ΔΑΣ ΟΑΣΘ: Αγώνας τώρα για την υπογραφή και εφαρμογή των Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με ΑΥΞΗΣΕΙΣ !!



24-1-2021

Οι εργαζόμενοι στη συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) πέρα από όλα τα άλλα ήρθαν αντιμέτωποι και με την πανδημία όπως και άλλοι εργαζόμενοι σε κλάδους και χώρους εργασίας που έρχονται σε επαφή με κόσμο.
Το προηγούμενο διάστημα αρκετές δεκάδες συνάδελφοι ασθένησαν ενώ είχαμε και συναδέλφους θύματα της ασθένειας.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ κατά το πρώτο κύμα τηρούσε στάση αναμονής και μόνο όταν στο δεύτερο κύμα η κατάσταση πήγε να πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις έθεσε σε καραντίνα εκατοντάδες συναδέλφους και πραγματοποίησε μαζικά τεστ.

Την ίδια περίοδο, η κυβέρνηση έδωσε και δίνει έναν πακτωλό δεκάδων εκατομμύριων ευρώ σε ιδιώτες (ΚΤΕΛ-εταιρίες leasing) για να συνδράμουν –υποτίθεται- στο συγκοινωνιακό έργο λόγω «αδυναμίας» του ΟΑΣΘ.

Τι και αν οι εργαζόμενοι φωνάζουν ότι δεκάδες λεωφορεία χρειάζονται μερικές εκατοντάδες ή ακόμα και δεκάδες ευρώ για να επισκευαστούν και να κυκλοφορήσουν στους δρόμους εξυπηρετώντας τους επιβάτες και βελτιώνοντας τους χρόνους αναμονής στις στάσεις !

Και ενώ η κυβέρνηση «μπουκώνει» με εκατομμύρια τους ιδιώτες από την άλλη από τον Αύγουστο του 2019 η διοίκηση που διόρισε δεν εφαρμόζει την ΣΣΕ.
Η διοίκηση του ΟΑΣΘ ισχυρίζεται ότι η ΣΣΕ είναι «παράνομη» και έχει διακηρύξει ότι το επόμενο διάστημα θα περικόψει μισθούς και δικαιώματα των εργαζομένων.
Αυτό ήταν το «ευχαριστώ» και το «χειροκρότημα» της διοίκησης προς τους εργαζόμενους που δούλεψαν και δουλεύουν σε τέτοιες συνθήκες.

Μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον ανασφάλειας η διοίκηση προσπαθεί να εκβιάσει τους εργαζόμενους να δεχθούν να υπογραφεί νέα ΣΣΕ με μειώσεις !!

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ ζητά οι εργαζόμενοι του Οργανισμού να δεχθούν να γίνουν φθηνότεροι για να υπηρετήσει τους στόχους που έχουν μπει από το ν.4482 (του ΣΥΡΙΖΑ) για την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την «απελευθέρωση των μεταφορών» ώστε αργότερα εάν και εφόσον αποφασιστεί το ξεπούλημα του Οργανισμού το νέο επιχειρηματικό σχήμα να βρει τσάμπα εργάτες.

Να γιατί θέλουν εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα, με μειωμένους ακόμη περισσότερο μισθούς και μεροκάματα.

Να γιατί η κυβέρνησή ετοιμάζει νόμους με σκοπό να δέσει χειροπόδαρα το εργατικό κίνημα, να εμποδίσει απεργίες, διαδηλώσεις.

Ποιος αποφασίζει πώς και για πόσο θα δουλεύουμε, και πόσο θα πληρωνόμαστε;;
ΕΜΕΙΣ -οι εργαζόμενοι ;; ή ΑΥΤΟΙ -οι κυβερνήσεις ;;

Αυτή που βάζει -για λογαριασμό των εργαζομένων- την υπογραφή της για τις συλλογικές συμβάσεις είναι η πλειοψηφία του Συνδικάτου κατόπιν πρότασης του Δ.Σ. και ΑΠΟΦΑΣΗΣ της Γ. Συνέλευσης .
Μέλη του Συνδικάτου είναι όλοι οι εργαζόμενοι και αυτοί θα πρέπει να αποφασίσουν με την ψήφο τους και κανένας άλλος !

Για να απαντήσουμε σε τυχόν απορίες συναδέλφων του τύπου
«καλά όλα αυτά αλλά γιατί τα τελευταία χρόνια βλέπουμε να μειώνεται συνεχώς το εισόδημα μας» (;;) θα πρέπει πρώτα να απαντήσουμε σε ορισμένα ερωτήματα όπως :

-Έχει πείσει ποτέ κανείς με τα λόγια αυτόν που κατέχει την ιδιοκτησία της επιχείρησης να ικανοποιήσει τα συμφέροντα όσων εργάζονται σε αυτήν;
Στις σημερινές συνθήκες Όχι !

-Μπορεί να υπογράψει κανείς με τον εργοδότη του μια σύμβαση χωρίς να πάρει υπόψη του τις εργασιακές -και άλλες- συνθήκες που επικρατούν και τις ανάγκες των εργαζομένων;
Σίγουρα Όχι !

-Γίνεται να συμβιβαστούν δυο αντικρουόμενα συμφέροντα (εργοδοτών- εργαζομένων) σε όφελος και των δύο;
Οπωσδήποτε Όχι !

Τίποτε δεν έγινε ποτέ χωρίς
σύγκρουση με την εργοδοσία και
τις κυβερνήσεις της !!

-Η πλειοψηφία του Συνδικάτου όλα αυτά τα χρόνια έκανε –και συνεχίζει- να κάνει πλάτες στην εργοδοσία με τους συναδέλφους να βγαίνουν πάντα χαμένοι.
-Ποτέ δεν οργάνωσε κινητοποιήσεις με συγκεκριμένο σχέδιο που να το φέρει σε πέρας αλλά έμενε πάντα μόνο στις διακηρύξεις δίνοντας αέρα στα πανιά των διοικήσεων του ΟΑΣΘ.

-Κάθε φορά που οι διοικήσεις του Οργανισμού ζητούσαν να μειώσουν το μισθολογικό κόστος η πλειοψηφία και άλλες παρατάξεις έμπαιναν μπροστά για να υλοποιηθεί το εκάστοτε σχέδιο τους.

Ακόμα και σήμερα που οι νέες μειώσεις βρίσκονται προ των πυλών αντί να έχει ήδη κινητοποιήσει τους εργαζόμενους η πλειοψηφία και οι άλλες παρατάξεις του Δ.Σ. κωλυσιεργούν σκόπιμα και επιδιώκουν συναντήσεις κορυφής με παράγοντες του Υπουργείου για να λυθούν τα προβλήματα.

Από ποιους θα λυθούν τα προβλήματα, από αυτούς που τα δημιούργησαν ;;

Η απάντηση στο προηγούμενο ερώτημα γιατί μειώνεται συνεχώς το εισόδημα μας τα τελευταία χρόνια είναι γιατί ως Συνδικάτο ακολουθούμε τη γραμμή της εργοδοσίας και εάν συνεχίσουμε να ακολουθούμε αυτή τη γραμμή είμαστε καταδικασμένοι !

Αυτή η γραμμή του συμβιβασμού και της υποταγής πρέπει να αλλάξει.
Να αξιοποιήσουμε -ως εργαζόμενοι σε ένα μέσο που κινεί την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας- την δύναμη και τη δυναμική μας !!

Η γραμμή των ταξικών δυνάμεων της ΔΑΣ ΟΑΣΘ είναι ότι η υπογραφή μιας συλλογικής σύμβασης που να ικανοποιεί τις ανάγκες μας, είναι ζήτημα πάλης των ίδιων των εργαζομένων!

Τι χρειάζεται να γίνει σήμερα για να μπορούμε να δουλεύουμε και να καλύπτουμε τις ανάγκες μας;

1. Χρειάζεται οργανωμένα να συγκρουστούμε με τη σημερινή άσχημη κατάσταση.
Χωρίς οργανωμένη σύγκρουση με αυτούς που μας έφεραν ως εδώ θα τα λέει ο κάθε ένας μόνος του στο χώρο εργασίας ή στο τμήμα του και θα μένουμε εκεί.

2. Να αποφασίσουμε ποιο πλαίσιο αιτημάτων είναι αυτό που καλύπτει τις ανάγκες μας, παίρνοντας υπόψη τι συγκοινωνία θέλουμε για εμάς και για το λαό της πόλης.

3. Να οργανωθούν πρωτοβουλίες που να κοινοποιούν το συγκοινωνιακό πρόβλημα στο λαό της Θεσσαλονίκης αποδεικνύοντας ότι οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ ενδιαφέρονται για τα προβλήματα που ταλαιπωρούν το επιβατικό κοινό.
Έτσι θα αφαιρέσουμε κάθε πονηρό και ύπουλο επιχείρημα ότι
«ο κόσμος είναι εναντίον μας».

Αν δεν συγκρουστούμε οργανωμένα με τη δίοικη του ΟΑΣΘ, την κυβέρνησή και όσες συνδικαλιστικές δυνάμεις τους στηρίζουν, κανένα μας αίτημα δεν θα γίνει ποτέ αποδεκτό.

Να αγωνιστούμε για :

• Η νέα ΣΣΕ να περιέχει ΑΥΞΗΣΕΙΣ στους μισθούς
• 5ημερο – 7ωρο – 35ωρο για όσους εργάζονται στα ΒΑΕ
• Επαναφορά σε ΕΝΑΝ κωδικό των προσωπικών διαφορών όπως ήταν πριν το      Μάρτιο του 2018
• ΟΛΟΙ οι εργαζόμενοι στα 119 ΡΕΠΟ
• Εφαρμογή ΟΛΩΝ των άρθρων μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους της ΣΣΕ
• Στη νέα ΣΣΕ να υπάρχει άρθρο που να προβλέπει επιστροφή όλων των            χρωστούμενων από τον ΟΑΣΘ στους εργαζόμενους
(Ταμεία, επιδόματα ασφαλούς οδήγησης, πλεονάσματα χρήσης κλπ)
• Διεκδίκηση για επαναφορά των δώρων και του επιδόματος αδείας
• Το ανθυγιεινό επίδομα για όλους τους εργαζόμενους στα 150 ευρώ.
• Ένταξη των συναδέλφων (ΥΕ) από την ΕΛΒΟ στα κλιμάκια της (ΔΕ) της ΣΣΕ     και επαναφορά των περικοπών των μισθών τους
• Κατάργηση της προγραμματισμένης υπερωρίας των οδηγών με ΑΛΛΑΓΕΣ          ΒΑΡΔΙΑΣ ΣΤΑ ΤΕΡΜΑΤΑ.
• Κατάργηση του ωραρίου της διακοπής με εφαρμογή 3της βάρδιας.
• Συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στα Αμαξοστάσια με διαμορφωμένους χώρους εργασίας, σύγχρονα μέσα και μηχανήματα, συνθήκες ψύξης-θέρμανσης, ιατρός εργασίας ανά βάρδια κλπ.

Να μην αποδεχτούμε καμία μείωση μισθών, ρεπό, δικαιωμάτων.
Να μην αποδεχθούμε να δουλεύουμε σαν σκλάβοι !!

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός