ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: Θέλει να βάλει «στο γύψο» τις διαδηλώσεις!



Τη διαχρονική επιδίωξη των αστικών κυβερνήσεων για  περιορισμό των διαδηλώσεων επαναφέρει στο προσκήνιο η κυβέρνηση της ΝΔ, με τον εκπρόσωπό της Στ. Πέτσα να δηλώνει στον «ΑΝΤ1» ότι είναι θέμα ημερών η δημοσιοποίηση των κυβερνητικών σχεδιασμών για «οριοθέτηση» των κινητοποιήσεων στο κέντρο της Αθήνας!

Συγκεκριμένα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στ. Πέτσας, παίρνοντας την πάσα ερωτήσεων για το πόσο «ενοχλητικές» για τους «επενδυτές» και τάχα «επιβλαβείς για την οικονομία» είναι οι διαδηλώσεις στο κέντρο, και αν η κυβέρνηση προτίθεται να λάβει μέτρα ώστε να σταματήσουν «100, 200, 300 άνθρωποι να κλείνουν το κέντρο», σαν έτοιμος από καιρό απάντησε: «Κατηγορηματικά ναι! Τις επόμενες βδομάδες θα έχετε νεότερα και γι’ αυτό το ζήτημα, πώς θα μπορέσουμε να βάλουμε σε μια σειρά τη φυσιολογική καθημερινή ζωή των ανθρώπων που ζουν, εργάζονται ή χρειάζεται να κατέβουν στο κέντρο της Αθήνας, ώστε να μην ταλαιπωρούνται, είτε αυτό αφορά την οριοθέτηση των περιοχών στις οποίες γίνονται οι απεργίες είτε αφορά την επιτήρηση από την αστυνομία. Να δώσουμε περισσότερο ελεύθερο χώρο στους πολίτες». Δεν δίστασε μάλιστα να παρουσιάσει τα σχέδια αυτά, ως περίπου… φιλεργατικά, λέγοντας πως «δεν νομίζω ότι είναι προς το συμφέρον ούτε αυτών που διαδηλώνουν τελικά να προκαλούν την αντίδραση της κοινωνίας», και προσθέτοντας ότι τάχα «θα βρούμε την ισορροπία που χρειάζεται ώστε και αυτός που θέλει να διαδηλώσει και να εκφράσει το αίτημά του να μπορεί να το κάνει, και οι πολίτες να μην ταλαιπωρούνται».

Στον «οίστρο» του μάλιστα και επιστρατεύοντας τα γνωστά περί «πλήγματος στο εμπόριο», έφτασε να χρεώσει στις κινητοποιήσεις το πλήγμα που δέχτηκαν μικροί επαγγελματίες λόγω της καπιταλιστικής κρίσης και τα βάρη που τους φόρτωσαν όλες οι κυβερνήσεις: «Εχει αποδειχθεί και από μελέτες που έχουν κάνει και η ΕΣΕΕ και το ινστιτούτο της και η ΓΣΕΒΕΕ, ότι είναι καταστροφικό, ιδίως τα πρώτα χρόνια της κρίσης η επίπτωση που είχαν όλες αυτές οι κινητοποιήσεις και τα βίαια επεισόδια, κατέστρεψαν πάρα πολλές γειτονιές εμπορικά σημαντικές για το κέντρο της Αθήνας και ελπίζουμε αυτό το πράγμα να τελειώσει».

Μέσα στη ρύθμιση αυτή, είπε, περιλαμβάνονται και σχέδια όπως «οριοθέτηση στο δρόμο ή στο πεζοδρόμιο».

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής», μερικές από τις προτάσεις που έχουν τεθεί στο τραπέζι είναι: Σε μικρές πορείες να χρησιμοποιείται μια λωρίδα κυκλοφορίας, ενώ σε ακόμα μικρότερες τα πεζοδρόμια. Για μεγαλύτερες σε όγκο διαδηλώσεις, να είναι συγκεκριμένη η διαδρομή της πορείας, τάχα για να είναι ευκολότερη η διαχείριση της κυκλοφορίας από την αστυνομία, ή να ορίζεται συγκεκριμένος χώρος για την πραγματοποίηση συγκέντρωσης.

Δεν είναι η πρώτη φορά φυσικά που εκφράζονται τέτοιες διαθέσεις, αφού ο περιορισμός των διαδηλώσεων αποτελεί διαχρονικό «πόθο» των αστικών κυβερνήσεων και πηγαίνει χέρι χέρι με την κλιμάκωση της αντιλαϊκής πολιτικής.

Θυμίζουμε πως το Γενάρη του 2012 η τότε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ – ΝΔ – ΛΑ.Ο.Σ. έθετε στο στόχαστρο τις λαϊκές διαδηλώσεις, τις οποίες ενοχοποιούσαν για όλα τα στραβά του κέντρου της Αθήνας, από την εγκληματικότητα έως τις προβοκάτσιες σε βάρος του λαϊκού κινήματος.

Το Μάη του 2014, ο τότε υπουργός Δημόσιας Τάξης Ν. Δένδιας είχε δηλώσει ότι θα συζητούνταν «περαιτέρω ενέργειες για τη λογική διαχείριση των διαδηλώσεων, ώστε να ελαττωθεί ακόμα περισσότερο το κλείσιμο του κέντρου της Αθήνας», πρόθεση που είχε βρει υπερασπιστή τον τότε δήμαρχο Αθήνας Γ. Καμίνη. Την ίδια περίοδο η κυβέρνηση της ΝΔ είχε προχωρήσει σε απαγόρευση διαδηλώσεων στο κέντρο της Αθήνας, με αφορμή την επίσκεψη του Προέδρου της Γερμανίας στην Ελλάδα, αλλά και αργότερα τις συνεδριάσεις του Γιούρογκρουπ και του ΕΚΟΦΙΝ.

Ενώ και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν δίστασε να προχωρήσει σε παρεμπόδιση διαδηλώσεων στην Αθήνα, αξιοποιώντας αποφάσεις της αστυνομίας ή της τροχαίας, ή ακόμα και να τις απαγορεύσει με αστυνομικό φιρμάνι, όπως για παράδειγμα κατά την επίσκεψη του Προέδρου των ΗΠΑ, Μπ. Ομπάμα, το 2016.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός