ΔΑΣ ΟΑΣΘ: Τα δικαιώματα δεν κερδίζονται στα δικαστήρια αλλά με αγώνες στο δρόμο!!



Τα δικαιώματα δεν κερδίζονται στα δικαστήρια αλλά με αγώνες στο δρόμο!!

Συνάδελφοι-σσες, η κυβέρνηση της ΝΔ έχοντας στη φαρέτρα της όλο το νομικό οπλοστάσιο που παρέλαβε από τον ΣΥΡΙΖΑ προχωράει στο δεύτερο γύρο ξεπουλήματος του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, ξεδιπλώνοντας και τις δυνατότητες που δίνει η εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την «απελευθέρωση των μεταφορών» μέχρι κεραίας.
Κυβέρνηση, διοίκηση ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ μέσω των συμβάσεων θέλουν να πετύχουν ακόμα πιο φθηνούς εργαζόμενους συνολικά στο συγκοινωνιακό έργο. Θα το επιτρέψουμε;;

Το προεδρείο του συνδικάτου αντί να προκηρύξει κινητοποιήσεις «κρύβετε» τόσο καιρό πίσω από το γνωμοδοτικό σημείωμα των νομικών συμβούλων για την ακυρότητα της σύμβασης ως μη συμβατή με τους νόμους και τις Ευρωπαϊκές οδηγίες.
Η πλειοψηφία της διοίκησης κάνει πως δεν καταλαβαίνει ότι το πρόβλημα δεν είναι η νομιμότητα της σύμβασης αλλά η πολιτική που εφαρμόζουν ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ εναλλάξ για το ξεπούλημα της λαϊκής περιουσίας !!!
Ρωτάμε για να γίνει σαφές: Αν ήταν σύννομη η σύμβαση το προεδρείο θα την δεχόταν;;
Το προεδρείο ΣΥΜΦΩΝΕΙ με την ουσία δηλ. με την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού
για αυτό και δεν μπορεί να πάει κόντρα στις αντεργατικές αποφάσεις της Ε.Ε.
Αν δεν βγούμε στο δρόμο του αγώνα στο τέλος θα χάσουμε κι άλλα !!!
• Ως ΔΑΣ διαφωνούμε με την τακτική της πλειοψηφίας και των υπολοίπων παρατάξεων (ΕΣΥΣ, ΑΝΑΤΡΟΠΗ) που στήριξαν το ενιαίο μισθολόγιο και τον νόμο Σπίρτζη 4482 ο οποίος παράλληλα με την “αποιδιωτικοποίηση” άνοιγε την κερκόπορτα για την επαναιδιωτικοποίηση της συγκοινωνίας απαλλαγμένη από χρέη και δικαιώματα των εργαζομένων!
• Ως ΔΑΣ δεν θεωρούμε αναπόφευκτη και “αναγκαίο κακό” την παραχώρηση των γραμμών του ΟΑΣΘ όπως λένε αυτοί που συμφωνούν σε αυτό. Είμαστε κάθετα και αποφασιστικά αντίθετοι στη λογική της εκχώρησης και ούτε ξεχωρίζουμε τις γραμμές σε “εσωτερικές” και “εξωτερικές” όπως η παράταξη του ΔΡΟΜΕΑΣ (ανακοίνωση 23/9/2019)
Με τα χρήματα (23 εκ. ευρώ + 6 εκ. ευρώ = 29 εκ. ευρώ) της πρώτης και της δεύτερης σύμβασης θα μπορούσαν να επισκευαστούν και να τεθούν σε κυκλοφορία δεκάδες παροπλισμένα λεωφορεία αλλά και να προχωρήσει άμεσα η προμήθεια νέων σύγχρονων.
• Ως ΔΑΣ θεωρούμε ότι όλο το συγκοινωνιακό έργο της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης πρέπει να παρέχετε από έναν φορέα και αυτός ο φορέας πρέπει να είναι Ενιαίος Κρατικός και Κοινωνικοποιημένος στην υπηρεσία του λαού της πόλης.

Συλλογική Σύμβαση Εργασίας

Μπροστά μας έχουμε την υπογραφή νέας ΣΣΕ καθώς η υφιστάμενη λήγει στο τέλος του έτους, ενώ η μετενέργεια της στο τέλος Μαρτίου.
Τις προθέσεις της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΟΑΣΘ τις ξέρουμε, θέλουν να «πέσουμε» κι άλλο. Σε αυτό το σχεδιασμό εντάσσονται οι «αναφορές» προς τους συναδέλφους στην κίνηση ενώ κάποιοι ανοίγουν –σκόπιμα- συζητήσεις περί «ξαφνικού θανάτου» του ΟΑΣΘ και «μαύρου της ΕΡΤ». Πρόκειται για ωμή προσπάθεια εκφοβισμού – εκβιασμού των συναδέλφων.
Τέτοια φαινόμενα τρομοκρατίας αξιοποιούνται ΠΑΝΤΑ όταν τα επιτελεία των εργοδοτών και των συνδικαλιστών τους ετοιμάζουν αντεργατικές μεθοδεύσεις

Να βγούμε στην αντεπίθεση απαιτώντας ΣΣΕ με αυξήσεις !!
Σχετικά με τους συναδέλφους που μεταφέρθηκαν από την ΕΛΒΟ

Θύματα και αυτοί των παιχνιδιών της διοίκησης της ΕΛΒΟ και των εργοδοτικών συνδικαλιστών της επιχείρησης, δεν εντάχθηκαν στα κλιμάκια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όσοι από αυτούς είναι Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης. Πρόκειται για εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό που αντιμετωπίζεται μισθολογικά ως ανειδίκευτο. Το συνδικάτο να πιέσει και να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προς την διοίκηση του ΟΑΣΘ για ένταξη τους στα κλιμάκια της Δ.Ε. και στην επόμενη ΣΣΕ να υπάρξει η σχετική πρόβλεψη με άρθρο που να αποκαθιστά την αδικία που έγινε.

Χρωστούμενα χρήματα των εργαζομένων από τον ΟΑΣΘ

Όλοι γνωρίζουμε ότι ο ΟΑΣΘ χρωστάει σε εμάς τους εργαζόμενους κάτι εκατομμύρια ευρώ
(σε διψήφιο νούμερο) και αρνείται να τα πληρώσει, παρά τις δικαστικές αποφάσεις που υπάρχουν εις βάρος του, επιβεβαιώνοντας και με αυτό το τρόπο τον υπότιτλο της ανακοίνωσης μας.
Πρόκειται για τα χρήματα των ταμείων μας (Συνταξιοδοτικό και Αρωγής), χρήματα από επιδόματα των οδηγών, ακόμα και χρήματα από BONUS του 2010-11.

Τέρμα πια στις αυταπάτες με δικηγόρους και δικαστήρια

Συνάδελφοι-σσες, αν οι νομικοί μπορούσαν να λύσουν τα προβλήματα των εργαζομένων δεν θα χρειάζονταν τα Δ.Σ., οι Γ. Συνελεύσεις και εν τέλει δεν θα χρειάζονταν και τα ίδια τα συνδικάτα!!
Διαχρονικά ότι κερδήθηκε από το εργατικό κίνημα έγινε με θυσίες και σκληρούς ταξικούς αγώνες στο δρόμο και στο πεζοδρόμιο και αν κερδηθεί κάτι στο μέλλον θα γίνει πάλι με τον ίδιο τρόπο.
Ο μόνος δρόμος να διεκδικηθούν αυτά είναι οι κινητοποιήσεις, τα δικαστήρια και οι αγωγές δίνουν πολύτιμο χρόνο στις διοικήσεις του ΟΑΣΘ για να κάνουν τη δουλειά τους!!

Άρνηση της διοίκησης του ΟΑΣΘ να προσλάβει μέλος της οικογένειας συναδέλφου που έμεινε ανάπηρος από εργατικό ατύχημα

Με βάση το άρθρο 15 της Επιχειρησιακής ΣΣΕ ο ΟΑΣΘ υποχρεούται να προσλάβει ένα μέλος της οικογένειας σε περίπτωση θανάτου εργαζόμενου εν ώρα υπηρεσίας ή που κατέστη ανίκανος για εργασία εξαιτίας εργατικού ατυχήματος.
Υπάρχουν 3 τέτοιες περιπτώσεις στον Οργανισμό ωστόσο ο ΟΑΣΘ αρνήθηκε την πρώτη αίτηση μέλους της οικογένειας εργαζόμενου «πατώντας» σε μια από τις παραγράφους του άρθρου ότι «εφόσον αυτό επιτρέπετε από τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας για τις προσλήψεις προσωπικού του ΟΑΣΘ»
Μιλάμε για το απόλυτο αίσχος!! Δηλ. και θα πεθάνεις στη δουλειά -ή θα μείνεις ανάπηρος από αυτή- και τελικά η εκάστοτε διοίκηση με διάφορες προφάσεις θα αρνείται το προφανές, το δικαίωμα στη ζωή και στην επιβίωση της οικογένειας του θανόντος ή του παθούντος!!
Να τροποποιηθεί το συγκεκριμένο άρθρο με την νέα ΣΣΕ και να προκηρυχθεί κινητοποίηση μπροστά στα γραφεία του Οργανισμού με το συγκεκριμένο αίτημα και συνέντευξη τύπου για τα ΜΜΕ της πόλης όπου να καταγγελθεί η ανάλγητη στάση της διοίκησης.

Εθελούσια Έξοδος Εργαζομένων ΟΑΣΘ

Πρόγραμμα Εθελούσιας Εξόδου (Εθελούσιας Παραίτησης) προτείνει η πλειοψηφία του Συνδικάτου όπως έκανε και το 2014.
Όπως λέει ο λαός: Τι δουλειά έχει η αλεπού (προεδρείο Συνδικάτου και όχι μόνο) στο παζάρι;;
Με την Εθελούσια Έξοδο ο ΟΑΣΘ –μήπως και το συνδικάτο (;;) ξεφορτώνετε «ακριβούς» εργαζόμενους μειώνοντας τις μισθολογικές δαπάνες. Δέχεται από την πίσω πόρτα τη συρρίκνωση του Οργανισμού και απαξιώνει τον ΟΑΣΘ δημιουργώντας έτσι από τη μία, το έδαφος για την ιδιωτικοποίηση και από την άλλη, τις προϋποθέσεις για ένταση της επίθεσης στα δικαιώματα όσων θα μείνουν ενώ αν κάποτε προσλάβει εργαζόμενους αυτοί θα είναι με λιγότερα δικαιώματα.
Σε όλα αυτά η πλειοψηφία της διοίκησης και άλλες παρατάξεις βάζουν πλάτες.
Συνάδελφοι-σσες, ΤΩΡΑ είναι ανάγκη να απορρίψουμε αυτές τις μεθοδεύσεις. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι η ίδια η πλειοψηφία που μπήκε μπροστά για να μειωθούν οι μισθοί, να μειωθούν τα ρεπό, παρέδωσε τα αποθεματικά των ταμείων μας στον ΟΑΣΘ, μετέτρεψε τις αυξήσεις μας σε «μαξιλάρια» για τον ΟΑΣΘ, ακόμη και όταν βγαίνουν τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις υπέρ των εργαζομένων καταπίνει τη γλώσσα της και δεν βγάζει άχνα.

Συνάδελφοι !! ΤΩΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ να πάρουμε στα χέρια μας το μέλλον της συγκοινωνίας ξεμπερδεύοντας με τον εργοδοτικό και κυβερνητικό συνδικαλισμό, τον παλιό αλλά και τον νέο που με την στήριξη της σημερινής διοίκησης του ΟΑΣΘ άρχισε να βολεύει τα στελέχη του σε θεσούλες όπως έκανε τόσα χρόνια ο παλιός.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΔΑΣ ΟΑΣΘ

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός