέτοια φαινόμενα δεν πρέπει να επαναληφθούν στις 17 Απρίλη.
Η πίεση που ασκείται από τη μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας προς την κυβέρνηση για την προσπάθεια συγκάλυψης εκ μέρους της του εγκλήματος των Τεμπών έχει αυξηθεί.
Έχει αυξηθεί και η πίεση που ασκούν πρωτοβάθμια Συνδικάτα και Ομοσπονδίες για να υπογράφουν (και έχουν υπογραφεί σε μια σειρά εργασιακούς χώρους) ΣΣΕ με αυξήσεις και να ανακληθούν (και έχουν ανακληθεί) απολύσεις που βάζουν στο στόχαστρο πρωτοπόρους εργαζόμενους.
Πρέπει να αξιοποιηθούν τα παραπάνω για να αποσπάσουν οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα ακόμα περισσότερα τώρα που η κυβέρνηση για να μετριάσει την οργή του κόσμου ανακοινώνει συγκυριακά αυξήσεις στον κατώτερο μισθό.
Για τους παραπάνω λόγους προτείνουμε την άμεση σύγκληση του Δ.Σ. του Συνδικάτου ώστε να αποφασιστούν και να προγραμματιστούν οι δράσεις και να οργανωθεί ο αγώνας από τα κάτω με συζητήσεις και ενημέρωση των συναδέλφων στα τέρματα και τα αμαξοστάσια.

Οι εκλεγμένοι με τη ΔΑΣ σύμβουλοι του Δ.Σ. :

Ηλιού Κώστας, Τσαμπάζης Στέλιος, Τσαρίδης Νικήτας

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός