Υγειονομικές βόμβες παραμένουν τα αστικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ



Υγειονομικές βόμβες εξακολουθούν να παραμένουν τα αστικά λεωφορεία της Θεσσαλονίκης παρά τις επικοινωνιακές προσπάθειες της διοίκησης του ΟΑΣΘ να πείσει ότι λαμβάνει μέτρα για την αποφυγή του συνωστισμού.

Ο ΟΑΣΘ μπήκε στην καραντίνα του κορονοϊού ήδη με μειωμένο το στόλο των οχημάτων του. Εξαιτίας της έλλειψης λεωφορείων, τα δρομολόγια εκτελούνταν με μόλις 200 οχήματα αντί για 450-500 που θα έπρεπε να κυκλοφορούν. Οπότε οι επιβάτες κυκλοφορούσαν κυριολεκτικά παστωμένοι σαν σαρδέλες, όταν και αν κατάφερναν να επιβιβαστούν σε κάποιο λεωφορείο, ειδικά τις ώρες αιχμής.

Τις προηγούμενες μέρες στο πλαίσιο των κυβερνητικών οδηγιών για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού, ανακοινώθηκε η μείωση του επιτρεπόμενου αριθμού των επιβατών στο 50% των προβλεπόμενων θέσεων (καθήμενων και όρθιων), ενώ μειώθηκε ακόμη πιο δραματικά, στο 50%, ο αριθμός των λεωφορείων που εκτελούν δρομολόγια ενώ κατά τις ώρες 10.00-14.00 και 18.00-24.00 τα δρομολόγια εκτελούνται με προσωπικό ασφαλείας.

Η παραπέρα μείωση του έτσι κι αλλιώς ελάχιστου αριθμού των λεωφορείων είχε αποτέλεσμα το ανάποδο από το υποτίθεται επιδιωκόμενο, αφού τελικά κατά δεκάδες οι επιβάτες συνέχισαν να συνωστίζονται στα λεωφορεία, όχι μόνο τις ώρες αιχμής αλλά σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Στις 8 Απρίλη η Διοίκηση του ΟΑΣΘ, με εγκύκλιο της, ενημέρωσε το προσωπικό κίνησης ότι «σε όλα τα κυκλοφορούντα λεωφορεία του ΟΑΣΘ θα επιτρέπεται η επιβίβαση και μεταφορά επιβατών μέχρι πλήρωσης ποσοστού 100% των θέσεων καθημένων του οχήματος». Με αυτό το μέτρο οδηγεί σε αποκλεισμό των εργαζομένων από τη χρήση των αστικών λεωφορείων, αφού οι θέσεις καθημένων στα λεωφορεία αντιστοιχούν περίπου στο 1/3 των προβλεπομένων. Παράλληλα διατηρεί τον συνωστισμό των επιβατών αφού οι αποστάσεις μεταξύ των καθισμάτων είναι μικρότερες των όσων συστήνει ο ΕΟΔΥ.

Έτσι οι εργαζόμενοι είτε θα αποκλείονται από τη χρήση των λεωφορείων, είτε θα συνεχίσουν να συνωστίζονται σε αυτά και να μαλώνουν με τους οδηγούς που έχουν οδηγίες να καλούν την Αστυνομία σε περίπτωση συνωστισμού.

Αποδεικνύεται περίτρανα για άλλη μια φορά ότι κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΑΣΘ εμπαίζουν το λαό της πόλης και εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων.

Ενώ θα έπρεπε να εξασφαλίσουν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να υπάρχει πύκνωση των δρομολογίων με επάρκεια σε όλες τις γραμμές των αστικών συγκοινωνιών της πόλης, με τήρηση των μέτρων προφύλαξης από την επιδημία (απόσταση 2 μέτρων) για τους επιβάτες και το προσωπικό του ΟΑΣΘ.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός