Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΑΣ ΟΑΣΘ ΣΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ 4-2-2020 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΣΣΕ 2020
Άρθρο 1
Ισχύς της ΕΣΣΕ
Η ισχύς της ΕΣΣΕ ορίζετε από 1-1-2020 μέχρι 31-12-2020
ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ
Άρθρο 2
Προσωπικές Διάφορες
Ενσωμάτωση όλων των προσωπικών διαφορών στους Βασικούς Μισθούς.
Επαναφέρουμε τη συγκεκριμένη πρόταση που είχαμε κάνει στην Γ. Συνέλευση του 2017 γιατί εκτιμούμε ότι οι προσωπικές διάφορες αργά ή γρήγορα θα μπουν στην κλίνη του Προκρούστη για να κοπούν.
Άρθρο 3
Αναπλήρωση Απωλειών με Αύξηση 11%
Αύξηση των μισθών όλων των εργαζομένων κατά 11%.
Θυμίζουμε ότι το ποσό του 11% είναι οι μειώσεις μισθών του προηγούμενου διαστήματος με τις ΣΣΕ του 2015 (-7,5%+1%= -6,5%) και η τελευταία το 2017 όπου πέρα από τα δώρα οι εργαζόμενοι έχασαν -4,47% του μεικτού μισθού τους άρα
-6,5 + -4,47= -10,97%.
Άρθρο 4ο
Δώρα και Άδεια (13ος και 14ος μισθός)
Εφόσον ως Συνδικάτο έχουμε προσφύγει και διεκδικούμε τα δώρα μέσω δικαστικών αποφάσεων θα ήταν συνεπές προς επίρρωση της διεκδίκησης να υπάρχει παράλληλα και άρθρο στη νέα ΕΣΣΕ που να υποχρεώνει τον ΟΑΣΘ να πληρώνει στους εργαζόμενους τα ποσά για τον 13ο και 14ο μισθό.
Μπορεί η λέξη “δώρα” να θεωρείται “απαγορευμένη” στο Ενιαίο Μισθολόγιο αλλά θα υπενθυμίσουμε στους συναδέλφους ότι το Υπουργείο Άμυνας φέτος τα Χριστούγεννα (2019) έδωσε επίδομα σε χρήμα στα στελέχη των Ε.Δ. που ανήκουν στα “Ειδικά Μισθολόγια” και που ονόμασε “Έκτακτη Ενίσχυση” !
Άρθρο 5
Ανθυγιεινό Επίδομα
Το ανθυγιεινό επίδομα ορίζετε σε 150 ευρώ για όσους εργάζονται στα ΒΑΕ.
Με πρόσφατη ΚΥΑ στις 19-12-2019 υπήρξε μια αύξηση του ανθυγιεινού επιδόματος για τους επόπτες-σταθμάρχες-ελεγκτές.
Πιστεύουμε ότι αυτή η μερική αποκατάσταση πρέπει να εφαρμοστεί και για τους υπόλοιπους εργαζόμενους (π.χ. τους ελεγκτές κομίστρου)
Γνωρίζουμε βέβαια ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει μόνο με την ΕΣΣΕ αλλά στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης πρέπει να τεθεί.
Άρθρο 6
Εργαζόμενοι ΕΛΒΟ
Ένας μικρός αριθμός (περίπου 13 άτομα) μεταταγμένων συναδέλφων από την ΕΛΒΟ που δεν εντάχθηκαν στα κλιμάκια της Δ.Ε. σύμφωνα με το άρθρο 2 του νόμου 4405 και παραμένουν στα κλιμάκια της Υ.Ε.
Να ενταχθούν άμεσα στα κλιμάκια της Δ.Ε. χωρίς όρους και προϋποθέσεις.Οι συνάδελφοί μας αυτοί κατά γενική ομολογία και παραδοχή είναι εξαιρετικοί τεχνίτες με χρόνια προϋπηρεσίας στην πλάτη τους και δεν μπορεί να αποδεχόμαστε ως εργαζόμενοι και ως σωματείο την άδικη και διακριτή μεταχείριση τους σαν να είναι εργαζόμενοι β’ κατηγορίας.
Εκτός των άλλων, αποδοχή αυτής της κατάστασης ανοίγει τις ορέξεις διοίκησης και κυβέρνησης για συνολική αμφισβήτηση αυτής της κατάκτησης για το σύνολο των εργαζομένων. Η ρύθμιση να έχει αναδρομική ισχύ από την ημέρα ένταξης τους στον ΟΑΣΘ.
Άλλες Οικονομικές Διεκδικήσεις και Απαιτήσεις
Άρθρο 7
Κίνητρο Ασφαλούς Οδήγησης
Με άρθρο της ΕΣΣΕ ο ΟΑΣΘ να υποχρεούται στην ΑΜΕΣΗ καταβολή του “Κινήτρου Ασφαλούς Οδήγησης” στους δικαιούχους οδηγούς.
Απαίτηση που έχει τελεσιδικήσει αλλά ο ΟΑΣΘ αρνείται να εκπληρώσει.
Άρθρο 8
Πλεόνασμα χρήσης 2010-2011
Με άρθρο της ΕΣΣΕ ο ΟΑΣΘ να υποχρεούται στην ΑΜΕΣΗ καταβολή του πλεονάσματος χρήσης των ετών 2010-2011 (5 εκ. ευρώ) στους δικαιούχους εργαζόμενους αλλά και σε όσους συνταξιούχους συναδέλφους το δικαιούνται.
Άρθρο 9
Επίδομα Ασφαλούς Οδήγησης
Με άρθρο της ΕΣΣΕ ο ΟΑΣΘ να υποχρεούται στην ΑΜΕΣΗ καταβολή του των Επιδομάτων Ασφαλούς Οδήγησης στους δικαιούχους οδηγούς.
Άρθρο 10
ΕΣΣΕ 2010-2011-2012
Διερεύνηση –και τυχών διεκδίκηση- για το τι έγιναν τα ποσά των αυξήσεων των ΕΣΣΕ (2010-2011-2012) περίπου 12,5 εκ. ευρώ που παραχωρήθηκαν ως “μαξιλάρια” προς τον ΟΑΣΘ με την παράτυπη απόφαση της Γ. Συνέλευσης του 2014.
Άρθρο 11
Υπερωρίες
Να καταργηθεί η προγραμματισμένη υπερωρία από τα ωράρια των λεωφορείων.
Είναι εις βάρος των οδηγών και εντείνει την πνευματική κόπωση και την σωματική κούραση του εργαζόμενου.
Η εφαρμογή της κατάργηση της προγραμματισμένης υπερωρίας να γίνει με τον εξής τρόπο:
Οι εργαζόμενοι οδηγοί της πρωινής βάρδιας θα σχολάνε στο τέρμα της γραμμής και αντίστοιχα οι εργαζόμενοι οδηγοί της απογευματινής βάρδιας θα αναλαμβάνουν υπηρεσία από το τέρμα της γραμμής.
Σε περίπτωση απρογραμμάτιστης υπερωρίας λόγω έκτακτων συνθηκών ή κυκλοφοριακών προβλημάτων, βλαβών κλπ. η προσαύξηση να είναι 400%.
Άρθρο 12
Διακοπτόμενο ωράριο
Κατάργηση της “διακοπής” δηλ. του διακοπτόμενου ωραρίου των οδηγών με εφαρμογή τρίτης βάρδιας.
Άρθρο 13
Βρεφονηπιακοί Σταθμοί
Ο Οργανισμός να καλύπτει όλο τη δαπάνη φοίτησης των παιδιών των εργαζομένων στους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς.
ΘΕΣΜΙΚΑ
Άρθρο 14
Ωράριο Εργασίας
Είναι ώριμο το αίτημα στη σημερινή ζούγκλα της καθημερινότητας όσοι εργάζονται στα ΒΑΕ να δουλεύουν 7ωρο 5ημερο 35ωρο με τις ίδιες αποδοχές.
Επίσης για όσους εργάζονται χωρίς το ωράριο τους να περιλαμβάνει διάλειμμα (π.χ. υπάλληλοι γραφείου) να εργάζονται μισή ώρα λιγότερο δηλ. 7:30 όπως αναγράφεται στην παρ. 1 του άρθρο 2 του Κανονισμού Δ’.
Άρθρο 15
Αναπαύσεις
Η εμπειρία δείχνει ότι το να υπάρχουν συνάδελφοι δύο ταχυτήτων άλλοι με 114-115 αναπαύσεις και άλλοι με 119 αργά ή γρήγορα θα οδηγήσει αυτούς που έχουν 119 να πάνε προς τα κάτω.
Όλοι οι εργαζόμενοι να δικαιούνται 119 αναπαύσεις το χρόνο.
Άρθρο 16
Υπηρεσιακά Δρομολόγια
Κατοχύρωση με ΕΣΣΕ των υπηρεσιακών δρομολογίων μετά από πρόταση των εργαζομένων για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους.
Η πρόταση μας είναι να υπάρχουν αρχικά τουλάχιστον 22 υπηρεσιακά δρομολόγια που να εξυπηρετούν όπως και πριν δηλ. μέχρι την επέκταση του ΟΑΣΘ το 2003 και 2011.
Άρθρο 17
Για τις δηλώσεις των ατυχημάτων των οδηγών
Είναι θετικό αυτό που ξεκίνησε από τον ΟΑΣΘ για την καταγραφή των ατυχημάτων στα δύο Αμαξοστάσια
Επαναδιατυπώνουμε την πρόταση μας από τα προηγούμενα χρόνια ώστε η δήλωση ατυχήματος να γίνετε -μετά από συνεννόηση- από τον εντεταλμένο υπάλληλο του ΟΑΣΘ σε εργάσιμη μέρα -και όχι στο ρεπό του οδηγού- στον χώρο εργασίας/αναμονής του οδηγού ή στο Αμαξοστάσιο που ανήκει ο οδηγός.
Άρθρο 18
Ιατρικές Εξετάσεις
Το φαινόμενο άλλοι εργαζόμενοι να περνούν τις ιατρικές εξετάσεις σε ώρες εργασίας και οι οδηγοί στο ρεπό ή στον ελεύθερο χρόνο τους πρέπει να σταματήσει.
Η υπηρεσία να προγραμματίζει -σε ώρα εργασίας- τις εξετάσεις του προσωπικού της σε κρατικούς δημόσιους φορείς υγειάς/ιατρό εργασίας ώστε η όλη διαδικασία να είναι απρόσκοπτη για τους εργαζόμενους.
Να τηρείται αρχείο από τις αρμόδιες υγειονομικές υπηρεσίες/ιατρό εργασίας για την μελέτη και πρόληψη των επαγγελματικών ασθενειών.
Άρθρο 19
Άδεια Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης
Να γίνει τροποποίηση του άρθρου 10 της υφιστάμενης ΕΣΣΕ και το όριο ηλικίας των παιδιών που αναφέρεται από 5 να γίνει 4 με βάση το άρθρο 33 του νόμου 4521/2018
Άρθρο 20
ΕΚΕΣΥΦ-ΠΕΙ
Τα σεμινάρια για την ανανέωση των διπλωμάτων οδήγησης να γίνετε στο ΕΚΕΣΥΦ σε ώρες εργασίας.
Να απαλειφθεί η τελευταία παράγραφος του άρθρου 7 της συμπληρωματικής ΕΣΣΕ του 2017 που αφορά την ανανέωση των επαγγελματικών διπλωμάτων και συγκεκριμένα η φράση: “κατόπιν τεκμηριωμένης μελέτης και απόφασης από το Δ.Σ. του Οργανισμού”
Άρθρο 21
Κλήτευση σε δικαστήρια και κρατικές υπηρεσίες
Ο ΟΑΣΘ καταβάλει το ημερομίσθιο και το ανάλογο ένσημο του εργαζόμενου -ανάλογα με την ειδικότητα του- εφόσον αυτός καλείτε για οποιοδήποτε λόγο ως μάρτυρας ή ως κατηγορούμενος σε οποιοδήποτε Δικαστήριο, ή για κατάθεση από δικάστηκες-αστυνομικές κλπ κρατικές αρχές και αυτό αποδεικνύεται με σχετική βεβαίωση.
Σε περίπτωση που ο εργαζόμενος έχει ρεπό ή κανονική άδεια να γίνετε διακοπή της.
Άρθρο 22
Ηλεκτρονική καταγραφή παρουσίας
Οι οδηγοί αλλά και όλοι οι συνάδελφοι δικαιούνται να παίρνουν ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής personnel μαζί με το εξοφλητήριο του μηνός και την εργασιακή εικόνα του μηνός όπως το αποτυπώνει η υπηρεσία της μισθοδοσίας για να μπορούν να ελέγχουν πιο εύκολα και αποτελεσματικά το εξοφλητήριο τους δηλ. τις εξαιρέσιμες ώρες, τις νυχτερινές, υπερωρίες, τυχών απώλειες ωρών/ημερομισθίων κλπ
Άρθρο 23
Τροποποίηση της παραγράφου 2 του άρθρου 15
της ΕΣΣΕ του 2017
Η παρ.2 του άρθρου 15 αφορά τη δυνατότητα πρόσληψης μέλους της οικογένειας εργαζόμενου που έχασε τη ζωή του εν ώρα υπηρεσίας ή έμεινε ανάπηρος από εργατικό ατύχημα.
Το άρθρο πρέπει να τροποποιηθεί και να διαγραφή η φράση “…εφόσον αυτό επιτρέπετε από τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας” γιατί η φράση αυτή ακυρώνει στην πράξη ολόκληρο το νόημα της παραγράφου.
Ο ΟΑΣΘ πρέπει να προσλαμβάνει ΆΜΕΣΑ το μέλος της οικογένειας του συναδέλφου χωρίς να μπορεί να προφασίζεται αδυναμία πρόσληψης του μέλος της οικογένειας του παθούντος ή του θανόντος επικαλούμενος και κρυπτόμενος πίσω από το αντιδραστικό νομικό πλαίσιο που υπάρχει.
Άρθρο 24
Για τους Κανονισμούς Τοποθετήσεων Οδηγών-Σταθμαρχών
Να γίνει επικαιροποίηση τους ώστε οι συνάδελφοι να γνωρίζουν με κάθε λεπτομέρεια τι ισχύει και τι όχι γιατί έχουν γίνει πολλές παρεξηγήσεις και παρερμηνείες του Κανονισμού.
Για τις τοποθετήσεις Σταθμαρχών να ισχύει ότι και για τους οδηγούς και επιτέλους μετά από 10 και πλέον χρόνια να ενσωματωθεί στην ΕΣΣΕ.
Άρθρο 25
Δώροεπιταγές άρθρου 5 συμπληρωματικής ΕΣΣΕ 2017
Να απαλειφθεί η φράση του άρθρου «ανάλογα με τη δυνατότητα αυτού» για να μην υπάρχει η δυνατότητα ο ΟΑΣΘ κάποια στιγμή να την επικαλεστεί για να μην δώσει ή να καθυστερεί τις δωροεποταγές.
Άρθρο 26
Μαθητευόμενοι Εργαζόμενοι
Είναι απαράδεκτο να κάνουμε τα στραβά μάτια σε εντολές της διοίκησης του ΟΑΣΘ σε βάρος των συναδέλφων μας μαθητευόμενων.
Δεν φτάνει που αποτελούν τσάμπα εργατικό δυναμικό, τώρα ο ΟΑΣΘ τους κόβει και το γάλα.
Οι συνάδελφοί μας αυτοί δουλεύουν στις ίδιες αντίξοες συνθήκες που δουλεύει και το μόνιμο εργατοτεχνικό προσωπικό. Αποτελεί κατά τη γνώμη μας αθλιότητα της διοίκησης η συγκεκριμένη συμπεριφορά, μάλλον βρήκαν από που θα κάνουν οικονομίες κλίμακας για να σώσουν τα οικονομικά του οργανισμού.
Αν δεν ήταν τραγική αυτή η εντολή θα μπορούσε να προκαλέσει και γέλια.
Έχουμε υπόψη το άρθρο 1 της ΕΣΣΕ του 2017 όπου αναφέρει ότι σε αυτήν δεν υπάγονται οι απασχολούμενοι για πρακτική άσκηση, αλλά αυτό πρέπει να αλλάξει, και να μπει ο όρος στην ΕΣΣΕ οι μαθητευόμενοι να έχουν την ίδια μεταχείριση με το μόνιμο προσωπικό όσον αφορά τη χορήγηση γάλακτος καθώς και μέσων ατομικής προστασίας και ασφάλειας ρουχισμού κλπ.
Άρθρο 27
Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας
Οι εγκαταστάσεις στα αμαξοστάσια είναι τραγική αλλά και με τα μέτρα προστασίας των εργαζομένων. Να προστεθεί άρθρο στην ΕΣΣΕ που να προβλέπει την εξασφάλιση ανθρώπινων συνθηκών εργασίας σε σχέση με τις κλιματικές συνθήκες (παύση εργασιών σε συνθήκες χαμηλής και υψηλής θερμοκρασίας).
Να υπάρξει συγκεκριμένη μελέτη και μέτρα για τη θέρμανση, για την απαγωγή καυσαερίων στις ράμπες και στο συνεργείο.
Να υπάρξει μελέτη για μέτρα προστασίας και πρόληψης των ατυχημάτων.
Καλές είναι οι πινακίδες που έχει αναρτήσει το συνδικάτο αλλά είναι σε πλήρη αναντιστοιχία με τη λογική που υιοθετεί η διοίκηση του ΟΑΣΘ αλλά και οι κυβερνήσεις διαχρονικά δηλ. της περιστολής ή της ανυπαρξίας μέτρων ασφαλείας λόγω του κόστους.
Δεν αποτελεί ένα δευτερεύον ή τριτεύον ζήτημα πρόκειται για την ίδια τη ζωή και την αρτιμέλεια των εργαζομένων.
Κόστος ΕΣΣΕ 2020
Η κυβέρνηση και ο Υπουργός Μεταφορών με πρόσφατη ΚΥΑ διαμορφώνοντας τον προϋπολογισμό του ΟΑΣΘ για το 2020 προσδιορίζουν το μισθολογικό κόστος και τα έξοδα προσωπικού σε 63,7 εκ. ευρώ.
Σήμερα αυτές οι δαπάνες είναι 66,5 εκ. ευρώ και άρα υπάρχει προϋπολογισμένη μείωση δαπανών κατά 2,8 εκ. ευρώ.
Οι εργαζόμενοι πρέπει να αντιπαλέψουν αυτή την απόφαση της κυβέρνησης για να αλλάξει προς τα πάνω ο προϋπολογισμός.
Άλλωστε τι νόημα έχει να συζητάμε στα Δ.Σ. να αποφασίζουμε στις Γ. Συνελεύσεις όταν άλλοι πριν από εμάς από τα γραφεία τους αποφασίζουν τις μειώσεις των δικαιομάτων μας.
Πρόταση απόφασης για Αγωνιστικές κινητοποιήσεις
Η ΔΑΣ προτείνει να παρθεί αρχικά από το Δ.Σ. απόφαση έναρξης κινητοποιήσεων με ανοιχτή ημερομηνία σε περίπτωση που η διοίκηση του ΟΑΣΘ και του Υπουργείου επιδιώξουν νέες μειώσεις μισθών και δικαιωμάτων.
Εμείς οι εργαζόμενοι πρέπει να διεκδικήσουμε ΣΣΕ με αυξήσεις!
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΔΑΣ ΟΑΣΘ