Δελτίο τύπου
18-5-2020
Σε ακόμα μια μέρα ταλαιπωρίας και έκθεσης σε κίνδυνο για την εξάπλωση της πανδημίας εξελίχθηκε το Σαββατοκύριακο για εργαζόμενους και επιβάτες ιδιαίτερα στις γραμμές που εξυπηρετούν τις παραλίες. Αποδείχθηκε φούσκα της κυβέρνησης και της ΟΣΥ η ετοιμότητα για τον καύσωνα.
Όσο και να προσπαθούν δεν μπορούν να κρύψουν την άσχημη κατάσταση που υπάρχει.
Οι διοικήσεις των αμαξοστασίων που εξυπηρετούν παραλιακές γραμμές, τελευταία στιγμή το βράδυ του Σαββάτου έψαχναν να βρουν οδηγούς για να βγάλουν ενισχυτικά την Κυριακή, γνωρίζοντας πολύ καλά πως βάσει προγράμματος δεν μπορούσαν να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες που δημιούργησε η αύξηση της θερμοκρασίας και η ανάγκη του λαού να κινηθεί προς τις παραλίες της Αττικής.
Τα χίλια λεωφορεία που έταζαν ότι θα έβγαιναν στην κυκλοφορία, από την προηγούμενη εβδομάδα κιόλας, είναι ακόμα μια αποτυχημένη προσπάθεια που δεν μπορεί πραγματοποιηθεί.
Τα συσσωρευμένα προβλήματα που δημιούργησαν οι κυβερνήσεις με την πολιτική κόστους κέρδους είναι εμπόδιο, φέρνοντας τα σημερινά αποτελέσματα.
Μειωμένη κρατική επιχορήγηση, λιγότερα οχήματα, γερασμένα, με συχνές βλάβες, μειωμένο προσωπικό.
Η κυβέρνηση συνεχίζοντας την πολιτική απαξίωσης των αστικών συγκοινωνιών των προηγούμενων κυβερνήσεων (ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ) έχει την απόλυτη ευθύνη και δεν έχει το δικαίωμα να κουνάει το δάχτυλο στους επιβάτες περί ατομικής ευθύνης.
Με στόχο την διασφάλιση των κερδών του κλάδου του τουρισμού ανοιξαν τις παραλίες για να δείξουν στο διεθνές περιβάλλον ότι όλα στην Ελλάδα είναι καλά (φορέστε βραχιολάκι και ελάτε). Έβγαλαν υπουργό με τη μεζούρα, που τον έκαναν και διαφημιστικό σποτ, αλλά δεν πήραν κανένα μέτρο για το πώς θα πάει ο κόσμος στις παραλίες και πως θα γυρίσει πίσω.
Χωρίς συχνά δρομολόγια, χωρίς ενισχυτικά, χωρίς κουβούκλιο απομόνωσης της θέσης του οδηγού οι κορδέλες και τα απαγορευτικά στα καθίσματα έγιναν φύλο και φτερό από τον συνωστισμό των επιβατών.
Οι «σύμβουλοι επιβατών» είναι ένα ακόμα επικοινωνιακό τρικ , με πραγματικό στόχο οικονομικές εξυπηρετήσεις εταιρειών security που πήραν χοντρά πακέτα πουλώντας «προστασία» από τον κορονοιό με εργαζόμενους που δουλεύουν 10 και 12 ώρες την ημέρα με μισθούς πείνας.
Όσο για τα φίλτρα «ειδικού τύπου» στα κλιματιστικά (φίλτρα απορροφητήρα) αποδείχτηκαν χάντρες και καθρεφτάκια για ιθαγενείς.
Πάλι στους εργαζόμενους (κυρίως οδηγούς) πέφτει το φορτίο για να γίνει συγκοινωνία, το φιλότιμο όμως δεν φτάνει να υπάρχει μόνο από τη μια μεριά.
Ε! Λοιπόν όχι κύριε Χαρδαλιά, μη μας κουνάς το δάκτυλο.
Δεν είναι ευθύνη των οδηγών να έχουν μεζούρα ( δεν είναι άλλωστε υπουργοί), ούτε να μετράνε πόσα άτομα μπαίνουν στο όχημα.
Είναι ευθύνη της κυβέρνησης να πυκνώσει τα δρομολόγια ειδικά στις ώρες αιχμής, να φτιάξει τα οχήματα που παραμένουν σε βλάβη, να προσλάβει προσωπικό, να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή μετακίνηση του λαού.
Το περί ατομικής ευθύνης κατάντησε καραμέλα συγκάλυψης της κυβερνητικής ευθύνης.
Απαιτούμε άμεσα:
Πύκνωση δρομολογίων ειδικά στις ώρες αιχμής.
Μείωση του ωραρίου.4 ώρες δουλειάς σε συνθήκες καύσωνα.
Επισκευή και ανανέωση του στόλου.
Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα.
Ουσιαστικά μέτρα προστασίας για εργαζόμενους και επιβάτες.