ΔΑΣ ΟΑΣΘ: Ετοιμάζουν νέες θύελλες. ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ* ΣΣΕ (ΚΣΣΕ)



Νέες θύελλες μας ετοιμάζουν η διοίκηση του ΟΑΣΘ και η κυβέρνηση.
Το προεδρείο όπως γράφει στην ανακοίνωση του (4 Μαΐου) κατέθεσε πρόταση Κωδικοποίησης των ΣΣΕ.
(*ΚΣΣΕ σημαίνει την ένταξη σε μια ΣΣΕ όλων των προηγούμενων ξεχωριστών Επιχειρησιακών ΣΣΕ).
Η ΚΣΣΕ δίνει τη δυνατότητα στη διοίκηση του ΟΑΣΘ και στην κυβέρνηση να διαπραγματευθεί από μηδενική βάση όλων των ήδη κεκτημένων προηγούμενων ετών.

Η μεθόδευση είναι σκόπιμη και όχι τυχαία, και αυτοί που την προωθούν –μέσα σε αυτούς και το Δ.Σ. του Συνδικάτου- είναι γνώστες του αντικειμένου και όχι άσχετοι.
Η τακτική του Συνδικάτου έχει να κάνει με την προσαρμογή του στο τελεσίγραφο της διοίκησης του ΟΑΣΘ που διαμήνυσε ότι πρέπει να ξεχάσουμε οτιδήποτε δεν περιλαμβάνετε στις διατάξεις του ενιαίου μισθολογίου.
Αν η πλειοψηφία του Συνδικάτου ήθελε να προχωρήσει σε ΚΣΣΕ θα μπορούσε να το κάνει χωρίς κίνδυνο υπογράφοντας ΠΡΩΤΑ την Επιχειρησιακή ΣΣΕ και μετά την Κωδικοποιημένη ΣΣΕ.
Η Επιχειρησιακή ΣΣΕ διασφαλίζει ότι η διαπραγμάτευση ΔΕΝ αφορά όλα τα προηγούμενα αλλά μόνο όσα προτείνουν ΣΗΜΕΡΑ οι εργαζόμενοι.
Η πείρα από τις προηγούμενες μειώσεις μισθών δείχνει ότι αν οι εργαζόμενοι στηρίξουν την πρόταση του προεδρείου για ΚΣΣΕ τα αποτέλεσμα θα είναι ολέθριο !!
Επαναλαμβάνουμε για ακόμη μια φορά το Υπουργείο Μεταφορών προβλέπει για το 2020 ΜΕΙΩΣΗ των δαπανών μισθοδοσίας κατά περίπου 3 εκ. ευρώ !! Το Συνδικάτο με βάση αυτές και τις υπόλοιπες εξελίξεις θα έπρεπε:
-Nα καταγγείλει την προσπάθεια παραπέρα ιδιωτικοποίησης των γραμμών του ΟΑΣΘ με όχημα την δωρεά 50 λεωφορείων από το Δήμο Θεσσαλονίκης
-Nα καταγγείλει την παραπέρα απαξίωση του Οργανισμού, του συγκοινωνιακού έργου και της επισκευαστικής βάσης δηλ. των συνεργείων
-Nα οργανώσει και να κινητοποιήσει τους εργαζόμενους ενάντια στην εκχώρηση γραμμών στα ΚΤΕΛ
Αντί όλων αυτών η πλειοψηφία του Συνδικάτου στην καλύτερη, παρακολουθεί άπραγη τις εξελίξεις και στη χειρότερη μετατρέπετε σε χειροκροτητή αυτής της πολιτικής όπως π.χ. η δήλωση του προέδρου σto ρ/σ FOCUS ότι η δωρεά των 50 λεωφορείων από το Δήμο Θεσσαλονίκης είναι «θετική» ενέργεια !!

Στα προηγούμενα Δ.Σ. που παρακολουθήσαμε δεν είδαμε ούτε ακούσαμε καμία από τις υπόλοιπες παρατάξεις να διαφωνεί με την πρόταση του προεδρείου για την ΚΣΣΕ.
Δεν ξέρουμε τι αντιλαμβάνονται από όσα λέγονται στο Δ.Σ., αλλά ότι και να συμβαίνει η ουσία δεν αλλάζει και αυτή είναι ότι συμφωνούν με την όλη διαδικασία για τη ΚΣΣΕ.
Το προεδρείο αφήνει το χρόνο να περνάει (λήξη μετενέργειας) ώστε να είμαστε ως εργαζόμενοι πιο ευάλωτοι σε εκβιασμούς του τύπου «σύμβαση να είναι –και ας είναι και με μειώσεις- κι ότι να είναι»
Το έργο είναι χιλιοπαιγμένο και όλοι οι συνάδελφοι –ακόμα και αυτοί που δεν ασχολούνται με το αντικείμενο των ΣΣΕ- έχουμε την εμπειρία για το που θα πάει το πράγμα.
Αυτό που πρέπει να προτάξουμε ως πρόταση για να διατηρήσουμε όσα κεκτημένα ακόμα υπάρχουν και να τα διευρύνουμε είναι:
-Yπογραφή ΣΣΕ με ΑΥΞΗΣΕΙΣ και ΑΛΛΑΓΗ του κωδικού της Υπουργικής Απόφασης με ΑΥΞΗΣΗ της μισθολογικής δαπάνης του προϋπολογισμού του ΟΑΣΘ!
-Επάρκεια ανταλλακτικών και προσωπικού με τις αναγκαίες προσλήψεις
-Απόσυρση των παλαιών λεωφορείων και αγορά νέων, σύγχρονης τεχνολογίας με χρηματοδότηση από τον προϋπολογισμό του κράτους.
ΤΩΡΑ πρέπει να παλέψουμε για ΕΝΙΑΙΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ που θα παρέχει φθηνές και ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες στο λαό, με πλήρη δικαιώματα για τους εργαζόμενους που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες μας.
ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ ΑΡΚΕΤΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΞΑΝΑ !!

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός