Κάθε προηγούμενο αναμένεται να ξεπεράσουν φέτος τα κενά και οι ελλείψεις στην εκπαίδευση, με τις πρώτες εκτιμήσεις των υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας να μιλούν για πάνω από 20.000.
Να σημειωθεί ότι τα κενά αυτά έχουν υπολογιστεί χωρίς την προσθήκη των αδειών μητρότητας, κυήσεως, ανατροφής, άνευ αποδοχών, που κατατίθενται, παραδοσιακά, προς έγκριση την 1η Σεπτέμβρη κάθε χρόνο.
Το πρόβλημα με τα κενά δεν είναι σημερινό και οφείλεται στην διαρκή πολιτική υποχρηματοδότησης και υποβάθμισης της δημόσιας Παιδείας, που ακολούθησαν όλες ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις, ωστόσο φέτος επιτείνεται από το γεγονός ότι περίπου 90.000 αναπληρωτές όλων των βαθμίδων, με ευθύνη της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, θα εξαναγκαστούν να επαναλάβουν τις αιτήσεις τους για πρόσληψη ως αναπληρωτές – ωρομίσθιοι για το σχολικό έτος 2015-2016, να ξαναστηθούν δηλαδή για ώρες στις ουρές των Διευθύνσεων, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η όλη διαδικασία των προσλήψεων. Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείο Παιδείας , η προθεσμία υποβολής αιτήσεων ορίζεται από 3 έως και 11 Σεπτέμβρη 2015.
Μείωση στις προσλήψεις
Σε κάθε περίπτωση, η μείωση του αριθμού των προσλήψεων για τη φετινή σχολική χρονιά, αποτυπώνεται με απόλυτο τρόπο στα επίσημα στοιχεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα νηπιαγωγεία πέρυσι προσελήφθησαν ως 1.762 αναπληρωτές, ενώ για φέτος οι πιστώσεις δεν υπερβαίνουν τις 823 τη στιγμή μάλιστα που τα κενά, λειτουργικά και οργανικά στα νηπιαγωγεία όλης της χώρας, μετά από τις συνταξιοδοτήσεις, αναμένεται να φτάσουν τις 2.000.
Αυτό σημαίνει ότι περί τα 939 τμήματα κινδυνεύουν να μην λειτουργήσουν, αποκλείοντας με τουλάχιστον 14.000 μαθητές!
Μετωπική επίθεση στην Παιδεία
Παράλληλα με το πρόβλημα των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς, φέτος θα εφαρμοστούν και τα νέα μέτρα για την εκπαίδευση που συμφώνησε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τους θεσμούς για το νέο 3ο μνημόνιο, που ολοκληρώνουν ό,τι άφησαν «όρθιο» οι προηγούμενες αντιλαϊκές κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, συνεχίζοντας -ανάμεσα στα άλλα- το αντιδραστικό «νέο σχολείο» της Διαμαντοπούλου, αλλά και τον νόμο 4186/2013 του Αρβανιτόπουλου.
Ταυτόχρονα με τον προωθούμενο «εξορθολογισμό» των τάξεων και των σχολείων ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για αλλαγή στην αναλογία μαθητή – εκπαιδευτικού ανά τάξη, για νέες συγχωνεύσεις, συμπτύξεις τμημάτων, κ.ά.
Επίσης αναμένεται να επιταχυνθεί η διαδικασία αξιολόγησης της εκπαίδευσης με κριτήρια την πιο στενή σύνδεσή της με τις ανάγκες της κερδοφορίας των μονοπωλίων, σύμφωνα με τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ.