ΕΚΘΕΣΗ UNISEF:Σεξουαλική εκμετάλλευση και κακοποίηση απειλούν τα παιδιά στο Καλαί και τη Δουνκέρκη



Σεξουαλική εκμετάλλευση, βία και καταναγκαστική εργασία σε καθημερινή βάση στους καταυλισμούς της Βόρειας Γαλλίας, σύμφωνα νέα έρευνα της UNICEFΤα παιδιά βιώνουν τη σεξουαλική εκμετάλλευση, τη βία και την καταναγκαστική εργασία σε καθημερινή βάση στους καταυλισμούς της Βόρειας Γαλλίας, σύμφωνα με τα ευρήματα μιας νέας μελέτης της UNICEF στη Γαλλία και το ​​Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι μαρτυρίες των παιδιών δίνουν μια εικόνα της κακοποίησης και της τραγωδίας, με περιπτώσεις δουλείας λόγω χρεών και εξαναγκασμό σε εγκληματική δραστηριότητα, όπως η παροχή βοήθειας στους λαθρεμπόρους στους τερματικούς σταθμούς των φέρι-μποτ. Η σεξουαλική βία είναι μια συνεχής απειλή, συμπεριλαμβανομένης και της σεξουαλικής εκμετάλλευσης και του βιασμού των αγοριών, καθώς και του βιασμού και της καταναγκαστικής πορνείας των κοριτσιών. Συνεντεύξεις με νεαρές γυναίκες, εντόπισαν πρακτικές ανταλλαγής σεξουαλικών υπηρεσιών, με την υπόσχεση της μετάβασης προς το Ηνωμένο Βασίλειο, ή της επιτάχυνσης του ταξιδιού τους.

Πολλά από αυτά τα παιδιά έχουν διαφύγει από συγκρούσεις και είναι τώρα παγιδευμένα σε καταυλισμούς, μερικά ελάχιστα μακριά από τις οικογένειές τους που ήδη ζουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου ένα κρεβάτι τους περιμένει.

Η μελέτη εξέτασε 60 παιδιά μεταξύ των ηλικιών 11-17 – από το Αφγανιστάν, την Αίγυπτο, την Ερυθραία, την Αιθιοπία, το Ιράν, το Ιράκ, το Κουβέιτ, τη Συρία και το Βιετνάμ – που ζουν σε επτά καταυλισμούς κατά μήκος των ακτών της Μάγχης στο διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου 2016.

Στους περισσότερους από τους καταυλισμούς, ένα «τέλος εισόδου» εισπράττεται από τους διακινητές, προτού επιτραπεί στους ανηλίκους να μείνουν εκεί. Τα ασυνόδευτα παιδιά που αδυνατούν να πληρώσουν, βρίσκονται αναγκασμένα να συμφωνήσουν να εκτελέσουν επίπονες εργασίες για λογαριασμό των ενηλίκων, όπως η πώληση τροφίμων στην άτυπη νυχτερινή αγορά που λειτουργεί στην επονομαζόμενη «Ζούγκλα του Καλαί».

Τα παράπονα επίσης εξαιτίας του κρύου και της κούρασης είναι ένα σύνηθες φαινόμενο, που οφείλεται στις θλιβερές συνθήκες διαβίωσης, με τα παιδιά συνεχώς εκτεθειμένα στα καιρικά φαινόμενα. Δεν υπάρχει πρόσβαση σε τακτική εκπαίδευση, παρά το γεγονός ότι είναι υποχρεωτικό. Μερικά παιδιά έχουν εκφράσει την επιθυμία τους να νοσηλευτούν σε ψυχιατρική κλινική, μετά από περιπτώσεις ψυχικών βλαβών και επιθετικών και βίαιων επεισοδίων.

Οι διακινητές χρεώνουν τώρα μεταξύ £ 4.000 και £ 5.500 ανά άτομο για να διασχίσουν τη Μάγχη – μια τιμή υψηλότερη από ό, τι ποτέ πριν. Και λόγω της αυξημένων συνθηκών ασφάλειας, η κατάσταση αυτή έχει ωθήσει τα παιδιά στα χέρια αυτών των ανθρώπων, με συνέπεια να αναγκάζονται να εκτεθούν σε ακόμη πιο σημαντικούς κινδύνους, ώστε να περάσουν χωρίς να πληρώσουν – σε ορισμένες περιπτώσεις, κρύβοντας τον εαυτό τους σε φορτηγά-ψυγεία.

Η Αναπληρώτρια Εκτελεστική Διευθύντρια της UNICEF Ηνωμένου Βασιλείου, Lily Caprani, δηλώνει: «Η άμεση ανάληψη δράσης από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου θα μπορούσε να σταματήσει τα παιδιά από το να πέσουν στα χέρια των σωματεμπόρων και να δείξει ότι είναι σοβαρή σχετικά με τις πρόσφατες δεσμεύσεις της για τα παιδιά πρόσφυγες. Ο πρωθυπουργός λέει ότι τα ασυνόδευτα παιδιά πρέπει να έρθουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, αν έχουν οικογένεια εδώ, όμως οι περιπτώσεις αυτών των παιδιών προχωρούν πάρα πολύ αργά. Αυτοί οι καταυλισμοί δεν είναι μέρος για ένα παιδί – ξέρουμε ότι υπάρχουν τουλάχιστον 157 παιδιά στο Καλαί με το νομικό δικαίωμα να είναι με την οικογένειά τους στο Ηνωμένο Βασίλειο. Όσο περισσότερο αυτά τα παιδιά πρέπει να περιμένουν, τόσο πιο απελπισμένα μπορούν να γίνουν και το πιο πιθανό είναι να διακινδυνεύσουν τη ζωή τους, εγκαταλείποντας τις άθλιες συνθήκες των καταυλισμών για να φτάσουν στις οικογένειές τους».

Η έκθεση εκτιμά ότι, τον Μάρτιο του 2016 υπήρχαν 500 ασυνόδευτα παιδιά που ζούσαν κατά μήκος των επτά τοποθεσιών, συμπεριλαμβανομένων του Καλαί και της Δουνκέρκης, και ότι περίπου 2.000 ασυνόδευτα παιδιά έχουν περάσει από αυτούς από τον Ιούνιο του 2015.

Παρά το γεγονός ότι η μέση διάρκεια παραμονής σε αυτές τις «ζούγκλες» είναι πέντε μήνες, μερικά παιδιά ήταν εκεί για χρονικό διάστημα εννέα μηνών και ένα ήταν εκεί για πάνω από ένα χρόνο. Ωστόσο, αυτός ο μέσος όρος αυξάνεται ταχύτατα λόγω της αυξημένης ασφάλειας στα σύνορα και της αυξημένης δυσκολίας των αποφάσεων για αυτά τα ταξίδια. Με την επιπλέον παραμονή σε αυτά τα στρατόπεδα, τα παιδιά υποβάλλονται σε ολοένα και περισσότερους κινδύνους.

Η προστασία των ασυνόδευτων παιδιών είναι μια υποχρέωση της πολιτείας, όπως προβλέπεται στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Αλλά η ανταπόκριση είναι κατακερματισμένη και συχνά η διαδικασία δεν έχει τα βέλτιστα συμφέροντα των παιδιών αυτών στο επίκεντρο.

Η UNICEF στο ​​Ηνωμένο Βασίλειο καλεί την βρετανική κυβέρνηση να κάνει περισσότερα για την επανένωση των ασυνόδευτων παιδιών-προσφύγων στην Ευρώπη με τις οικογένειές τους στο Ηνωμένο Βασίλειο, ώστε να μην χρειαστεί να βιώσουν τη φρίκη των καταυλισμών στη Γαλλία, ή τις συνθήκες στις οποίες ζουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ελλάδα, για μια παρατεταμένη χρονική περίοδο.

Ο 16χρονος Bilal (όχι το πραγματικό του όνομα) ένωσε τις δυνάμεις του με την UNICEF Ηνωμένου Βασιλείου και τους πολίτες της χώρας, ζητώντας από το τοπικό Υπουργείο Εσωτερικών να εντείνει τις προσπάθειες για να βοηθηθούν τα παιδιά που είναι μόνα, πολλά από τα οποία έχουν εγκαταλειφθεί, μετά από μήνες παραμονής σε επικίνδυνους καταυλισμούς σε όλη την Ευρώπη. Πολλά από αυτά τα παιδιά πρόσφυγες έχουν το νόμιμο δικαίωμα να επανενωθούν με τις οικογένειες τους, που τους περιμένουν στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Αυτή την εβδομάδα, δημοσιεύθηκε και η νέα έκθεση της UNICEF για τις συνέπειες του επικίνδυνου και βασανιστικού ταξιδιού των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στην Ευρώπη. Περίπου 4.760 παιδιά ήταν μεταξύ των σχεδόν 28.000 ανθρώπων που έκαναν το επικίνδυνο πέρασμα από τη Βόρεια Αφρική προς την Ιταλία κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2016. Από αυτά τα παιδιά, το 94% ήταν ασυνόδευτα.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός