ΔΑΣ ΟΑΣΘ: Νέα κρούσματα κορονοϊού σε εργαζόμενους του ΟΑΣΘ



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τις τελευταίες μέρες εντοπίστηκαν κρούσματα κορονοϊού σε εργαζόμενους του ΟΑΣΘ. Από τον έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στο σταθμό μετεπιβίβασης ΙΚΕΑ επιβεβαιώθηκαν θετικοί 6 συνάδελφοι.
Παράλληλα νέα κρούσματα εντοπίστηκαν και σε άλλα σταθμαρχεία (40 εκκλησιές) αλλά και χώρους εργασίας όπως στα αμαξοστάσια.

Μπροστά στο νέο κύμα εξάπλωσης της πανδημίας η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο αφήνοντας εκτεθειμένους χιλιάδες επιβάτες και εργαζόμενους:
– Προμηθεύτηκε λεωφορεία με leasing άκρως ακατάλληλα, ιδιαίτερα σε περίοδο
πανδημίας που χρειάζεται να αντιμετωπιστεί ο συνωστισμός, καθώς η επιβίβαση και η αποβίβαση των επιβατών γίνεται από μια πόρτα.
– Σε λεωφορειακές γραμμές με μεγάλο φόρτο επιβατών όπου θα έπρεπε να υπάρχουν αρθρωτά λεωφορεία (διπλά) κυκλοφορούν κανονικά (μονά)
– Δεν γίνεται υποχρεωτική θερμομέτρηση των εργαζομένων στην ανάληψη της
βάρδιας. Κάποιοι από τους εργαζόμενους που βρέθηκαν θετικοί είχαν ήδη εμφανίσει συμπτώματα πριν επιβεβαιωθούν τα κρούσματα.
– Πέρα από τα τεστ που θα πραγματοποιηθούν τώρα για τον εντοπισμό της διασποράς, το πρόβλημα της συνεχούς μετακίνησης των οδηγών από γραμμή σε γραμμή παραμένει και καθιστά ακόμα πιο δύσκολο τον περιορισμό της διασποράς και την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων, γεμίζοντας με αβεβαιότητα τους εργαζόμενους.
– Παραμένει ελλιπής έως ανύπαρκτη η απολύμανση των χώρων αναμονής των
εργαζομένων στα τέρματα αλλά και των λεωφορείων στο τέλος της βάρδιας.
Η πολιτική της κυβέρνησης και του υπουργείου έχει οδηγήσει σε παροπλισμό του στόλου λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και προσλήψεων προσωπικού, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται νέα εμπόδια στο να διατεθούν επιπλέον μέσα για την πύκνωση των δρομολογίων ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός μέσα στα λεωφορεία.

Την ίδια ώρα, από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της νέας διοίκησης
πραγματοποιήθηκαν άνω από 200 εσωτερικές αποσπάσεις.
Ο «παροπλισμός» δεκάδων οδηγών σε άλλες θέσεις εργασίας για την εξυπηρέτηση πολιτικών σκοπιμοτήτων στην οποία επιδόθηκε η σημερινή διοίκηση του Οργανισμού – όπως και οι προηγούμενες- λειτουργεί σε βάρος της βελτίωσης του συγκοινωνιακού έργου και εμποδίζει την κάλυψη των κενών και την ελαχιστοποίηση των μετακινήσεων των οδηγών από σταθμαρχείο σε σταθμαρχείο περιορίζοντας έτσι τυχών διασπορά του ιού.

Από τη μία η διοίκηση του Οργανισμού δείχνει εγκληματική καθυστέρηση στο να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για εργαζόμενους και επιβάτες, ενώ από την άλλη δείχνει πρωτοφανή αποφασιστικότητα στο νέο κύκλο επίθεσης και στο “κυνηγητό” των εργαζομένων.
-Παρέλαβε από τους προηγούμενους τις περικοπές στο -25% και προχώρησε σε νέες μειώσεις μισθών που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνάν το -40% !!
-Μειώνει παραπέρα και τα ρεπό των εργαζομένων.
-Τρέχει στα δικαστήρια για να βγάλει παράνομες και καταχρηστικές τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων.
-Αντί να καλύψει τις δικές τις ελλείψεις, ελέγχει πειθαρχικά και τιμωρεί εργαζόμενους για ασήμαντες αφορμές όπως το ότι οδηγός ξέχασε να κλείσει ένα παράθυρο κατά την παράδοση του λεωφορείου, ή για το γεγονός ότι στο τέρμα λεωφορειακής γραμμής και ενώ ο οδηγός είχε ασφαλίσει το όχημα και είχε αποχωρίσει άγνωστοι μπήκαν παράνομα μέσα στο όχημα και αφαίρεσαν τον “κουμπαρά” του εκδοτικού μηχανήματος.
Η προσπάθεια να φορτωθεί η απαξίωση του Οργανισμού και του συγκοινωνιακού έργου συνολικά στις πλάτες των εργαζόμενων δε θα περάσει. Ο λαός της Θεσσαλονίκης και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ έχουν πλούσια πείρα από τα πεπραγμένα τόσο της σημερινής, όσο και όλων των προηγούμενων διοικήσεων και κυβερνήσεων που έβαλαν το χεράκι τους στη σημερινή κατάσταση.

Έστω και τώρα πρέπει να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μη πολλαπλασιαστούν τα κρούσματα και θρηνήσουμε ακόμα περισσότερα θύματα από την πανδημία.

Πάρτε τώρα μέτρα για την προστασία της υγείας του λαού και των εργαζομένων.
• Προσλήψεις προσωπικού
• Κρατική επιχορήγηση για αγορά ανταλλακτικών
• Καινούργια λεωφορεία
• Επίταξη για όσο διαρκεί η πανδημία σε όλο τον διαθέσιμο στόλο οχημάτων
που υπάρχει (ΚΤΕΛ και τουριστικά)
• Καθημερινός έλεγχος της διασποράς με τεστ σε κεντρικούς σταθμούς και
αφετηρίες σε εργαζόμενους και επιβάτες , καθημερινή απολύμανση (όχι
ψεκασμός) των χώρων αναμονής και των οχημάτων
• Επιστροφή της μείωσης του μισθού, καμιά περικοπή των ρεπό.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός