ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ Ο.ΣΥ. ΓΙΑ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΤΩΝ



18-7-2023

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ Ο.ΣΥ. ΓΙΑ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

Συνάδελφοι, -ισσες, την Τρίτη 18 Ιούλη 2023, εκλεγμένοι συνδικαλιστές και εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ πραγματοποιήσαμε παρέμβαση στη διοίκηση της Ο.ΣΥ. για να παρθούν μέτρα που θα εξασφαλίζουν την ασφάλεια στην εργασία μας αλλά και της μετακίνησης του λαού της Αττικής μετά την απόφαση της εταιρείας να αφαιρέσει τα διαχωριστικά νάιλον.

Απαιτήσαμε συνδυαστικά μέτρα όπως η απομόνωση της καμπίνας του οδηγού με μόνιμο υλικό, να τοποθετηθούν μπάρες οριοθέτησης των επιβατών σε όλα τα οχήματα όπου δεν υπάρχουν και βεβαίως να πυκνώσουν τα δρομολόγια.

Τονίσαμε ότι το νάιλον μπορεί να ήταν ένα ημίμετρο σε ότι αφορά την προστασία των εργαζομένων από τον κορωνοϊό, απέτρεψε όμως την έκθεση του οδηγού σε ασθένειες ενώ ταυτόχρονα βοήθησε στη σημαντική μείωση διαπληκτισμών μεταξύ των δικαιολογημένων από την άσχημη κατάσταση της συγκοινωνίας επιβατών με τους οδηγούς.

Για αυτό, άμεσα, η διοίκηση της Ο. ΣΥ. πρέπει να ικανοποιήσει ένα πάγιο και διαχρονικό αίτημα των εργαζομένων για απομόνωση της καμπίνας του οδηγού με σταθερό υλικό, μπάρα οριοθέτησης που θα αποτρέπει το συνωστισμό δίπλα από τον οδηγό που κρύβει σημαντικό πεδίο από την όραση και του καθρέφτη και της μπροστινής πόρτας , ώστε να οδηγεί με ασφάλεια.

Η δικαιολογία για την αφαίρεση του νάιλον που επικαλέστηκε η διοίκηση το προηγούμενο διάστημα, ότι τώρα που η κυβέρνηση «κήρυξε τη λήξη» της πανδημίας, το νάιλον πρέπει να αφαιρεθεί για να αυξηθεί η χωρητικότητα των οχημάτων και να εξυπηρετούνται καλύτερα οι επιβάτες, την εκλαμβάνουμε, το λιγότερο, ως αστεία. Κυβέρνηση και διοίκηση της Ο.ΣΥ. δεν φαίνεται να έχουν την ίδια ευαισθησία για την είσοδο και παραμονή των ιδιωτών (ΚΤΕΛ-LEASING) στην αστική συγκοινωνία ενώ, ταυτόχρονα, μ ‘ αυτό τον τρόπο αποτυπώνεται η παραδοχή των τεράστιων ελλείψεων σε προσωπικό και μέσα, από αυτά που απαιτούνται για συχνή ασφαλή συγκοινωνία .

Αν θέλουν, πραγματικά, να εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό αυτό δεν θα γίνει με την απελευθέρωση 1 τ.μ. στα λιγοστά οχήματα που κυκλοφορούν για να εκτελέσουν ένα λειψό συγκοινωνιακό έργο που περικόπτεται συνέχεια εδώ και χρόνια .Για αυτό, και απαιτήσαμε συνδυαστικά, να υπάρξει η γενναία και αναγκαία χρηματοδότηση για αγορά ανταλλακτικών ώστε να βγει όλος ο στόλος στην κίνηση και να ανανεωθεί με νέα, σύγχρονα οχήματα και να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός προσωπικού όλων των ειδικοτήτων ώστε να ικανοποιηθούν πλήρως οι ανάγκες μετακίνησης με τα Μ.Μ.Μ. των εργαζομένων και του λαού της Αττικής. Για να μην ξεροσταλιάζουν οι επιβάτες στις στάσεις μέσα στον καύσωνα ή μέσα στη βροχή και στο κρύο. Και, τελικά όταν μετά από πολλή ώρα, εμφανίζεται το όχημα της Ο.ΣΥ., να «παστώνονται» σα σαρδέλες μέσα σ’ αυτό. Για να μη δημιουργείται εκνευρισμός και μετά να «ξεσπάνε» στους οδηγούς.

Συνάδελφοι, -ισσες, δεν περιμένουμε ότι η κυβέρνηση και η εργοδοσία θα σπεύσει να ικανοποιήσει τα δίκαια αυτά αιτήματα. Θα χρειαστεί να ασκηθεί μεγαλύτερη πίεση, που απαιτεί τη συμμετοχή όλων των εργαζομένων σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Για αυτό σας καλούμε σε ετοιμότητα και επαγρύπνηση ώστε το επόμενο διάστημα, να διεκδικήσουμε μαζικά και οργανωμένα το δίκιο μας. Για φθηνή, συχνή, ασφαλή συγκοινωνία και για τους εργαζόμενους σε αυτή αλλά και για τους επιβάτες που δεν θα λειτουργεί με τη σχέση κόστους – οφέλους.

Για να βάλουμε ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥΣ.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός