Δυο νέοι θάνατοι εργαζόμενων του ΟΑΣΘ από κορωνοϊό



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ    24-3-2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Οι νεκροί μας – τα κέρδη τους !

Δυο νέοι θάνατοι εργαζόμενων του ΟΑΣΘ από κορωνοϊό

Η έξαρση των κρουσμάτων και των θυμάτων του 3ου κύματος αναδεικνύει εκ νέου τις τεράστιες ευθύνες κυβέρνησης και διοίκησης του Οργανισμού που κινητοποιούνται περιστασιακά μόνο όταν υπάρχουν μαζικά κρούσματα.
Αυτό επιβεβαιώνουν οι δυο νέοι θάνατοι εργαζομένων του ΟΑΣΘ μέσα σε λίγες μέρες.

Οι θάνατοι των συναδέλφων προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο των θυμάτων της πανδημίας και επιβεβαιώνουν αυτό που φωνάζουν εδώ και μήνες επιστήμονες και συνδικάτα, ότι τα ΜΜΜ είναι χώροι μετάδοσης της ασθένειας.
Επίσης επιβεβαιώθηκε για ακόμα μια φορά ότι ο ιός θερίζει στους κλειστούς χώρους εργασίας (στην περίπτωση μας στους χώρους αναμονής-ανάπαυσης των εργαζομένων) και όχι στους εξωτερικούς χώρους (στα πάρκα ή στις διαδηλώσεις) όπως υποστηρίζουν διάφορα κυβερνητικά στελέχη για να αποσείσουν τις ευθύνες τους.

Η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΑΣΘ συνεχίζουν την εγκληματική
αυτή πολιτική του να μην παίρνουν ουσιαστικά μέτρα περιορισμού της πανδημίας.

Γνωρίζουμε από πληροφορίες που έχουμε τουλάχιστον για τον ένα συνάδελφο ότι πριν καταγραφεί ως κρούσμα είχε εμφανίσει ελαφρά συμπτώματα αλλά δεν είχε εντοπιστεί με θερμομέτρηση κατά την προσέλευση στο αμαξοστάσιο και αυτό γιατί ενώ έχουν αγοραστεί θερμόμετρα εξακολουθεί να μην γίνεται υποχρεωτική θερμομέτρηση σε όλους όσους εισέρχονται!

Συνεχίζεται η μετακίνηση από γραμμή σε γραμμή καθημερινά δεκάδων οδηγών για να καλυφθούν κενά που δημιούργησε η πολιτική της απαξίωσης της συγκοινωνίας που εφάρμοσαν μέχρι τώρα όλες οι κυβερνήσεις.
Για αυτό το πρόβλημα η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεν παίρνει κανένα μέτρο ρισκάροντας και παίζοντας κορόνα γράμματα την υγεία των συναδέλφων.
Αυτό το “ρίσκο” στην ουσία είναι ένα έγκλημα που έχει θύματα εμάς τους εργαζόμενους !

Στις 20-1 μάλιστα η διοίκηση του ΟΑΣΘ εξέδωσε οδηγία (την επισυνάπτουμε) προς τους ελεγκτές κομίστρου ότι “μετά την δημοσιοποίηση των τελευταίων επιδημιολογικών στοιχείων γίνεται προσπάθεια για επιστροφή σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας” (!!) και καλούσε τους ελεγκτές κομίστρου να μπαίνουν στο σαλόνι των επιβατών
για ελέγχους.

“Ενημερώνουμε” την διοίκηση ότι στις ώρες αιχμής από άποψη πληρότητας η κατάσταση μέσα στα λεωφορεία είναι απαράδεκτη και έχει την απόλυτη ευθύνη για αυτό. (Για του λόγου το αληθές επισυνάπτουμε σχετικές φωτογραφίες από μια μόνο λεωφορειακή γραμμή (τη γραμμή 58-Πανόραμα) που τραβήχτηκαν στις 23-3-2021 και ώρα 17:34)

Τα ζητήματα αυτά για την διοίκηση του ΟΑΣΘ και την κυβέρνηση είναι λεπτομέρειες. Αυτούς το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να κόψουν τους μισθούς και τα ρεπό των εργαζομένων για να μειώσουν τις λειτουργικές δαπάνες του Οργανισμού και να συνεχίσουν το “μπούκωμα” με εκατομμύρια ευρώ των ιδιωτικών επιχειρήσεων (ΚΤΕΛ και εταιρία leasing)

Αυτή την πολιτική την πληρώνουμε με τη ζωή μας!

Ενώνουμε τη φωνή μας με το λαό και όλους τους εργαζόμενους που πλήττονται
από τις πολιτικές που μπροστά στα κέρδη τους δεν διστάζουν να θυσιάσουν τη
ζωή και την υγεία μας.

Πάρτε τώρα μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας του λαού:

• Να προχωρήσει άμεσα ο μαζικός εμβολιασμός όλων των εργαζόμενων και ιδιαίτερα
των οδηγών, ελεγκτών κομίστρου, σταθμαρχών, εποπτών, πωλητές καρτών και γενικά όσοι
εργαζόμενοι έρχονται καθημερινά σε επαφή με εκατοντάδες επιβάτες σε κάθε βάρδια.
• Καθημερινή υποχρεωτική θερμομέτρηση κατά την ανάληψη εργασίας.
• Μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλους τους εργαζόμενους στον οργανισμό
για τον περιορισμό της διασποράς του ιού και την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων.
• Περιορισμός της μετακίνησης των εργαζομένων και ειδικά των οδηγών σε διαφορετικές
λεωφορειακές γραμμές ώστε αν υπάρξουν νέα κρούσματα να είναι ελεγχόμενα
και να γίνεται ευκολότερα η ιχνηλάτηση.
• Καθημερινός έλεγχος της διασποράς με τεστ σε κεντρικούς
σταθμούς και αφετηρίες σε επιβάτες.
• Άμεση προστασία των εργαζομένων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Αν για
οποιονδήποτε λόγο ο εργαζόμενος δεν μπορεί να δουλέψει στο χώρο δουλειάς,
με εξασφαλισμένες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας, με ευθύνη του κράτους και
της εργοδοσίας να παίρνει άδεια ειδικού σκοπού με πλήρεις αποδοχές και ασφάλιση.
• Απολύμανση των οχημάτων με σύστημα νέφωσης σε κάθε βάρδια.
• Εξασφάλιση όλων των μέσων ατομικής προστασίας οδηγών και επιβατών από το κράτος.
• Πύκνωση των δρομολογίων με επίταξη οχημάτων (τουριστικά ΚΤΕΛ) σε γραμμές
και ώρες αιχμής που υπάρχει συνωστισμός.
• Απομόνωση της καμπίνας του οδηγού για την προστασία του οδηγού από τη
διασπορά του ιού (όχι με κορδέλες ή μουσαμάδες)
• Χρηματοδότηση για την άμεση επισκευή λεωφορείων του ΟΑΣΘ και ειδικότερα
των αρθρωτών.
• Αγορά καινούριων λεωφορείων και όχι επιδότηση ιδιωτών με κρατικό χρήμα.
• Προσλήψεις προσωπικού σε κρίσιμες ειδικότητες (τεχνίτες-οδηγοί).

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός