Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 14/7/20 στον Ο.Α.Σ.Α. από φορείς εργαζομένων, συνταξιούχων και ανέργων από περιοχές του Πειραιά, μέλη της σωματειακής επιτροπής LG-CNS του ΣΕΤΗΠ (ηλεκτρονικό εισιτήριο) και τη Δ.Α.Σ.- Ο.Α.Σ.Α.
Εκπρόσωποι των εργαζομένων και των φορέων συναντήθηκαν με το Διευθύνοντα σύμβουλο του Ο.Α.Σ.Α. και του κατέθεσαν υπόμνημα με τα αιτήματά τους.
Μεταξύ άλλων ανέφεραν ότι παρά τους κυβερνητικούς πανηγυρισμούς για το άνοιγμα των τριών νέων σταθμών του μετρό, η ταλαιπωρία των κατοίκων που χρησιμοποιούν τα Μ.Μ.Μ. από το Πέραμα, το Κερατσίνι και τον Κορυδαλλό αυξήθηκε αφού αποκλείστηκε η απευθείας πρόσβασή τους στο κέντρο (Ομόνοια).
Το ίδιο έγινε και προς πολλούς εργασιακούς χώρους στις λεωφόρους Π. Ράλλη και Πειραιώς με την κατάργηση των γραμμών – κορμών Β18 και Γ18 και την αντικατάστασή τους από τις γραμμές 841 και 842.
Οι εργαζόμενοι, οι κάτοικοι της Νίκαιας και των γύρω περιοχών έχουν πλέον μόνο τη γραμμή 21 του ΗΛΠΑΠ να σηκώνει το βάρος της μετακίνησής τους στο κέντρο.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων ανέφεραν επίσης ότι η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών με βάση τη σχέση κόστους – οφέλους και η υποχρηματοδότησή τους από τον κρατικό προϋπολογισμό έχει ως αποτέλεσμα να είναι ακινητοποιημένος ο μισός στόλος οχημάτων και συρμών, ενώ παράλληλα υπάρχει μεγάλος βαθμός εντατικοποίησης της εργασίας όσων έχουν απομείνει από την έλλειψη προσωπικού. Φυσικό επακόλουθο αυτών είναι η αβάσταχτη ταλαιπωρία των επιβατών.
Τόνισαν επίσης ότι εργάστηκαν στην περίοδο της έντασης της πανδημίας και τώρα, σε άθλιες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας, με τσακισμένα μισθούς και δικαιώματα.
Τέλος, ζήτησαν από την διοίκηση του ΟΑΣΑ να ασκήσει πίεση ώστε η LG-CNS να μην προχωρήσει στις απολύσεις(λήξη σύμβασης) 4 εργαζομένων που απασχολούνται στο ηλεκτρονικό εισιτήριο (συμβατική υποχρέωση συγκεκριμένου αριθμού προσωπικού) που θα οδηγήσουν στο περαιτέρω χτύπημα δικαιωμάτων (πχ άδειες) και εντατικοποίηση των συνθηκών εργασίας στους υπόλοιπους εργαζόμενους της εταιρείας. Όπως επίσης και στους εργολάβους καθαριότητας να εξοφλήσουν τα δεδουλευμένα και να πληρώνουν στην ώρα τους τις καθαρίστριες.
Εξήγησαν με σαφήνεια ότι αυτές οι αρνητικές εξελίξεις για τους συγκεκριμένους εργαζόμενους είναι οι συνέπειες της εμπλοκής των ιδιωτών στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών.
Από τη μεριά του ο διευθύνων σύμβουλος του Ο.Α.Σ.Α. είπε ότι διαβουλεύτηκε για μήνες με τους αρμόδιους δημάρχους για τις τροποποιήσεις στις γραμμές της Ο.ΣΥ. και αν υπάρχουν προβλήματα θα τα δει πάλι με τους δημάρχους των περιοχών.
Προσπάθησε να εξηγήσει ότι ο Ο.Α.Σ.Α. επιδεικνύει κοινωνικό πρόσωπο, ότι πραγματικά υπάρχουν προβλήματα σε προσωπικό και οχήματα αλλά προσπαθεί να τα διαχειριστεί, ότι η μείωση των εσόδων έχει δυσκολέψει περισσότερο την κατάσταση και ότι θα μιλήσει με την διοίκηση της LG-CNS αλλά δεν μπορεί να της επιβάλλει κάτι πέρα από τις συμβατικές της υποχρεώσεις.
Για τους εργολάβους καθαριότητας είπε ότι υπεύθυνη είναι η Ο.ΣΥ. χωρίς να παίρνει θέση.
Η Δ.Α.Σ.- Ο.Α.Σ.Α. και οι υπόλοιποι μαζικοί φορείς θα συνεχίσουμε την προσπάθεια να υλοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα μας. Δεν περιμένουμε την λύση από αυτούς που μας δημιουργούν τα προβλήματα.
Οργανώνουμε την πάλη μας με τους συναδέλφους μας σε όλους τους χώρους δουλειάς, στις γειτονιές μας και με νέα πιο μαζική κινητοποίηση που θα καθορίσουν οι γενικές συνελεύσεις μας θα απαιτήσουμε συγκοινωνία που να καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες μας.