Εντατικοποίηση, δωδεκάωρη εργασία και μισθοί πείνας για χιλιάδες εργαζόμενους (VIDEO)



Τις άθλιες συνθήκες εργασίας και την απουσία μέτρων προστασίας της υγείας των εργαζομένων ανέδειξε σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε την Κυριακή το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Ταχυδρομείων – Ταχυμεταφορών Ν. Αττικής (ΣΕΤΤΑ), με τη συμμετοχή του επιχειρησιακού Σωματείου Εργαζομένων στην εταιρεία «Speedex», η οποία μεταδόθηκε διαδικτυακά. (Διαβάστε εδώ την εισήγηση και δείτε εδώ το βίντεο της συνέντευξης).

Εισηγητικά η Φιλιώ Παπαμιχαήλ, πρόεδρος του ΣΕΤΤΑ, αναφερόμενη στις συνθήκες που επικρατούν σημείωσε ότι τα υγειονομικά πρωτόκολλα που εφαρμόζονται «έχουν ως βασική συνισταμένη τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων και όχι τις ζωές μας». Οι εργαζόμενοι στις Ταχυμεταφορές, τόνισε, βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε ένα «Black Friday» διαρκείας, με 10ωρα και 12ωρα σε καθημερινή βάση, χωρίς ρεπό, χωρίς ξεκούραση, «έχουμε καταγγελίες για κανονικές άδειες που δεν δίνονται, ακόμα και όταν υπάρχει σοβαρή οικογενειακή ανάγκη. Σήμερα υπάρχουν υπόλοιπα άδειας σε εργαζόμενους που αγγίζουν τις 20 μέρες. Με τους χώρους δουλειάς μας να είναι πραγματική εστία μετάδοσης του ιού για εργαζόμενους και πολίτες. (…) Η κατάσταση για τους εργαζόμενους στις Ταχυμεταφορές ήταν ήδη άθλια (…) υπάρχουν δεκάδες διαφορετικές εργασιακές σχέσεις (…) με κατακερματισμένα δικαιώματα. Σε καθεστώς ομηρίας μιας και δε μπορούν να διεκδικήσουν ούτε τα αυτονόητα μπροστά στον φόβο της μη ανανέωσης της σύμβασης. Με μισθούς των 500 – 600 ευρώ, 2,5 ευρώ την ώρα δηλαδή. Με εκατοντάδες συναδέλφους μας να δουλεύουν ανασφάλιστοι».

Η αύξηση του όγκου εργασίας σημαίνει πως «ένας courier από εκεί που έπαιρνε 80 κομμάτια στην αρχή του δρομολογίου, σήμερα μπορεί να παίρνει 120 με 130 ή να πηγαίνει και να ξαναφορτώνει μέσα στην μέρα! (…) Για τη σημερινή κατάσταση έχει τεράστια ευθύνη η κυβέρνηση, τα υπουργεία, οι εργοδότες.

(…) Και από το βήμα της σημερινής συνέντευξης Τύπου λέμε ότι δεν ανεχόμαστε άλλο την εντατικοποίηση, τη ζωή-λάστιχο για να μεγαλώνουν τα κέρδη των εργοδοτών. (…) Διεκδικούμε όλοι να δουλεύουμε 8 ώρες. Να σταματήσουν τώρα οι ατέλειωτες υπερωρίες, τα εξαντλητικά ωράρια, με ευθύνη της κυβέρνησης και των ελεγκτικών μηχανισμών που κάνουν ότι δεν βλέπουν αυτά που ζούμε, κάνουν τα στραβά μάτια για να μην χάσουν τα κέρδη τους οι εταιρείες.

Να παρθούν τώρα όλα τα αναγκαία μέτρα από την κυβέρνηση και την εργοδοσία για να δουλεύουμε με ασφάλεια τόσο για τον καιρό της πανδημίας όπου η έκθεσή μας είναι τεράστια, όσο και για την καθημερινή μας δουλειά».

Ο Ηλίας Κανάκης, πρόεδρος του Επιχειρησιακού Σωματείου «Speedex», χαρακτήρισε γαλέρα τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν ιδιαίτερα στα franchise. Σημείωσε ότι οι εταιρείες θέλουν να βγάλουν περισσότερα κέρδη με λιγότερα έξοδα. Ανέδειξε την ανάγκη οργάνωσης των εργαζομένων μέσα από το κλαδικό και τα επιχειρησιακά σωματεία. Ο Πολύκαρπος Μηλιώνης, εργαζόμενος σε franchise μεγάλης εταιρείας, υπογράμμισε ότι οι εργαζόμενοι είναι απροστάτευτοι. Δίνοντας συνοπτικά την κατάσταση που επικρατεί είπε πως ενώ οι εταιρείες έβλεπαν ότι θα έρθει ξανά καραντίνα «ίδια οχήματα, ξεζουμισμένοι εργαζόμενοι».

Στη διάρκεια της συνέντευξης παρουσιάστηκαν δύο δηλώσεις εργαζομένων που μετάφεραν την εμπειρία τους από τους χώρους δουλειάς.

Σε ερώτηση που έγινε, μεταξύ άλλων, για την τροπολογία που ψήφισε η κυβέρνηση για τα ΕΛΤΑ, η Φ. Παπαμιχαήλ επισήμανε ότι διαχωρίζει τους εργαζόμενους σε παλιούς και νέους και βάζει σε τροχιά ιδιωτικοποίησης τα ΕΛΤΑ, προχωρά σε μείωση προσωπικού κατά 2.000 άτομα και σε προσλήψεις εργαζομένων με ακόμα λιγότερα δικαιώματα. Στρέφεται ενάντια στο λαό γιατί θα ακριβύνει κι άλλο την ταχυδρομική υπηρεσία.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός