Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ

ΔΑΣ ΟΑΣΘ: Για την απεργία στις 26 Νοέμβρη



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 24-11-2020

ΑΠΕΡΓΙΑ 26 ΝΟΕΜΒΡΗ

Συνάδελφοι-σσες, με τα συνεχώς αυξανόμενα κρούσματα στην πόλη μας ήρθε και η σειρά μας να θρηνήσουμε και εμείς οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ συνάδελφο μας θύμα της πανδημίας.
(Θερμά συλλυπητήρια από όλους τους συναδέλφους στους οικείους του)
Και όμως σε αυτές τις συνθήκες όπου οι ΜΕΘ των νοσοκομείων της Θεσσαλονίκης βρίσκονται στο «κόκκινο» και δεν μπορούν να περιθάλψουν όλους τους ασθενείς, η κυβέρνηση μέσω του προϋπολογισμού που κατέθεσε για το 2021 κόβει 570 εκ. ευρώ από τις δαπάνες υγείας !!
Ακόμα ένα έγκλημα εις βάρος της υγείας του λαού. Δεν είναι, και δεν θα είναι όμως το μόνο!

Από το πρώτο κύμα πανδημίας μέχρι σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ όχι απλά δεν πήρε κανένα μέτρο αλλά έκανε ακριβώς το αντίθετο. Άνοιξε τα σύνορα το καλοκαίρι για να ικανοποιήσει τους tour operators και τους μεγαλοξενοδόχους και τώρα κουνάει το δάχτυλο στο λαό με την αλητεία της «ατομικής ευθύνης».
Το ίδιο έκανε και στη συγκοινωνία. Άφησε τον μισοδιαλυμένο ΟΑΣΘ να λειτουργεί με καμιά 200αρια λεωφορεία και από την άλλη εκχώρησε γραμμές στους ιδιώτες του ΚΤΕΛ «μπουκώνοντας» τους με εκατομμύρια ευρώ κρατικό χρήμα που αν δίνονταν στον ΟΑΣΘ θα κυκλοφορούσαν τουλάχιστον 400 λεωφορεία ενώ θα γίνονταν και προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και δεν θα υπήρχαν εργαζόμενοι δεύτερης ταχύτητας όπως είναι τώρα οι συνάδελφοι στα ΚΤΕΛ.
Αυτό συνεχίζει και με την χορήγηση 120 εκ. ευρώ προς την ιδιωτική εταιρία Aegean ενώ «κόβει» δημόσιες δαπάνες από την υγεία, την παιδεία κλπ.

Έγκλημα και μάλιστα προμελετημένο είναι συνολικά αυτή η πολιτική που λέει ότι μπροστά στα κέρδη του κεφαλαίου θα θυσιάζεται αν χρειαστεί ακόμα και η ζωή του λαού.

Έτσι λειτουργεί το κράτος του κεφαλαίου, έτσι λειτουργούν και οι Οργανισμοί του όπως και ο ΟΑΣΘ. Παντελώς αδιάφοροι για την υγεία των εργαζομένων.
• Πόσες φορές είδατε τώρα τελευταία να γίνονται ουσιαστικές απολυμάνσεις (όχι ψεκαστήρι) στους χώρους εργασίας και αναμονής;;
• Γιατί δεν πραγματοποιείται υποχρεωτική θερμομέτρηση πριν την ανάληψη εργασίας;;
• Γιατί δεν γίνεται προγραμματισμός ώστε οι μετακινήσεις των οδηγών από γραμμή σε γραμμή να ελαχιστοποιηθούν για να περιορίζεται η διασπορά σε περίπτωση κρούσματος;;
• Η πανδημία απέδειξε ότι αρκετοί χώροι αναμονής των οδηγών είναι ακατάλληλοι !!
• Η ιχνηλάτηση των κρουσμάτων είναι προβληματική γιατί αυτό κοστίζει στην εταιρία
• Η πανδημία ανέδειξε επίσης ότι το «μοντέλο» του ρουσφετιού και του βολέματος την κρίσιμη στιγμή είναι μια τεράστια τροχοπέδη και δυσκολεύει την λειτουργία μεγάλων Οργανισμών όπως ο ΟΑΣΘ. Λόγω καραντίνας ο ΟΑΣΘ έχει τεράστιο πρόβλημα επάνδρωσης σε οδηγούς αλλά δεν παίρνει κανένα μέτρο για να μην δυσαρεστήσει την «πελατεία» των συνδικαλιστικών παρατάξεων και των κομμάτων εξουσίας.

Η κυβέρνηση πρόσφατα με μια χουντικής έμπνευσης διάταξη απαγόρευσε τις συναθροίσεις άνω των 3 ατόμων.
Δεν το έκανε τυχαία στην επέτειο του Πολυτεχνείου και προφανώς δεν το έκανε για να περιορίσει την διασπορά του ιού.
Στόχος της είναι να βάλει στο γύψο τις λαϊκές αντιδράσεις ενόψει των αντεργατικών νομοθετημάτων και να στείλει το μήνυμα ότι «όσοι αντιστέκονται θα διώκονται»!

Ενώ έχει επιβάλει περιορισμό στις μετακινήσεις του λαού, η κυβέρνηση με ολιγομελή τμήματα της βουλής συνεχίζει ακάθεκτα το «έργο» της.
Ετοιμάζει το νέο τερατούργημα στα εργασιακά ορισμένες από τις διατάξεις του οποίου είναι :
• Kαθιέρωση της 10ωρης εργασίας χωρίς πληρωμή υπερωριών.
• Προσωπικό ασφαλείας σε περίπτωση απεργιών για Οργανισμούς και υπηρεσίες 40%, δηλ. ουσιαστικά κατάργηση της απεργίας!!
• Επιβολή της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας ειδικά για αποφάσεις απεργιών για να μπορούν οι εργοδότες να εκβιάζουν ευκολότερα τους εργαζόμενους τους αφού δεν διευκρινίζεται από ποια συσκευή ή σημείο θα γίνεται η ψηφοφορία (μπορεί και από το γραφείο του διευθυντή)!
• Η περιφρούρηση μιας απεργίας θα αποτελεί «ποινικά κολάσιμη πράξη» και θα διώκεται.
• Οι εργατικές διαφορές δεν θα εξετάζονται από την Επιθεώρηση Εργασίας αλλά από τον ΟΜΕΔ όπου θα επιλύονται από διορισμένο δικαστή με βάση την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης.

Η ένταση της επίθεσης δείχνει ότι η κυβέρνηση της ΝΔ φοβάται τις αντιδράσεις του οργανωμένου κινήματος και τις συνέπειες που αυτό θα έχει.
Και σε αυτό έχει δίκιο! Δεν θα περάσει η αντιλαϊκή πολιτική της όσα μέτρα κι αν φέρει !!
Η ΔΑΣ ΟΑΣΘ κατέθεσε πρόταση προς το Δ.Σ. για να παρθεί απόφαση 24ωρης Απεργίας
στις 26 Νοέμβρη. Έχουν ευθύνη έναντι των εργαζομένων όσες παρατάξεις δεν αντιδράνε.
Τώρα χρειάζεται μια πρώτη απάντηση για να ξεσηκωθεί κύμα αντιδράσεων ώστε όποτε η κυβέρνηση φέρει το νόμο-έκτρωμα να βρει απέναντι της οργανωμένο όλο το λαό.

Με τη συμμετοχή στην απεργία στις 26 Νοέμβρη να διεκδικήσουμε:

• Επίταξη όλων των ιδιωτικών μέσων (ΚΤΕΛ ιδιωτών) για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών λόγω πανδημίας
• Μέτρα προστασίας της υγείας των εργαζομένων και του λαού. Υποχρεωτική θερμομέτρηση κατά την ανάληψη βάρδιας, περιορισμός στις μετακινήσεις των οδηγών από γραμμή σε γραμμή, συνεχόμενα και επαναλαμβανόμενα τεστ
• Ιατρικό προσωπικό με μόνιμες σχέσεις εργασίας-λειτουργία σε βάρδιες στα αμαξοστάσια για την πρόληψη και την προστασία της υγείας των εργαζομένων
• Άμεση προστασία των εργαζομένων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες χωρίς απώλεια κεκτημένων
• Αγορά νέων λεωφορείων αντιρυπαντικής τεχνολογίας με απομονωμένη την καμπίνα του οδηγού
• Άμεση χρηματοδότηση του ΟΑΣΘ για την επισκευή και ένταξη στην κυκλοφορία των επισκευάσιμων λεωφορείων
• Προσλήψεις προσωπικού στις κρίσιμες ειδικότητες
• Μείωση του ορίου ηλικίας του στόλου στα 12 χρόνια
• Τακτικές απολυμάνσεις σε αμαξοστάσια, χώρους αναμονής, λεωφορεία
• Κατάργηση της διακεκομμένης βάρδιας (διακοπή)
• Είναι πλέον υπερώριμο το αίτημα και οι τελευταίες εξελίξεις επιβεβαιώνουν την πάγια θέση της ΔΑΣ για κατάργηση της προγραμματισμένης υπερωρίας των οδηγών
• ΣΣΕ με αυξήσεις και άμεση εφαρμογή των μη μισθολογικών όρων της υφιστάμενης
• Άμεση αποπληρωμή όλων των χρωστούμενων χρημάτων από τον ΟΑΣΘ προς τους εργαζόμενους

Τελευταία άρθρα

Εργαζόμενοι σε Κίνηση

DAS_Efim

Χρήσιμα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός

Πολυμέσα

Στατιστικά

  • 792524Συνολικές αναγνώσεις:
  • 106Αναγνώσεις σήμερα:
  • 365367Συνολικοί επισκέπτες:
  • 77Επισκέπτες σήμερα:
  • 1Επισκέπτες τώρα:

Web Radio του ΠΑΜΕ



Ακουστε live το Web Radio του ΠΑΜΕ