«Λάστιχο» τα υγειονομικά πρωτόκολλα στις Μεταφορές



Η κυβέρνηση της ΝΔ με την πρώτη ανακοίνωση χαλάρωσης των μέτρων έσπευσε να κάνει καθαρό ότι «η επιλογή (…) να κυκλοφορεί πολύ μεγάλος αριθμός συρμών και λεωφορείων, με στόχο τη μείωση του συνωστισμού και τη διατήρηση αποστάσεων, δεν υφίσταται» (Μάης 2020) γιατί δεν υπάρχουν ο αναγκαίος αριθμός οχημάτων, η αναγκαία τεχνική υποδομή και το αναγκαίο προσωπικό.
Η αδυναμία αυτή δεν είναι «φυσικό φαινόμενο» αλλά αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζουν όλα τα χρόνια όλες οι κυβερνήσεις των ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ.

Για παράδειγμα:

— Στον Ηλεκτρικό, στη λεγόμενη Γραμμή 1 (Πειραιάς – Κηφισιά), έχει να αγοραστεί συρμός από το 2002 – 2003, δηλαδή οι νεότεροι συρμοί είναι ηλικίας 17 – 18 ετών. Αντίστοιχα, τα τελευταία λεωφορεία αγοράστηκαν το 2009, πριν από 11 χρόνια! Στον ΟΑΣΘ η κυβέρνηση προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις τεράστιες ελλείψεις οχημάτων με τη μίσθωση οχημάτων (leasing).

— Στην Αττική η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι κυκλοφορούν πάνω από 1.000 οχήματα, λεωφορεία και τρόλεϊ, το οποίο είναι αδύνατον να συμβαίνει. Λόγω των τεράστιων ελλείψεων (γερασμένος στόλος, γερασμένο και λίγο προσωπικό, έλλειψη ανταλλακτικών, ελάχιστη κρατική χρηματοδότηση) δεν μπορούν να κυκλοφορούν πάνω από 900 – 950 οχήματα.

Ομως, ακόμα και αν μπορούσαν να κυκλοφορούν 1.000 οχήματα, πάλι είναι πολύ πίσω από την ανάγκη για πύκνωση δρομολογίων. Σε κανονικές συνθήκες, όπου στα οχήματα στοιβάζονται μέχρι και 150 επιβάτες (καθισμένοι και όρθιοι), απαιτείται ένας στόλος 1.600 – 1.700 λεωφορείων και τρόλεϊ. Σε συνθήκες πανδημίας απαιτούνται ακόμα περισσότερα οχήματα, προκειμένου να μην υπάρχει συνωστισμός.

Ανάλογα προβλήματα, για τους ίδιους λόγους και με κοινή αιτία, παρουσιάζονται στον Ηλεκτρικό και στο Μετρό. Τα φαινόμενα συνωστισμού είναι έντονα και στις αποβάθρες και στους συρμούς, ιδιαίτερα στους σταθμούς μετεπιβίβασης, εκεί δηλαδή που συναντιούνται οι σταθμοί του Μετρό με τους σταθμούς του Ηλεκτρικού, όπως Ομόνοια, Μοναστηράκι, Αττική.

Και ενώ η κυβέρνηση δηλώνει αδυναμία να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα συνωστισμού, ανακαλεί τις άδειες εργαζομένων στις συγκοινωνίες για να βγάλει περισσότερα δρομολόγια και εκδίδει Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία αποφασίζει ότι θα επιβάλλει πρόστιμα στους οδηγούς και στους επιβάτες σε οχήματα που η πληρότητα ξεπερνά το 65%!

Πρόκειται για έναν τεράστιο εμπαιγμό όταν η ίδια επιτρέπει σε αεροπλάνα πληρότητα 100% και πριν από λίγες μέρες αύξησε την πληρότητα σε πλοία της ακτοπλοΐας από 60% σε 80% (σε όσα έχουν καμπίνα σε 85% από 65%)! Εμπαιγμό αποτελούν και οι δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη την περασμένη Παρασκευή, σε σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Μεταφορών, με τις οποίες ουσιαστικά προανήγγειλε παρεμβάσεις σε συνεργασία με ιδιώτες, ενώ χαρακτήρισε και πάλι ως το πλέον σημαντικό τη χρήση… μάσκας στα ΜΜΜ.

Σε σχετική ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΟΑΣΑ κατήγγειλε τις απειλές και την υποκρισία της κυβέρνησης επισημαίνοντας μεταξύ άλλων: «Αν οι κυβερνήσεις και οι διοικήσεις στις αστικές συγκοινωνίες ενδιαφέρονταν πραγματικά για την υγεία επιβατών και εργαζομένων, δεν θα είχαν αφήσει χωρίς προσλήψεις προσωπικού τις αστικές συγκοινωνίες από το 2008 (περίοδο που ήταν πάλι κυβέρνηση το κόμμα της ΝΔ). Δεν θα είχαν αφήσει να συρρικνωθεί το συγκοινωνιακό έργο, να γίνει ρημάδι ο στόλος των οχημάτων και των εγκαταστάσεων οδικής και σταθερής τροχιάς (…) Αρκετά κούνησε το δάχτυλο στους εργαζόμενους και στα λαϊκά νοικοκυριά. Εδώ και τώρα να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα. Επισκευή και ανανέωση του στόλου με αγορά οχημάτων για να καλύψουν όλο το νομό Αττικής. Καμία επιχειρηματική δράση στην αστική συγκοινωνία. Μείωση ωραρίου σε συνθήκες καύσωνα σε 4 ώρες. Μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%».

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός