ΔΑΣ-ΟΑΣΑ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΗΛΠΑΠ



 

                                                                                                                               15 Ιούνη 2019

Ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ, η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, εφαρμόζουν πολιτικές τις οποίες επέλεξαν και ψήφισαν. Σκοπός τους, να διασφαλίσουν την κερδοφορία του κεφαλαίου, φορτώνοντας συνεχώς νέα βάρη στο λαό.

Ψηφίζουν από κοινού φιλελεύθεροι, σοσιαλδημοκράτες, ακροδεξιοί το 95% των οδηγιών της ΕΕ, τις εξειδικεύουν και τις θέτουν σε εφαρμογή μέσα από το κοινοβούλιο νομοθετώντας. Η στρατηγική τους , παρά τους λεκτικούς διαξιφισμούς μεταξύ τους είναι ίδια κι έχει συνέχεια. Αυτό διαπιστώνεται και στις αστικές συγκοινωνίες, όλες οι κυβερνήσεις εφαρμόζουν πιστά ένα σχέδιο ιδιωτικοποίησης, στην κατεύθυνση της πολιτικής κόστους, κέρδους.

Διαπιστώνουμε ότι με όλες τις κυβερνήσεις η επίθεση σε εργατικά δικαιώματα συνεχίστηκε. Διατηρήθηκαν όλοι οι αντεργατικοί νόμοι κι ενισχύθηκαν με νέους, η υποχρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών, είναι πολιτική επιλογή όλων των κομμάτων που κυβέρνησαν.

Η πρόσφατη τροπολογία που έγινε νόμος ιδιωτικοποίησης την οποία έφερε και ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ, πάτησε πάνω σε προηγούμενους νόμους του ΠΑΣΟΚ, της Ν.Δ και στρώνει το χαλί στην νέα δημοκρατία για νέες ανατροπές εργασιακών σχέσεων, σε νέες απολύσεις .Οι εργαζόμενοι και επιβάτες στις αστικές συγκοινωνίες ερχόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι με τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής. Εξαντλητικές συνθήκες εργασίας, αντιπαραθέσεις με το επιβατικό κοινό, παραβιάσεις εβδομαδιαίας εργασίας, γερασμένος στόλος, εργοδοτικοί εκβιασμοί, είναι ορισμένα από αυτά που ζούμε.

Δυστυχώς στήριγμα για να περάσει αυτή η πολιτική, είναι οι πλειοψηφίες των σωματείων μας , όντας παρατάξεις αυτών των κομμάτων ή προσκείμενες σ’ αυτά.

Ένα ακόμα πρόσφατο παράδειγμα που αποδεικνύει τα όσα λέμε εδώ και χρόνια, είναι η τελευταία συνάντηση της ΕΝΩΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΈΝΩΝ ΗΛΠΑΠ με τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΑ. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο νέος διευθύνων σύμβουλος έκανε λόγο για αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών στο λεκανοπέδιο της Αττικής.

Συνάδελφοι-ισσες , όλοι έχουμε την πείρα να καταλάβουμε τι σημαίνει «αναδιάρθρωση», όταν την επικαλούνται μνημονιακές κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ και οι προηγούμενες ΠΑΣΟΚ, Νέας Δημοκρατίας μέσω των διοικήσεων τους. Σημαίνει περαιτέρω απαξίωση του συγκοινωνιακού έργου, κατάργηση γραμμών, μείωση δρομολογίων, κλείσιμο αμαξοστασίων, μείωση της κρατικής χρηματοδότησης.

Έκδηλο ήταν το ενδιαφέρον της νέας διοίκησης για την εισιτηριοδιαφυγή, και για την είσοδο από την μπροστινή πόρτα. (να κάνουν τον οδηγό χωροφύλακα δηλαδή,) σαν να μην έφταναν οι ευθύνες και οι συνθήκες γαλέρας που έχουν διαμορφωθεί στην καθημερινότητα του.

Η στάση της πλειοψηφίας του προεδρείου, δια στόματος του προέδρου ήταν, ότι ναι μεν είναι δύσκολο αυτό το μέτρο να λειτουργήσει στην Αθήνα, αλλά η προσωπική του άποψη, είναι ότι υπό προϋποθέσεις μπορεί να λειτουργήσει.

Να γίνουμε χωροφύλακες, αλλά με προϋποθέσεις δηλαδή!!!!!!!!!

Καμία προσωπική άποψη συνάδελφοι, δεν πρέπει να ακούγεται από εκλεγμένο εκπρόσωπο εργαζομένων, ιδίως τέτοιου τύπου απόψεις, που είναι στην ίδια κατεύθυνση με την κυβέρνηση και την εργοδοσία, δηλαδή στην κατεύθυνση, κόστους, κέρδους με απώτερο στόχο την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών.

Αυτή η τοποθέτηση έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ, και αποτελεί εμπαιγμό κατά των εργαζομένων, όσο κι αν ο πρόεδρος διατείνεται ότι πρόκειται για προσωπικές απόψεις, που σε τελική ανάλυση εκφράζονται αυθαίρετα.

Για το ζήτημα εισόδου και εξόδου από το όχημα η Δ.Α.Σ έχει ξεκάθαρη θέση, ο οδηγός ανοίγει όσες πόρτες χρειάζονται για να γίνεται με όσο το δυνατό μεγαλύτερη ασφάλεια η επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών.

Καλούμε τους εργαζόμενους να τιμωρήσουν τα κόμματα που μας έφεραν σ αυτήν την κατάσταση, να τιμωρήσουν τις συνδικαλιστικές πλειοψηφίες που παίζουν το ρόλο της πέμπτης φάλαγγας στο εργατικο κινημα ,για να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας , να απαιτήσουμε Γενικές συνελεύσεις, να οργανώσουμε τη δράση μας απέναντι σ’ αυτές τις πολιτικές και συνδικαλιστικές πρακτικές.

Απαιτούμε υπογραφή ΣΣΕ με κάλυψη των απωλειών, για πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς.

Κρατικές συγκοινωνίες που να χρηματοδοτούνται 100% από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Ανάπτυξη τους σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής με σχέδιο που τα μέσα θα αλληλοσυμπληρώνονται.

Προσλήψεις εργαζομένων με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

Ανανέωση στόλου

Μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50%

7ωρο ,5ημερο, 35ωρο

Συνταξιοδότηση στα βαριά 55 για τους άνδρες 50 για τις γυναίκες και 60 και 55 αντίστοιχα στα εκτός.

Έξω οι εργολάβοι που λυμαίνονται τις αστικές συγκοινωνίες.

                                  ΜΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ ΔΑΣ-ΟΑΣΑ

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός