19/05/2004
Προς
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΘΕΛ ΑΕ
Μέσα στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ψήφισε το Ν. 2414/96 περί μετοχοποιημένων εταιρειών . Ο νόμος αυτός ήταν η αρχή και το τέλος της Δημόσιας περιουσίας βλέπε ΔΕΚΟ όπου μέσα από τις Μετοχές και το Χρηματιστήριο πέρασαν την πλειοψηφία του Δ.Σ. σε ιδιώτες (βλέπε ΟΤΕ -ΔΕΗ -ΕΥΔΑΠ).
Στην ΕΘΕΛ ΑΕ ο Ν. 2669/98 είναι συνέχεια του 2414/96 , ενώ έσβησε τα χρέη που είχαν δημιουργήσει οι Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας , σήμερα έχουμε νέα χρέη από τις ίδιες πολιτικές που είχαν ακολουθήσει πριν από το νόμο.
Για τους εργαζόμενους ο νόμος έφερε εντατικοποίηση των εργασιακών σχέσεων , διακεκομμένες βάρδιες (κατσαρές) , αύξηση των δρομολογίων και βέβαια κατάργηση της ΣΣΕ. Κατακτήσεις όπως Repos , παθόντες εν υπηρεσία κ.λ.π που με πολλούς αγώνες είχαν κατακτήσει οι εργαζόμενοι.
Σήμερα παρότι έγιναν κάποιες βελτιώσεις σε διάφορους τομείς της ΕΘΕΛ ΑΕ υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα στην κίνηση πέρα από το κυκλοφοριακό , πρόβλημα υποδομής σε τέρματα και αφετηρίες, στα συνεργεία και τους υπαλλήλους.
Προβλήματα υγείας ιδιαίτερα στους οδηγούς που το 1/3 είναι σοβαρά με βάση την Έκθεση της Ιατρικής Υπηρεσίας της ΕΘΕΛ ΑΕ.
Πιστεύω πως οι Αστικές συγκοινωνίες για να έχουν κοινωνικό χαρακτήρα πρέπει να υπάρχει ένας Δημόσιος Ενιαίος Φορέας Αστικών Συγκοινωνιών όπου θα υπάρχει επιδότηση 100% από το κράτος.
Σήμερα τα χρέη έχουν φτάσει στα 928.000.000 € και η επιδότηση είναι στα επίπεδα του 2000. Οι εργαζόμενοι παρά τις πλάτες που βάζουν καθημερινά για την ΕΘΕΛ ΑΕ συνεχίζουν να ζουν με ανασφάλεια για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών.
Κατόπιν των ανωτέρω καταψηφίζω την έγκριση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων της εταιρείας του 2003.
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ ΕΘΕΛ ΑΕ
ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΒΛΑΣΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ