Σύμβαση ντροπής που επικαιροποιεί όλες τις μισθολογικές και εργασιακές ανατροπές των προηγούμενων χρόνων



 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

«Με την πρόσφατη υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας από την πλειοψηφία του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ και αντίστοιχα του σωματείου τεχνικών και εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ με την εταιρία «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» ο εργοδοτικός – κυβερνητικός συνδικαλισμός «ναρκοθετεί» την ίδια την ισχύ της ΣΣΕ, αποδέχονται τις δραματικές περικοπές σε μισθούς κοινωνικές παροχές, την εργασιακή ζούγκλα που διαμορφώθηκε στις αστικές συγκοινωνίες από τη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και τις προηγούμενες ΝΔ και ΠΑΣΟΚ /ΚΙΝΑΛ την περίοδο 2010 – 2019, γι’ αυτό είναι σε πλήρη αναντιστοιχία με τις ανάγκες των εργαζομένων του κλάδου.

Καμιά εμπιστοσύνη στις δημαγωγικές δηλώσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, την εταιρία «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ», τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ /ΚΙΝΑΛ και τον εργοδοτικό – κυβερνητικό συνδικαλισμό που λειτουργεί ως Δούρειος Ίππος στον κλάδο.

Φτάνει πια! Τώρα οι εργαζόμενοι να συμπορευτούν με τη ΔΑΣ να διεκδικήσουμε να επιστραφούν τα κλεμμένα, ΣΣ Εργασίας με ουσιαστικές αυξήσεις, μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων.

Συνάδελφοι, Συναδέλφισσες

Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/υπουργείο Μεταφορών – εταιρία «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ», με τη στήριξη ΝΔ και ΠΑΣΟΚ /ΚΙΝΑΛ και τον εργοδοτικό – κυβερνητικό συνδικαλισμό με ψίχουλα και ψευτοδιλήμματα επιδιώκουν να εκτονώσουν την οργή και την αγανάκτηση των εργαζομένων, την αφόρητη κατάσταση που ζούμε στις αστικές συγκοινωνίες, διευκολύνοντας έτσι τους χειρισμούς ώστε οποιαδήποτε κυβέρνηση προκύψει στις 7 Ιούλη, την επόμενη μέρα να προχωρήσει η στρατηγική σύμπλευσή τους, έχοντας δεμένους τους εργαζόμενους χειροπόδαρα, για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, την ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων.

Το πράσινο φως για την υπογραφή ΣΣ Εργασίας το έδωσε η κα Φ. Γεννηματά πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ του μασκαρεμένου ΠΑΣΟΚ στην επισκευαστική βάση στο αμαξοστάσιο του Πειραιά στις 10 Ιούνη, προσφέροντας τις υπηρεσίες της για τη συνέχιση της αντιλαϊκής πολιτικής και από την κυβέρνηση που θα συγκροτηθεί την επόμενη των βουλευτικών εκλογών.

Δηλαδή ΠΑΣΟΚ, Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ σε κοινή γραμμή

Ενώ μέχρι χτες αντάλλασσαν κατηγορίες και βρίζονταν ακόμα και με σκληρά λόγια ο ένας προς τον άλλον, στο ζήτημα της υπογραφής της Συλλογικής Σύμβασης και οι τρεις ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ ΜΕΤΑ συμφώνησαν προβάλλοντας την επιλογή του «μικρότερου κακού», που από την ίδια την πείρα μας οδηγεί από το κακό στο χειρότερο, στο μεγαλύτερο κακό με οδυνηρές συνέπειες για τον κλάδο.

Το βασικό που εκφράζει τη στρατηγική σύμπλευση ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ και τα τσιράκια τους στα συνδικάτα του κλάδου των αστικών συγκοινωνιών είναι η αποδοχή όλων των περικοπών που έγιναν σε βάρος των εργαζομένων με τους αντεργατικούς νόμους 3429/2005 της ΝΔ, 3920/2011, 4354/2015 του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ, και την εφαρμογή ενιαίου μισθολογίου.

Οι δυνάμεις που συσπειρώνονται στη ΔΑΣ απορρίπτουμε την επαίσχυντη συμφωνία για τη ΣΣ Εργασίας που προσυπέγραψαν στελέχη των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΜΕΤΑ. Στη Συλλογική Σύμβαση αυτή ενσωματώνονται όλες οι περικοπές που έγιναν σε βάρος των εργαζομένων, η εντατικοποίηση της δουλειάς, η χειροτέρευση της παροχής συγκοινωνιακού έργου στο επιβατικό κοινό, η σύνδεση με τον έναν ή τον άλλον τρόπο των εσόδων της εταιρείας με τα μισθολόγια μας.

Αντεργατική πολιτική που προωθείται με χυδαία καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και αναπαράγεται από τα τσιράκια τους στα συνδικάτα, για την αύξηση των κερδών του κεφαλαίου.

Συνδέουν την εντατικοποίηση της δουλειάς των εργαζομένων σε όλα τα τμήματα απασχόλησης, (οδηγοί, τεχνίτες, διοικητικοί, βοηθητικό προσωπικό), με μία υποτιθέμενη αύξηση η οποία προκύπτει είτε από υπολογισμούς βάση νυχτερινού τιμολογίου υπερωρίας είτε από πλασματικές ώρες υπερωριακής απασχόλησης.

Με απύθμενο θράσος κυβέρνηση, εταιρία και τα τσιράκια τους μιλούν για εύρυθμη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου, ενώ είναι τεράστιες οι ελλείψεις σε οδηγούς, τεχνίτες, υποδομές, μεγάλος αριθμός των λεωφορείων που υπερβαίνει το 40% παραμένει με σοβαρές βλάβες παροπλισμένος στα αμαξοστάσια, οι συνάδελφοι δίνουν καθημερινά μάχη για την ασφάλεια χιλιάδων επιβατών αλλά και πεζών στην Αθήνα, τον Πειραιά και στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής.

Δηλαδή συμφωνούν με την εντατικοποίηση της δουλειάς, θέτοντας ακόμη σε κίνδυνο ζωή των συναδέλφων και των επιβατών.

Παραπέρα εμπορευματοποίηση της Υγείας, της Πρόνοιας, το δικαίωμα γονικής άδειας, παιδικοί σταθμοί κ.ά. δημιουργούν νέα προβλήματα για τις λαϊκές οικογένειες.

Σκυλεύουν νεκρούς συναδέλφους μας …. θεωρώντας ως επίτευγμα ότι η αποζημίωση δίνεται στους οικείους τους.

Ενώ παραμένουν τα εξαντλητικά ωράρια και 4 φορές το μήνα «κατσαρή» βάρδια… Δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά για μία έστω παραπάνω ανάπαυση στις δικαιούμενες ημέρες μέσα στο εργασιακό χρόνο των εργαζομένων.

Δεν γίνεται καμία επιπλέον αναφορά για τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς και ιδιαίτερα στα ίδια τα οχήματα.

Και φυσικά δεν υπάρχει η παραμικρή λέξη για το δημόσιο χαρακτήρα της εταιρείας για την ανάγκη προσλήψεων για το συγκοινωνιακό έργο που πρέπει και οφείλει να παρέχει, για τις δυνατότητες που πρέπει να αναπτύξει στην εξυπηρέτηση των πραγματικών αναγκών του λαού για μετακινήσεις.

Καταψηφίζουμε την πρόταση της πλειοψηφίας της διοίκησης του σωματείου τεχνικών και εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ και του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ για τη ΣΣ Εργασίας

Καλούμε τους εργαζόμενους να συμπορευτούν με τη ΔΑΣ προτείνοντας 24ωρη προειδοποιητική απεργία στις αστικές συγκοινωνίες διεκδικώντας:

  • Την κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων που ψήφισαν οι κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, Νέα Δημοκρατία, ΠΑΣΟΚ.
  • Την κατάργηση του νόμου Αχτσιόγλου – Βρούτση για τις συλλογικές συμβάσεις και των νόμων που ιδιωτικοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες.
  • Την κάλυψη όλων των απωλειών των προηγούμενων χρόνων με πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς.
  • Τη μείωση του ωραρίου με 7ωρο – 5ήμερο – 35ωρο.
  • Προσλήψεις προσωπικού με πλήρη μισθολογικά εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
  • Κατάργηση της «κατσαρής» και εφαρμογή τρίτης βάρδιας.
  • Κανένας τεχνίτης μόνος του στη βάρδια – υποχρεωτικά ζευγάρια.
    Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης -εργολάβους- στην αστική συγκοινωνία.
  • Κρατική επιχορήγηση στο 100% των λειτουργικών αναγκών της εταιρείας για φθηνή, ασφαλή και αξιόπιστη κρατική συγκοινωνία στην εξυπηρέτηση των αναγκών του λαού.
  • Μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%, δωρεάν μετακίνηση ανέργων, φοιτητών, σπουδαστών, συνταξιούχων, ΑΜΕΑ και όλων των εργαζομένων τις ώρες από και προς την εργασία τους».

Τελευταία άρθρα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός