«Ξαναζεσταίνονται» τα σενάρια για την επιβολή νέου συστήματος τιμολόγησης των εισιτηρίων από τον ΟΑΣΑ, με βάση το σύστημα της χιλιομετρικής χρέωσης, το οποίο έχει ως στόχο την ενίσχυση των ταμείων του οργανισμού -που λειτουργεί με πλήρη ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια- και φυσικά θα έχει ως αποτέλεσμα την ακόμη μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση των λαϊκών στρωμάτων που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Σύμφωνα με χτεσινά δημοσιεύματα που ανακυκλώνουν παλιότερες δημόσιες τοποθετήσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, ο σχεδιασμός προβλέπει την καθιέρωση πέντε διαφορετικών «ζωνών χρέωσης» και αντίστοιχη «αναλογική χρέωση» των επιβατών. Η πρώτη ζώνη περιλαμβάνει το κέντρο της Αθήνας, του Πειραιά και των κοντινών δήμων, η δεύτερη τον βόρειο τομέα της πρωτεύουσας, η τρίτη τον ανατολικό και δυτικό τομέα, η τέταρτη το αεροδρόμιο και η πέμπτη τις υπόλοιπες περιοχές ευθύνης του ΟΑΣΑ.
Η χρέωση στα εισιτήρια θα γίνεται ανάλογα με τη διαδρομή που θα κάνει ο κάθε επιβάτης και μεταξύ πόσων ζωνών θα κινείται. Επιβεβαιώνεται έτσι η αρχική εκτίμηση ότι η εισαγωγή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενταγμένη στη συνολικότερη πολιτική εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών που υλοποιεί η κυβέρνηση, ανοίγει το δρόμο για την υλοποίηση της χιλιομετρικής χρέωσης, που αυξάνει το κόστος μετακίνησης για τα λαϊκά στρώματα και σε μια πορεία οδηγεί στην κατάργηση γραμμών και την περικοπή δρομολογίων, λόγω του ότι θα είναι οικονομικά ασύμφορες, καθώς δεν θα έχουν «αξιόλογο» μεταφορικό έργο…