ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΑΣΘ – ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ Συλλογική Σύμβαση με μείωση αποδοχών και κατάργηση δώρων και επιδομάτων



Καταγγελία της «Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας» ΟΑΣΘ για τις εξελίξεις στον «επανακρατικοποιημένο» Οργανισμό
Τη συναίνεση των εργαζομένων στη νέα Συλλογική Σύμβαση σφαγής των δικαιωμάτων τους εκβίασε η πλειοψηφία (ΠΑΣΚΕ – ΔΑΚΕ) της διοίκησης του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, με τη σύμφωνη γνώμη της παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ, προετοιμάζοντας το έδαφος που είναι αναγκαίο για τη λειτουργία του ΟΑΣΘ στο πλαίσιο της πολιτικής «απελευθέρωσης» – ιδιωτικοποίησης του συγκοινωνιακού έργου.

 Με την απειλή της εφαρμογής του ενιαίου μισθολογίου, η διοίκηση του υπό εκκαθάριση εν λειτουργία ΟΑΣΘ, μαζί με την πλειοψηφία του Συνδικάτου, μαγείρεψαν και σέρβιραν μια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με μείωση μισθών περίπου στο 22,5% και με αναδρομική ισχύ από τον Οκτώβρη του 2017.

Μέσα από Γενική Συνέλευση εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία το προσχέδιο της νέας ΣΣΕ, που προβλέπει μείωση στις μηνιαίες μεικτές απολαβές των εργαζομένων 4,47% και κατάργηση των δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και του επιδόματος αδείας. Μάλιστα, με την αναδρομική ισχύ της ΣΣΕ, μέρος των χρημάτων που θα περικοπούν θα χρηματοδοτήσουν την αναλογία που θα τους δοθεί για φέτος ως δώρο Χριστουγέννων! Επιπλέον, ο ΟΑΣΘ διατηρεί τη δυνατότητα να απασχολεί υπερωριακά τους οδηγούς με φτηνή αποζημίωση, γεγονός που θα διευκολύνει τη διοίκηση να μην προχωρήσει σε προσλήψεις που είναι αναγκαίες σήμερα.

Η επιχειρηματολογία του προέδρου του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Δ. Τσερμενίδη, περιγράφεται πολύ συνοπτικά στη δήλωση που έκανε με το πέρας της συνέλευσης: «Η λογική της νέας πρότασης είναι ότι παρεμποδίζει το ενιαίο μισθολόγιο. Δεν είναι ευχάριστο να μιλάμε για μειώσεις. Ομως, να βλέπουμε τι γίνεται γύρω μας. Η πρόταση είναι το λιγότερο κακό για τους εργαζόμενους».

Στις λεπτομέρειες που μένουν να διευθετηθούν είναι και η χρονική διάρκεια της σύμβασης, με το Συνδικάτο να ζητά τριετή διάρκεια και τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να επιθυμεί διετή διάρκεια.

Στη διάρκεια των ετών 2010-2017, οι εργαζόμενοι έχουν «συνεισφέρει» αρκετά εκατομμύρια ευρώ σε όφελος του ΟΑΣΘ, είτε με διοίκηση μετόχων είτε με το νέο «κρατικό» φορέα. Περίπου 12 εκατ. ευρώ λόγω μη υπογραφής ΣΣΕ για τα έτη 2010, 2011, 2012, που δόθηκαν ως «μαξιλάρι» για τα ελλείμματα του Οργανισμού. Επίσης 10 εκατ. ευρώ από την εφαρμογή της ΣΣΕ του 2015 που προέβλεπε μειώσεις. Και τώρα καλούνται να συνεισφέρουν άλλα 18 εκατ. ευρώ. Σε αυτά δεν προσμετρώνται τα χρέη του ΟΑΣΘ προς τους εργαζόμενους και τα ταμεία του Συνδικάτου κ.ά.

Η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» ΟΑΣΘ κατήγγειλε το προεδρείο του Συνδικάτου «για χυδαίο και βρώμικο εκβιασμό των εργαζομένων». Προειδοποίησε ότι ο «κρατικός» πλέον ΟΑΣΘ θα βγει πολλαπλά κερδισμένος με τη συγκεκριμένη σύμβαση, καθώς θα μειώσει το μισθολογικό κόστος, δεν θα προσλάβει νέους εργαζόμενους που σήμερα είναι απαραίτητοι και θα συνεχίσει να λειτουργεί με τα κακοσυντηρημένα λεωφορεία που κάθε τρεις και λίγο βγαίνουν εκτός δρομολογίων λόγω βλαβών.

Πρότεινε απεργιακές κινητοποιήσεις για την προάσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, με διεκδικήσεις που θα ικανοποιούν τις ανάγκες του, με αυξήσεις μισθών και επιστροφή των κλεμμένων του προηγούμενου διαστήματος, κατάργηση της υπερωρίας των οδηγών και της τζάμπα εργασίας, διατήρηση του 13ου και 14ου μισθού κ.λπ.

 

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός