Αφορμή αυτή τη φορά η προχτεσινή συζήτηση για την «Εγνατία Οδό» στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής: «Σκίζει τα ρούχα» του σε Ερώτηση που κατέθεσε χτες ο βουλευτής και πρώην υπουργός της ΝΔ, Χρ. Σταϊκούρας, γιατί μιλώντας στην Επιτροπή ο νυν υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης, ισχυρίστηκε ότι η «Εγνατία Οδός ΑΕ» δεν ιδιωτικοποιείται και δε συμπεριλαμβάνεται στις αποκρατικοποιήσεις του μνημονίου. Και θυμίζει ο Χρ. Σταϊκούρας αφενός ότι στην εισηγητική έκθεση του κρατικού προϋπολογισμού του 2016 τονίζεται πως σε αυτόν δεν περιλαμβάνονται οικονομικά μεγέθη της «Εγνατίας Οδού» λόγω της επικείμενης αποκρατικοποίησής της και αφετέρου ότι στο 3ο μνημόνιο υπάρχει σαφής αναφορά στην ολοκλήρωση των «20 επιλεγέντων δράσεων του ΤΑΙΠΕΔ που βρίσκονται σε εκκρεμότητα», στις οποίες περιλαμβάνεται και η ιδιωτικοποίηση της «Εγνατίας Οδού».
Ποιο είναι το «αστείο» της υπόθεσης; Οτι στην ομιλία του στην Επιτροπή της Βουλής, ο Χρ. Σπίρτζης – πίσω από τις γνωστές αποπροσανατολιστικές αναφορές του τύπου «άλλα κάνει το υπουργείο Υποδομών και άλλα το ΤΑΙΠΕΔ» (του οποίου η διοίκηση βέβαια διορίστηκε από τη δική του κυβέρνηση!) – επιβεβαίωσε ουσιαστικά ότι η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και θα προχωρήσει την παραπέρα ιδιωτικοποίηση της «Εγνατίας Οδού» (μέσω του περάσματός της στο νέο «υπερ-ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων»), αλλά και θα επιβάλλει νέα διόδια σε βάρος των εργατικών – λαϊκών στρωμάτων που την χρησιμοποιούν!
«Αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο συμβάσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά, «μία σύμβαση για τη συντήρηση της Εγνατίας και μία σύμβαση για τη λειτουργία της. Επομένως, το μόνο που μένει να ιδιωτικοποιηθεί είναι οι νέοι σταθμοί που είχαν προβλεφτεί να υπάρχουν. Δεν έχει μείνει να ιδιωτικοποιηθεί ή να δοθεί σε ιδιώτες κάτι άλλο»! Ο ίδιος, εξάλλου, πρόσθεσε ότι «ο δικός μας σχεδιασμός λέει και έχει εξαγγελθεί ότι θα πρέπει να υπάρχουν αναλογικά διόδια και στην Εγνατία»…
Τέτοιοι είναι οι τσακωμοί της κυβέρνησης και της ΝΔ. Καυγάδες για τα μάτια της εγχώριας αστικής τάξης, για το ποιος και με ποιο τρόπο μπορεί να υπηρετήσει καλύτερα τις ίδιες αντιλαϊκές στρατηγικές επιλογές της, όπως είναι και οι ιδιωτικοποιήσεις στρατηγικών υποδομών και το άνοιγμα νέων πεδίων κερδοφορίας για τα συσσωρευμένα κεφάλαια…