ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ



ΔΑΣ - ΟΑΣΑ    Αθήνα, 09/4/2013

 

Στο οικονομικό Δ.Σ. του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ που έγινε την Τρίτη 9/4/13συζητήθικε η διαχείριση των χρημάτων του ΚΕΑ. Το θέμα της διαχείρισης των χρημάτων του ΚΕΑ (απασχόλησε και προηγούμενο Δ.Σ. στις 26/03/2013) συζητήθηκε με αφορμή την λήξη της προθεσμιακής κατάθεσης συνδυαστικά με τις εξελίξεις στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της Κύπρου και της πιθανής εφαρμογής ενός αντίστοιχου «κουρέματος» στην Ελλάδα.

 

Η ΔΑΣ εκτός της τοποθέτησής της για το ΚΕΑ έθεσε προς συζήτηση μια σειρά από ζητήματα για τα οποία πρέπει να παρθούν αποφάσεις.

Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά το ΚΕΑ, να αποδοθεί ένα μέρος των χρημάτων στους εργαζόμενους (θα το καθορίσει το Δ.Σ. με μέγιστο το 50%). Έτσι ώστε και οι εργαζόμενοι να πάρουν μια ανάσα, και το ταμείο να μην κλείσει ώστε να διασφαλιστεί η συνέχιση της συμμετοχής της εταιρίας στο ταμείο, και οι απώλειες από ενδεχόμενο κούρεμα των καταθέσεων να περιοριστεί σημαντικά. Ταυτόχρονα να εξεταστεί η δυνατότητα να λειτουργήσει και ως ταμείο ενίσχυσης των εργαζομένων σε περιόδους συνεχών απεργιακών κινητοποιήσεων.                                                                                          Επίσης καταγγείλαμε το γεγονός ότι ενώ στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) την Πέμπτη 4/4/13

Με θέμα την κοινή δράση των σωματείων ΟΣΕ-ΟΣΥ-ΣΤΑΣΥ αποφασίστηκε να παρθούν αποφάσεις στα Δ.Σ. των Σωματείων για κοινή Στάση Εργασίας την Πέμπτη 11/4/13 οι ίδιες παρατάξεις που ενώ εκεί συμφώνησαν τώρα κρατούν άλλη στάση στα Δ.Σ. τορπιλλίζοντας και με αυτόν τον τρόπο την κοινή δράση των εργαζομένων.

 

Ζητήσαμε ενημέρωση για την πορεία των διαπραγματεύσεων με την διοίκηση της ΟΣΥ για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης (δεν έχει γίνει ως τώρα καμία απολύτως ενημέρωση του Δ.Σ.) και εκφράσαμε την θέση μας ότι δεν μπορεί να γίνει ουσιαστική διαπραγμάτευση χωρίς να υπάρχει διεκδικητικό πλαίσιο που θα αποφασιστεί από τον κλάδο μέσα από Γενική Συνέλευση και να υπάρχει τακτική ενημέρωση για τις εξελίξεις των διαπραγματεύσεων με την διοίκηση. Η θέση μας είναι ότι η διαπραγμάτευση πρέπει να έχει ως βάση το μισθολόγιο που ίσχυε εως την 31/12/09 καθώς και το γενικότερο πλαίσιο που αφορά ποια συγκοινωνία έχει ανάγκη ο λαό. Το έχουμε αναλύσει πολλές φορές στον κλάδο, και με ανακοινώσεις, αλλά και από το βήμα των Γενικών Συνελεύσεων.

Επίσης αναφερθήκαμε στην ανάγκη να πρωτοστατήσει το Συνδικάτο με 24ωρη απεργία κόντρα στην απόφαση της κυβέρνησης να μεταφέρει την Πρωτομαγιάτικη αργία λόγω Πάσχα. Η Πρωτομαγιά δεν έχει επετειακό χαρακτήρα, εκφράζει την πάλη της εργατικής τάξης για το μεροκάματο, την σταθερή εργασία, το 8ωρο, για ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, δηλαδή όλα αυτά που σήμερα οδηγούνται στην κλίνη του Προκρούστη ώστε να πετσοκόβονται ανάλογα με τις ανάγκες του Κεφαλαίου.

 

Καλούμε τους εργαζόμενους να βγάλουν συμπεράσματα και από το γεγονός ότι το Δ.Σ. δεν κατέληξε σε καμία απόφαση ενώ απέφυγε να συζητήσει ουσιαστικά τα θέματα που έθεσε η ΔΑΣ. Όσο κυριαρχεί η λογική του μικρότερου κακού, της αναποτελεσματικότητας των αγώνων και η πολυδιάσπαση του εργατικού κινήματος, οι εργαζόμενοι θα δυσκολεύονται να αποκρούσουν την αντιλαϊκή πολιτική όσο και αν αγωνίζονται. Σήμερα είναι πιο επίκαιρο όσο ποτέ άλλοτε η συγκρότηση ενός σωματείου στην ΟΣΥ και ενός στην ΣΤΑΣΥ που θα ενιαιοποιεί την δράση σε όλο το σύστημα της αστικής συγκοινωνίας καθώς και η αλλαγή του συσχετισμού δύναμης με την ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων. Διεκδικούμε συμβάσεις με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας.

ΔΑΣ-ΟΑΣΑ

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός