Οι εργαζόμενοι της χώρας, και οι εργαζόμενοι στις μεταφορές έχουν μπει για τα καλά στο στόχαστρο της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το τελευταίο διάστημα είδαμε την κυβέρνηση να επιτίθεται στους εργαζόμενους στις μεταφορές και ειδικότερα να συκοφαντεί την απεργία των εργαζομένων στο ΜΕΤΡΟ.
Από την άλλη θέλει να περάσει μέτρα για τον περιορισμό των διαδηλώσεων και να υλοποιήσει τον σταθερό και διαχρονικό «πόθο» των επιχειρηματικών ομίλων.
Η κυβέρνηση θέλει τον εργαζόμενο λαό στο περιθώριο, άφωνο, και τους αγώνες του στο γύψο γι’ αυτό και προσπαθεί τώρα όπως έκαναν στο παρελθόν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις να αξιοποιήσει τον «κοινωνικό αυτοματισμό» στρέφοντας εργαζόμενους ενάντια σε εργαζόμενους.
Η Ν.Δ. παίρνει τη σκυτάλη από το ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος όταν ήταν στην κυβέρνηση έστρωσε το «κόκκινο χαλί» με τον νόμο ενάντια στην κήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων, τον νόμο Βρούτση- Αχτσιόγλου για καθορισμό με υπουργική απόφαση του βασικού μισθού, ενώ ειδικότερα στη μεταφορά με τον νόμο Σπριτζη 4568/2018, άνοιξε την πόρτα για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και την παραχώρηση αστικών γραμμών στα ΚΤΕΛ.
Θεμέλιος λίθος της διαχρονικής επίθεσης των κυβερνήσεων είναι η εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1370 για την «απελευθέρωση των μεταφορών»
Για τον «κλειστό» κλάδο των υπεραστικών συγκοινωνιών με ετήσιο τζίρο 550 εκ. ευρώ και 30.000 αυτοαπασχολούμενους-μικροϊδιοκτήτες και υπάλληλους είναι κρίσιμο ζήτημα για την κυβέρνηση, την Ε.Ε. και το κεφάλαιο ο κλάδος να «ανοίξει», για να μοιραστεί εκ νέου η τράπουλα στους υπάρχοντες ή σε νέους μεγαλύτερους «παίκτες».
Οι «ανοιχτοί» διαγωνισμοί για τις χρυσοφόρες υπεραστικές γραμμές είναι το «μήλο της έριδας» όπου θα κονταροχτυπηθούνε οι ενδιαφερόμενοι.
Από εκεί και πέρα το κράτος θα συνεχίζει να ρυθμίζει τις γραμμές με μικρότερο εμπορικό ενδιαφέρον ή και να επιδοτεί τις λεγόμενες «άγονες γραμμές».
Η αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρηματιών πάει χέρι-χέρι με τη μείωση των δικαιωμάτων των εργαζομένων αλλά και των αυτοαπασχολούμενων-μικροϊδιοκτητών που εργάζονται και οι ίδιοι ως οδηγοί.
Στη νέα σφοδρή επίθεση κατά των εργαζομένων η κυβέρνηση της ΝΔ επιχειρεί να ισοπεδώσει και να εξαφανίσει τις εργασιακές σχέσεις σε όλους τους κλάδους των μεταφορών και ειδικά στα ΚΤΕΛ με το νομοσχέδιο που βρίσκεται σε διαβούλευση.
Έτσι η κυβέρνηση καταργεί τον Γενικό Κανονισμό Προσωπικού των ΚΤΕΛ και από Προεδρικό Διάταγμα ανατίθεται η αρμοδιότητα κατάρτισης νέων κανονισμών στις Γενικές Συνελεύσεις των μετόχων κάθε ΚΤΕΛ,
δηλ. στις συνελεύσεις των εργοδοτών (!!) οι οποίες θα αποφασίζουν χωρίς κανένα περιορισμό ως προς το περιεχόμενο !!
Καταργείται ειδικά για τους οδηγούς φορτηγών αυτοκινήτων και τουριστικών λεωφορείων η υποχρέωση εκ των προτέρων, πριν δηλαδή την ανάληψη εργασίας, της καταχώρισης στο ΕΡΓΑΝΗ των αλλαγών στο ωράριο, που σημαίνει την πλήρη ασυδοσία εκ μέρους των εργοδοτών στα ωράρια των εργαζομένων.
Καταργείται η υποχρέωση καταχώρισης στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Εργασίας των υπερωριών, του πίνακα εβδομαδιαίων αναπαύσεων του προσωπικού κίνησης και των ημερήσιων στοιχείων προσωπικού και δρομολογίων των ΚΤΕΛ, που σημαίνει υπερωρίες και αναπαύσεις των οδηγών όποτε βολεύει τους εργοδότες.
Καταργείται η προϋπόθεση της συναίνεσης του εργαζομένου στα ΚΤΕΛ για την μεταβολή της ειδικότητας του, που θεσμοθετεί τον εργαζόμενο για όλες τις δουλειές ανάλογα κατά πως βολεύει την εταιρία.
Παράλληλα, με το ίδιο νομοθέτημα διευρύνονται αλλά και προστίθενται καινούρια προνόμια των επιχειρήσεων των ΚΤΕΛ και των Διοικήσεών τους.
Αυτά είναι τα αποτελέσματα των Ευρωπαϊκών Κανονισμών της λεγόμενης «απελευθέρωσης των μεταφορών».
Μια «απελευθέρωση» που είναι μόνο για το κεφάλαιο ενώ για τους οδηγούς και τους εργαζόμενους στη μεταφορά είναι μέγκενη και δεσμά τα οποία τους δένουν χειροπόδαρα για να δουλεύουν χωρίς ωράρια, χωρίς ειδικότητα, χωρίς προγραμματισμό αναπαύσεων, χωρίς έστω και τα ελάχιστα δικαιώματα.
Αυτή είναι η δίκαιη ανάπτυξη που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση της ΝΔ με τις υποτιθέμενες «ποιοτικές θέσεις» εργασίας.
Αυτή είναι και η Ευρωπαϊκή Ένωση με τους Κανονισμούς και τις Οδηγίες της που σε κάθε κλάδο αποσαθρώνει και διαλύει τις όποιες εργασιακές σχέσεις και κατακτήσεις έχουν απομείνει και εντατικοποιεί στο έπακρο την εργασία.
Οι εργαζόμενοι στις μεταφορές με τον αγώνα τους πρέπει να ορθώσουν τοίχο ενάντια στους νόμους των κυβερνήσεων του κεφαλαίου, ενάντια στην εφαρμογή των Κανονισμών και των Οδηγιών της Ε.Ε., και να παλέψουν για:
-Ανθρώπινα ωράρια εργασίας 7ωρο 5ημερο με 35ωρη εβδομαδιαία εργασία χωρίς μείωση των αποδοχών.
-Αυξήσεις στους μισθούς που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες τους.
-Σύνταξη για όσους εργάζονται οδηγοί και γενικότερα στα ΒΑΕ στα 55 για τους άνδρες ή 50 για τις γυναίκες.
-Θέσεις εργασίας σύμφωνα μη την ειδικότητα του εργαζόμενου.
-Ετήσιος προγραμματισμός αναπαύσεων
-Ενιαίος Κρατικός Φορέας Μεταφορών-Συγκοινωνιών με κοινωνικό χαρακτήρα για φθηνή, τακτική, αξιόπιστη μεταφορά και συγκοινωνία, με σύγχρονα μέσα μαζικής μεταφοράς στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών
Η Παράταξή της ΔΑΣ ΟΣΜΕ ζητάει άμεση σύγκληση γενικού συμβουλίου της ομοσπονδίας, με την συμμετοχή των πρωτοβάθμιων σωματείων, ώστε να παρθούν αγωνιστικές αποφάσεις από τα κάτω, για την οργάνωση του αγώνα ενάντια στην νέα επίθεση της κυβέρνησης για τους εργαζομένους στα ΚΤΕΛ.